![]() |
![]() |
Katalog Dorota Skakovska, 2018-05-14 Gdynia Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego mgr Dorota Skakovska stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany nauczany przedmiot: edukacja wczesnoszkolna Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2018 r. Pogórze, 1 września 2015 roku Planu Rozwoju Zawodowego opracowany został zgodnie z Rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. O R G A N I Z A C J A ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem powinności i wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Śledzenie bieżących informacji w Internecie. IX 2015 Wniosek o rozpoczęcie stażu Znajomość obowiązujących dokumentów 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Plan rozwoju zawodowego IX 2015 Plan rozwoju zawodowego 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów. Cały okres stażu Zebrana dokumentacja – potwierdzenia , zaświadczenia 5. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Analiza. , opis realizacji planu rozwoju zawodowego. V / VI 2018 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Stosowanie w szkolnej praktyce zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. Analiza dokumentacji : • statutu szkoły • wewnątrzszkolnego oceniania • programu wychowawczego • programu profilaktycznego • regulaminów Okres stażu Orientacja w zmianach, właściwe wykorzystanie przepisów w codziennej pracy. 2. Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. Uczestniczenie w szkoleniach i posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego , szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Okres stażu Zaświadczenia 3. Sprawowanie opieki nad salą dydaktyczną. Troska o estetykę oraz wyposażenie sali lekcyjnej Włączanie uczniów do opieki nad salą ( prace porządkowe , estetyczny wygląd, gazetki ). Wykonywanie przez uczniów pomocy dydaktycznych : • plansze • gazetki Okres stażu . Sprawozdanie 4. Rozwijanie i doskonalenie warsztatu pracy własnej, stosowanych metod, podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Przygotowywanie się do lekcji i zajęć pozalekcyjnych Okres stażu Sprawozdanie 5. Integracja zespołu klasowego poprzez organizowanie uczniom czasu wolnego. Organizowanie imprez klasowych, szkolnych : • Dzień Chłopaka • Andrzejki • Wigilia klasowa • Wyjazdy do muzeów, do kina i teatru. • Święto Pieczonego Ziemniaka • Święto Szkoły • Wycieczki szkolne Kształtowanie pozytywnych postaw.Udział w akcjach wynikających z planu pracy szkoły. Okres stażu. Program wychowawczy klasy , poświadczenie w dzienniku zajęć lekcyjnych 6. Rozpoznawanie i rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych. Rozmowy z uczniami, współpraca z rodzicami i specjalistami. Okres stażu Poświadczenie w dzienniku lekcyjnym 7. Diagnozowanie i śledzenie na bieżąco sytuacji rodzinnej wychowanków oraz zapewnienie im w razie potrzeby opieki pedagogiczno – psychologicznej. Przeprowadzenie wywiadów środowiskowych. Okres stażu notatki 8. Współpraca z rodzicami Zorganizowanie spotkania integracyjnego, systematyczny kontakt z rodzicami i opiekunami uczniów - zebrania, konsultacje , kontakt telefoniczny i e-mailowy . Okres stażu Sprawozdanie 9.Studiowanie literatury metodycznej i pedagogicznej Zapoznanie z nowymi podręcznikami, pogłębianie kompetencji zawodowych poprzez studiowanie fachowej literatury i wymianę doświadczeń zawodowych z innymi nauczycielami. Okres stażu Sprawozdanie 10.Aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w zespole samokształceniowym klas młodszych oraz innych zespołach, w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Okres stażu Listy obecności, protokoły § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Organizacja warsztatu pracy dydaktycznej i wychowawczej przy pomocy technik komputerowych. Przygotowanie dokumentacji; tworzenie materiałów i pomocy do zajęć; opracowanie dokumentacji do awansu zawodowego. Okres stażu karty pracy, świadectwa, dyplomy , testy, sprawdziany 2. Praca z uczniami z wykorzystaniem komputera oraz tablicy interaktywnej. Opracowanie i prowadzenie zajęć dla dzieci klas I-III z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej. Okres stażu sprawozdanie 3. Korzystanie z Internetu w codziennej pracy. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Korzystanie ze stron MEN. Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego i scenariuszy w Internecie. Okres stażu Sprawozdanie Adres strony internetowej. 5. Wykorzystywanie szkolnej strony internetowej i facebooka Umieszczenie informacji o konkursach i sprawozdań z wycieczek. Okres stażu. Strona internetowa 6. Wykorzystanie w codziennej pracy tablicy interaktywnej, Przygotowanie prezentacji multimedialnej dla uczniów Umożliwianie uczniom poznawania i rozwijania technologii informacyjnej, multimedialnej. Wyszukiwanie materiałów w Internecie. Stworzenie prezentacji. Na bieżąco Multibooki Przygotowane prezentacje 7. Prowadzenie dziennika elektronicznego Wpisy tematów, ocen, weryfikacja kartoteki uczniów, przesyłanie wiadomości. Okres stażu Zapisy w dzienniku § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Pomoc nauczycielom stażystom i kontraktowym Prowadzenie zajęć dla nauczyciela stażysty lub nauczyciela kontraktowego. Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego. Udzielanie wskazówek i rad dotyczących pracy dydaktyczno – wychowawczej. W zależności od potrzeb sprawozdanie 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, pedagogiem, logopedą, nauczycielem świetlicy, biblioteki, religii, j. angielskiego Podejmowanie działań interdyscyplinarnych, opracowywanie scenariuszy, uroczystości szkolnych i konkursów. Bieżąca wymiana uwag na temat postępów w nauce moich wychowanków. Okres stażu. Sprawozdanie, Wpisy w dzienniku lekcyjnym 3. Czynny udział w Radach Pedagogicznych Udział w szkoleniach Rad Pedagogicznych, włączanie się w obrady Na bieżąco protokoły 5. Udział w WDN Opis i analiza podejmowanych działań oraz przebiegu ich realizacji, ze wskazaniem uzyskanych efektów dla własnego rozwoju zawodowego oraz jakości pracy szkoły Dzielenie się na co dzień umiejętnościami i zdobyta wiedzą. Na bieżąco zaświadczenia, dyplomy, protokoły § 8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Pomoc uczniom z deficytami rozwojowymi oraz uczniom mającym trudności w nauce. Opracowanie programu pracy z uczniem słabym. Opracowanie planu zajęć wyrównawczych dla dzieci klas młodszych (pomoc uczniom słabym). Realizacja planu zajęć wyrównawczych. Okres stażu Plan zajęć wyrównawczych , zapisy w dziennikach wyrównawczych, sprawozdanie. 2. Rozwijanie logicznego myślenia. Opracowanie programu do zajęć „Łamigłówki mądrej główki” rozwijającego umiejętność logicznego myślenia. Stawianie przed uczniem wyzwań i zadań do samodzielnego wyjaśnienia. Okres stażu Program, zapisy w dzienniku. 3. Opracowanie programu wychowawczego dla klas I- III Opracowanie programu wychowawczego obejmującego zagadnienia zgodne z programem wychowawczym szkoły. Na każdy rok szkolny Program wychowawczy 4. Wdrożenie programu propagującego akcję,, Cała Polska czyta dzieciom” Wdrażanie programu rozwijania zainteresowań czytelniczych w klasach I-III Okres stażu. karty 5. Zmodyfikowanie i wdrożenie Wewnątrzszkolnego Oceniania Zapoznanie się z WO. Zmodyfikowanie WO dla uczniów z opiniami z PPP Okres stażu Wewnątrzszkolne Ocenianie, zapisy w dzienniku § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Organizowanie i współorganizowanie akademii, imprez, akcji szkolnych i pozaszkolnych. Przygotowanie spotkania integracyjnego, pasowania na ucznia, współorganizacja Dnia Patrona dla klas 1-6; przygotowanie i współprowadzenie Dnia Babci i Dziadka, współorganizowanie festynów szkolnych – Święto Pieczonego Ziemniaka, święto