Katalog

Roman Cwanek, 2018-04-24
Ropczyce

Matematyka, Konspekty

Lekcja matematyki z wykorzystaniem TIK.

- n +

Scenariusz lekcji matematyki w klasie II gimnazjum.
Temat. Rodzaje ostrosłupów.
Cele lekcji:
 rozpoznawanie i nazywanie ostrosłupów,
 wskazywanie poszczególnych elementów brył,
 kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
 rozwijanie umiejętności stosowania matematyki na przykładach z życia codziennego,
 kształtowanie estetyki i czytelności rysunków.
Metody:
 praca z podręcznikiem, zeszytem ćwiczeń,
 metoda zajęć praktycznych – praca z modelami brył i tablicą interaktywną,
 pokaz animacji i filmu krótkometrażowego.
Formy pracy:
 praca indywidualna, w grupach, zbiorowa, praca z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Przebieg lekcji.
1. Część organizacyjna – podanie tematu, sprawdzenie obecności.
2. Animacja ze strony „Scholaris” – przykłady brył.
3. Uczniowie, w grupach 4- osobowych ,opisują różne modele ostrosłupów – wskazują elementy bryły, wprowadzają nazwy dla poszczególnych ostrosłupów, wyróżniają ostrosłupy prawidłowe.
4. Uczniowie w grupach rozwiązują zadania 1, 2, 3 ze strony 221 w podręczniku.
5. Wprowadzenie pojęcia wysokości ostrosłupa. Korzystając z tablicy interaktywnej wyświetlamy ostrosłupy z różną podstawą. Wybrani uczniowie dorysowują wysokość i spodek wysokości.
6. Rysowanie na tablicy interaktywnej ostrosłupów w rzucie równoległym na płaszczyźnie.
7. Uczniowie samodzielnie wykonują rysunki ostrosłupów w zeszycie ćwiczeń.
8. „Piramidy i złoty podział” – pokaz filmu krótkometrażowego przygotowanego przez BBC, ze strony gwo.pl („ Kinematograf z plusem”).
9. Podsumowanie lekcji i podanie pracy domowej- zad. 1- 3 sprawdź czy umiesz, str. 223; dla chętnych zad. 9 str. 223.


Nauczyciel matematyki: mgr Anna Kolbusz


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.