Katalog Katarzyna Kała, 2018-04-17 Świdnica Przyroda, Prezentacje Edukacyjny projekt badawczy w klasie VI - "Zwierzęta - naj...!"Badawczy projekt edukacyjny z przyrody w klasie VI Temat: Zwierzęta – naj...! Cele projektu: Uczeń: Rozpoznaje niektóre zwierzęta egzotyczne, nazywa je i charakteryzuje. Posługuje się słownictwem związanym ze zwierzętami egzotycznymi, ich środowiskiem naturalnym. Umie posługiwać się mapą (globusem) i odnajdywać na niej poszukiwane miejsca. Umie postępować zgodnie ze wskazówkami. Potrafi współpracować w zespole. 1. Wybór zagadnienia. Projekt proponowany do zrealizowania jako rozwinięcie działu: „Odkrywamy tajemnice świata zwierząt”, podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era 2. Opracowanie programu projektu i harmonogramu działań. a) Wspólny wybór kategorii, według których będą wyszukiwane zwierzęta: np. - największe zwierzę, - największe zwierzę lądowe - największa ryba - największy owad - największy ptak - największy gryzoń itp. b) Wspólne określenie typu informacji, które powinny być zawarte w każdym opisie: np. wygląd, środowisko życia, sposób odżywiania się, cechy charakterystyczne – ciekawostki. c) Ustalenie etapów wykonania projektu – harmonogramu działań. 3. Realizacja projektu. a) Podział klasy na dwie grupy (różne liczebnie) – ZOOLODZY i INFORMATYCY Podział ZOOLOGÓW na drodze losowania na 3-osobowe zespoły, wyznaczenie lidera, który jest odpowiedzialny za kontakt z nauczycielem i poprawne wykonanie zadania. Lider losuję 3 kategorie zwierząt (w zależności od ilości ustalonych kategorii i liczebności klasy). Dodatkowo każda grupa ma za zadanie przygotowanie dodatkowej „atrakcji” o swoich zwierzętach, np. quiz, memory, krzyżówka itp. do wykonania przez rówieśników oglądających prezentację projektu. b) Realizacja projektu odbywa się w dwóch etapach: Zoolodzy mają określony czas na przygotowanie informacji o wylosowanych kategoriach zwierząt – w postaci plików tekstowych lub/i graficznych lub/i filmu, pamiętając o podaniu źródeł informacji. c) Informatycy mają określony czas na stworzenie prezentacji multimedialnej z materiałów uzyskanych od Zoologów. 4. Prezentacja projektu. Stworzony materiał zostanie zaprezentowany przed klasami równoległymi i/lub rodzicami. 5. Ocena projektu. Oceniane elementy prezentacji: - zgodność z tematem, - poziom merytoryczny, - uporządkowany i logiczny układ prezentacji, - oryginalna i pomysłowa forma prezentacji, - zaangażowanie wszystkich członków zespołów w zaprezentowanie projektu, - dbałość o zainteresowanie odbiorców, - wykorzystanie zaplanowanego czasu. 6. Ewaluacja projektu. Ewaluacja całościowa zostanie przeprowadzona po zakończeniu projektu na podstawie danych zebranych w trakcie jego realizacji (obserwacji, opinii uczniów) oraz ankiety końcowej adresowanej do uczniów (realizacja celów). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |