![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna xxxxx, 2018-04-18 Cżestochowa Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPlan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty 2017/2018 1. Dane osobowe: Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Katarzyna Dróżdż Nazwa i adres placówki: Niepubliczna Szkoła Podstawowa XXXX Zajmowane stanowisko: Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej . Wykształcenie: XXXX • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 poz.1189) • 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2013 poz.393). (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) (Zmiany: Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580) z późniejszymi zmianami z 1 marca 2013 r. 2. Staż: Data rozpoczęcia stażu: 5.09.2017 r. Opiekun stażu: mgr Joanna Ogórek Długość stażu: 9 miesięcy Planowana data ukończenia: 05.06.2018 r. 3. Cele stażu: Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego Nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań oraz zasad funkcjonowania szkoły, w tym: • przepisów prawnych związanych z funkcjonowaniem szkoły; • sposobów wypełniania dokumentacji obowiązującej w szkole; • przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki pracy; 2. Udoskonalenie swojej pracy poprzez hospitowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu bądź innych nauczycieli w wymiarze minimum jednej godziny zajęć w miesiącu, zajęcia te omawianie są z prowadzącym; 3. Prowadzenie zajęć z uczniami odbywa się podczas obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu oraz omawianie zajęć z opiekunem stażu lub Dyrektorem; 4. Podniesienie kwalifikacji oraz poszerzanie i pozyskiwanie nowych umiejętności wykorzystywanych w pracy zawodowej za pomocą uczestniczenia w formach doskonalenia zawodowego; 5. Uczestniczenie w planowanych wewnątrz szkolnych formach doskonalenia zawodowego; 6. Pogłębianie kontaktów z uczniami i rodzicami; 7. Podniesienie kwalifikacji oraz zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: • wewnątrz placówki; • poza placówką; • samokształcenie. 8. Nawiązanie współpracy z Nauczycielami zatrudnionymi w szkole. 4. Plan rozwoju zawodowego § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. A- Zadania cele do realizacji B - Formy realizacji C- Termin D - Sposoby dokumentowania postępów 1.A Zapoznanie się procedurą awansu zawodowego oraz zaplanowanie indywidualnej ścieżki swojej kariery. 2.B Formy realizacji Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczącego awansu zawodowego: • Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. • Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. • Najnowsze rozporządzenie MEN dotyczące Awansu zawodowego Nauczycieli z 1 marca 2013 r 1.C IX 1.D Opanowanie przepisów prawnych. Stworzenie krótkiej notatki z ich analizy. Zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego. 2.A Rozpoczęcie współpracy między stażystą a opiekunem stażu. 2.B Konsultacje związane Z określeniem sposobu Realizowania obowiązków stażowych oraz zawarcie pisemnego porozumienia między stażystą a opiekunem stażu 2.C IX - 2.D Konsultacja planu rozwoju zawodowego oraz jego akceptacja przez opiekuna stażu. Ponadto podpisanie umowy Regulującej zasady współpracy. 3.A Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym: a. przepisów powiązanych z funkcjonowaniem szkoły b. sposobów prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole 3.B Analiza dokumentacji : • Statut szkoły • Roczny plan pracy Szkoły, koncepcja pracy Szkoły. • Udział w zebraniach Rad Pedagogicznych Szkolny program wdrożeniowo-profilaktyczny WSP. Oraz program profilaktyki w gimnazjum. • Regulamin wycieczek. Zapoznanie się ze sposobami organizacji, tworzenia i gromadzenia dokumentacji szkoły poprzez: Analizę prowadzenia dziennika lekcyjnego i dzienników zajęć. • Opracowanie konspektów zajęć • Protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej • Analizę Indywidualnych Programów Edukacyjno –Terapeutycznych (IPET) • Opracowywania konspektów zajęć terapeutycznych. 3.C IX - V 3.D Uczciwe i regularne prowadzenie dokumentacji własnej. 4.A Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w tym przepisów dotyczących Zapewnienia o bezpiecznych i higienicznych warunkach nauki i pracy 4.B Poprzez: Znajomość przepisów porządkowych obowiązujących nauczycieli np. .plan dyżurów, obowiązki wychowawcy, opiekuna wycieczki. • Inne wewnętrzne regulaminy; • Znajomość • Obowiązujących aktualnie • przepisów BHP • Praktyczne s stosowanie zasad • BHP podczas • realizacji zajęć w szkole • Szkolenie BHP 4.C IX - V 4.D Krótkie notatki z Interpretacji dokumentacji. Potwierdzenie pisemne opiekuna stażu. Zaświadczenie o odbytym szkoleniu. 5.A Dokumentowanie realizowanego Planu Rozwoju Zawodowego. 5.B Poprzez: • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń i potwierdzeń, konspektów zajęć, notatek, opracowań 5.C IX - V 5.D Prowadzenie oraz zbieranie wszystkich dokumentów ze stażu w postaci tzw. Teczki stażysty. 6.A Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego 6.B Poprzez: • Podsumowanie w formie opisu zrealizowanego Planu Rozwoju Zawodowego 6.C V 6.D Dokumentacja podsumowująca z realizowanego stażu. 7.A Złożenie wniosku o podjęcie czynności kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela kontraktowego. 7.B Poprzez: Przygotowanie wniosku oraz sporządzenie dokumentacji ze stażu. 7.C V 7.D Wniosek wraz z dokumentacją przeprowadzenia stażu. § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły. a-Zadania cele do realizacji b- Formy realizacji c-Termin -Sposoby dokumentowania postępów 1.a Hospitowanie lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu albo innego nauczyciela 1.b Poprzez: • Obserwowanie zajęć minimum w wymiarze jednej godziny w miesiącu zgodnie w wytycznymi określonymi przez opiekuna stażu. Zwrócenie uwagi na warsztat nauczyciela (metody, formy,środki dydaktyczne • Rozmowa z opiekunem stażu lub innym nauczycielem. 1.c IX X XI XII I II III IV V 1.d Własnoręcznie sporządzony protokół z hospitowanych zajęć. Własna notatka wraz wnioskami, prowadzenie rozmowy z opiekunem stażu lub innym nauczycielem 2.a Przeprowadzenie zajęć z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu przy udziale opiekuna stażu albo dyrektora szkoły. 2.b Poprzez: • Konstruowanie konspektów zajęć z uwzględnieniem zasad dydaktyki specjalnej. • Konsultacje merytoryczne z opiekunem stażu dotyczące analizy prowadzonych zajęć z uwzględnieniem ewaluacji celów ogólnych operacyjnych 2.c IX X XI XII I II III IV V 2.d Konspekty zajęć. Własna notatka wnioskami z rozmowy z opiekunem stażu 3.a Podwyższenie własnych kwalifikacji pedagogicznych 3.b Poprzez: • Udział w studiach podyplomowych z zakresu edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną(Oligofrenopedagogika) • Uczestnictwo w studiach podyplomowych z zakresu wspomagania osób z autyzmem w tym z zespołem Aspergera, i niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji • Udział w innych kursach, szkoleniach lub warsztatach • Udział w Wewnątrz szkolnych szkoleniach i warsztatach podnoszących kwalifikacje pracowników. • Lekturę książek z zakresu wychowania dzieci z autyzmem m.in. • Prowadzenie koła informatycznego dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum 3.c Według terminarza studiów, kursów, szkoleń i warsztatów. 3.d Formalne potwierdzenie o ukończeniu jednostki szkoleniowej 4.a Dzielenie się, własną wiedzą a także doświadczeniem z innymi nauczycielami 4.b Poprzez: • Publikację Planu Stażu Zawodowego w sieci • Prowadzenie profilu edukacyjno –popularyzatorskiego na jednym z stron internetowych. • Tworzenie artykułów naukowych związanych z zajęciami z osobami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i opublikowanie ich na stronach internetowych poświęconych powyższej tematyce. 4.c XII -V 4.d Dokumentowanie swojej działalności przez tworzenie plików internetowych w postaci [zrzutów ekranu]będących dowodem na podjęte aktywności § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracyze środowiskiem uczniów. a- Zadania cele do realizacji b- Formy realizacji c-Termin d-Sposoby dokumentowania postępów 1a. Analiza otoczenia rodzinnego dziecka 1b. Poprzez: • Zrealizowanie wywiadu środowiskowego z rodzicami albo Opiekunami prawnymi dziecka z użyciem metod i technik z zakresu pedagogiki (np. metoda sondażu diagnostycznego tj. kwestionariusz wywiadu ustrukturyzowanego, wywiadu poufnego, metoda dialogowa tj. rozmowa indywidualna i bezpośrednia) dokumentacji np. dokumentacji np. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub innych pism wystawionych przez poradnię Psychologiczno –Pedagogiczną 1c. IX – V 1d. Realizacja dokumentacji w formie notatek służbowych ze spotkań z rodzicami. Respektowanie zasad codziennego pisania informacji o postępach dziecka w Dzienniku kontaktowym. Rzeczowe konsultacje z opiekunem stażu zapisane w postaci notatki. 2a. Analiza środowiska szkolnego, w którym pracuje dziecko. 2b. Poprzez: • Stałą współpracę ze specjalistami pracującymi z dzieckiem (użycie Kwestionariusza wywiadu ustrukturyzowanego, metoda dialogowa tj. rozmowa indywidualna i bezpośrednia). 2c. IX – V 2d. Wykonywanie dokumentacji w postaci notatek służbowych. Rzeczowe konsultacje z opiekunem stażu. 3a Stworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego napostawie Wielospecjalistycznej diagnozy. 3b. Poprzez: • Prowadzenie specjalistycznej diagnozy dziecka • Opisanie celów ogólnych oraz operacyjnych skierowanych i dostosowanych na potrzebę dziecka oraz obszar jego najbliższego rozwoju; 3c. IX - X 3d. Opracowany Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny oceniony oraz zaakceptowany przez dyrekcję jak również przez opiekuna stażu. § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć a-Zadania cele do realizacji, b-Formy realizacji c-Termin d-Sposoby dokumentowania postępów 1a. Ocena umiejętności omawiania obserwowanych zajęć 1b. Poprzez: • Konsultację z opiekunem stażu oraz recenzowanie podejścia i umiejętności obserwowania zajęć. 1c. I - V 1d. Sporządzanie notatek służbowych z konsultacji 2a. Ocena umiejętności omawiania prowadzonych zajęć 2b. Poprzez: • Konsultację z opiekunem stażu lub Dyrektorem szkoły oraz krytyczne podejście do umiejętności omawiania prowadzonych zajęć. 2c. I - V 2d. Sporządzanie notatek służbowych z konsultacji. ................................................................................ (podpis nauczyciela stażysty) ...................................................................................... (podpis opiekuna stażu) ....................................................................................... (data i podpis dyrektora placówki) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |