Katalog Anna Łepska, 2018-05-14 Poznań Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Mija czas - zajęcia matematyczne dla dzieci autystycznych w przedszkolu.Nauczyciel prowadzący zajęcie: Anna Łepska Grupa: dzieci autystyczne Temat kompleksowy: Wiosennie. Temat zajęcia: Mija czas. Metody pracy: • słowne: objaśnienia, instrukcje • czynne: zadania stawiane dzieciom, samodzielne doświadczenia • Klanza Formy pracy: • zbiorowa • zindywidualizowana Cele ogólne: 1. Dostrzeganie rytmu pór roku i miesięcy. 2. Układanie rytmów. 3. Utrwalanie cech charakterystycznych poszczególnych pór roku. Przebieg zajęcia 1. Piosenka powitalna - dzieci stoją w kole, wykonują gesty i ruchy wskazane przez n-la. „Witamy Jasia bardzo wesoło, teraz dla Jasia skacze (klaszcze, tupie, mruczy, itp.) całe koło.” Dziecko: - próbuje śpiewać piosenkę z n-lem - przedstawia rytm piosenki za pomocą gestodźwięków (klaskanie w dłonie, tupanie, skakanie, itp.) - przemieszcza się po kole, trzymając kolegów za ręce 2. Powitanie w kręgu – ustalanie listy obecności, wskazywanie aktualnego dnia, miesiąca, pory roku i pogody. Dziecko: - mówi/wskazuje, kto jest obecny w przedszkolu (nazywa/wskazuje kolegów i panie) - przelicza osoby obecne i nieobecne - nazywa aktualny dzień tygodnia i porę roku - śpiewa piosenkę o miesiącach (na melodię „Panie Janie” – wymienianie miesięcy, a na koniec śpiewanie: to miesiące, to miesiące) - nazywa aktualny miesiąc - obserwuje pogodę za oknem i nazywa zjawiska 3. Pory roku - zabawa ruchowa, nauczyciel wprowadza dzieci w tematykę zabawy, rozdaje rekwizyty, tłumaczy zasady. Dzieci dostają obrazki z cechami pór roku i poruszają się z nimi po sali, na przerwę w muzyce stają przy kartce w kolorze, symbolizującym odpowiednią porę roku (wg metody Porannego kręgu: biały – zima, zielony – wiosna, czerwony – lato, żółty – jesień). Dziecko: - odpowie na pytanie: ile mamy pór roku - wskazuje znak graficzny określający liczbę 4 - dopasowuje obrazek do odpowiedniej pory roku 4. Kalendarz kołowy – zabawa dydaktyczna. Dziecko: - dzieci nazywają poszczególne pory roku - dopasowują obrazki, charakterystyczne dla danej pory roku - kojarzą kolor z daną porą roku - odczytuje nazwy miesięcy - dowiaduje się, w jakich miesiącach występują poszczególne pory roku - dostrzega rytm pór roku na kole i odczytuje go - dodaje w pamięci w zakresie 10 - odpowiada, ile miesięcy ma rok 5. Mija czas - zabawa muzyczno-ruchowa (z płyty „Maluchy rosną nie tylko wiosną”). Dziecko: - porusza się po kole, trzymając kolegów za ręce - naśladuje ruchy motoryki dużej 6. Układamy rytmy – zabawa matematyczna. N-l wyjaśnia dzieciom zadanie: ustala z dziećmi, że małe kółeczka w 4 kolorach symbolizują pory roku (wg poznanego wcześniej schematu). Dzieci kontynuują rytmy, przyklejając na kartce kółka w odpowiedniej kolejności. Dziecko: - układa rytm 2-elementowy lub 4-elementowy - odczytuje symbole w rytmie: wiosna, lato, jesień, zima, itd. 7. Podsumowanie zajęć: przypomnienie, o czym były zajęcia, co się Tobie podobało, a co nie? Dziecko: - pokazuje/mówi, o czym były zajęcia - próbuje powiedzieć, co najbardziej podobało mu się na zajęciach, a co nie - otrzymuje pieczątkę z odpowiednią buźką za pracę na zajęciach. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |