Katalog

Dorota Kunc, 2018-04-20
Łebcz

Język angielski, Scenariusze

House and furniture klasa V

- n +

Scenariusz zajęć pokazowych z języka angielskiego w klasie V
22.11.2016 r.

Temat zajęć: House and furniture. Dom i meble.
Czas trwania: 45 minut
Cele zajęć:
- uczeń zna nazwy pomieszczeń w domu i mebli;
- uczeń potrafi dopasować nazwy pomieszczeń i mebli do odpowiednich obrazków;
- uczeń zadaje pytania na temat mebli i pomieszczeń w domu i potrafi na nie odpowiedzieć;
- uczeń współpracuje z innymi uczniami w parze lub grupie.
Środki dydaktyczne:
Podręcznik oraz materiał ćwiczeniowy Team Up 2, oprogramowanie do tablic interaktywnych Team Up 2 iTools, karty obrazkowe z nazwami pomieszczeń w domu, mebli, kserokopie zadań.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie z klasą, sprawdzenie obecności.
2. Nauczyciel przedstawia temat i cel zajęć.
3. Rozgrzewka językowa – burza mózgów.
- uczniowie dobierają się w grupy 2/3 osobowe, wymieniają jak najwięcej nazw związanych z domem, które poznali do tej pory (pomieszczenia i meble).
4. Nauczyciel podsumowuje wyniki pracy grupowej, prezentując karty obrazkowe, przedstawiające meble lub pomieszczenia w domu wymieniane przez uczniów. Uczniowie wspólnie podają nazwy.
5. Nauczyciel prezentuje nowe słowa w formie kart obrazkowych, uczniowie powtarzają wspólnie wyrazy.
6. Zadanie interaktywne – iTools
- chętni uczniowie podchodzą do tablicy i dopasowują nazwy pomieszczeń w domu do obrazków.
7. Praca z podręcznikiem:
- uczniowie otwierają podręcznik na stronie 36;
- nauczyciel czyta polecenie z zadania 1, uczniowie dopasowują nazwy pomieszczeń do obrazków indywidualnie, sprawdzają w parach swoje odpowiedzi, nauczyciel na bieżąco monitoruje ich pracę, pomagając słabszym uczniom.
- uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają swoje odpowiedzi.

8. Praca z podręcznikiem
- nauczyciel czyta polecenie z zadania 3.
- uczniowie w parach dopasowują przedmioty do nazw na obrazku, zapisując odpowiedzi w zeszycie.
9. Praca w parach
- uczniowie zadają pytania o miejsce poszczególnych przedmiotów w domu, odpowiadają na nie.
- nauczyciel monitoruje pracę uczniów, pomaga słabszym uczniom w formułowaniu pytań i odpowiedzi.
10. Ćwiczenie dodatkowe
- nauczyciel rozdaje kserokopie zadania;
- uczniowie wykonują zadanie w parach;
- nauczyciel monitoruje pracę uczniów.
11. Praca domowa
- Zad.4 str. 30 (ćwiczenia)
- dla chętnych: Narysuj swój pokój i podpisz meble, które się w nim znajdują.
12. Ocena zajęć przez nauczyciela i uczniów.
13. Pożegnanie z uczniami.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.