szkoły. Okres stażu Scenariusze, wpisy w kronice 2. Udział w realizacji projektu : - Ocenianie kształtujące w szkole uczącej się -Szkoła promująca zdrowie: -Owoce i warzywa w szkole - Mleko i kakao - Cała Polska czyta dzieciom -„Odnaleźć Zgubka” -„Kicia i Rufi” Stosowanie elementów oceniania kształtującego na zajęciach. Udział w konkursach o zdrowiu, profilaktyka, wyrabianie wśród uczniów nawyku zdrowego odżywiania. Codzienne czytanie dzieciom książek. Zachęcanie do samodzielnego czytania. Propagowanie zasad bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Okres stażu sprawozdanie 3. Udział w ogólnopolskich akcjach Aktywny udział w działaniach proekologicznych- - Zbieranie surowców wtórnych - Uczestniczenie w biegu ekologicznym - Udział w akcji ,,Cała Polska czyta dzieciom” Okres stażu Karty potwierdzające codzienne czytanie dzieciom książek 4. Współpraca z rodzicami Przeprowadzenie zajęć integracyjnych z udziałem rodziców. Wspólna wigilia klasowa. Pomoc w realizacji zadań Edukacji Europejskiej. Działania rodziców na rzecz klasy w ciągu całego roku szkolnego. Okres stażu Sprawozdanie, lista działań rodziców 5. Realizacja całorocznego programu Edukacji Europejskiej-Dania Przygotowanie zadań dla uczniów klas I-III. Zdobywanie informacji o Danii, o obyczajach i kulturze. Podnoszenie poziomu wiedzy wychowanków o Unii Europejskiej. Rok szkolny 2015/2016 projekt 6. Uczestniczenie w pracach zespołu samokształceniowego klas młodszych. Aktywny udział w zebraniach zespołu, protokołowanie Okres stażu Protokoły 7. Integracja szkoły ze środowiskiem lokalnym -Współpraca z pobliskim przedszkolem, zapraszanie grup przedszkolnych w ramach dni otwartych szkoły - Nawiązanie współpracy z IPN. Zapraszanie przedstawicieli na warsztaty historyczne do szkoły. Okres stażu sprawozdanie § 8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną. Pisanie opinii o uczniach, kierowanie na badania do PPP, wdrażanie zaleceń poradni w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Okres stażu sprawozdanie 2. Współpraca ze służbą zdrowia Udział pielęgniarki w zajęciach, pogadanka na temat zdrowia i higieny osobistej, fluoryzacja, Okres stażu sprawozdanie 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Monitorowanie bieżących problemów. Kierowanie uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce na badania do PPP. Okres stażu sprawozdanie 4. Współpraca z Komendą Policji w Kosakowie Spotkania z policjantem - pogadanki na temat bezpieczeństwa. Według potrzeby adnotacje w dzienniku 5. Współpraca z Biblioteką szkolną i Publiczną. Udział uczniów w uroczystości pasowania na czytelnika, w lekcjach bibliotecznych. Organizowanie wycieczek do Biblioteki Publicznej. Zapoznanie z zasadami korzystania z biblioteki. Okres stażu. sprawozdanie 6. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Otoczenie opieką wychowanków potrzebujących pomocy materialnej. Interwencja w sytuacjach trudnych. Według potrzeb. sprawozdanie 7. Współpraca z wydawnictwem WSiP Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo. Korzystanie i internetowych zasobów materiałów WSiP Okres stażu sprawozdanie § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. ZADANIA DO REALIZACJI FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych Opis i analiza problemów natury dydaktycznej oraz wychowawczej. Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemów. Okres stażu Karty diagnostyczne, notatki 2. Objęcie specjalistyczną opieką dzieci z problemami. Kierowanie dzieci z problemami na badania w PPP Korzystanie z zaleceń specjalistów podczas planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej. Okres stażu Opinie z poradni, zapisy w dziennikach. Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i zakłada możliwość wprowadzenia modyfikacji w czasie odbywania stażu. Dorota Skakovska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |