Katalog Natalia Wolanin, 2018-04-09 Brzozów Język angielski, Konspekty TECHNOLOGY AND TEENAGERS.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO DATA: 20.03.2018r. KLASA: III a (oddział gimnazjalny) PROWADZĄCY: Natalia Wolanin PODRĘCZNIK: Exam Explorer – Repetytorium do gimnazjum TEMAT LEKCJI: Technology and teenagers – developing language skills. Technologia i nastolatkowie – rozwijanie umiejętności językowych. CELE OGÓLNE: - wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu się i nauczaniu języka obcego (Podstawa programowa pkt 5); - utrwalenie i użycie poznanego wcześniej słownictwa związanego z działem nauka i technika (Podstawa programowa Treści nauczania 1.12); - usprawnianie umiejętności językowych z naciskiem na mówienie, słuchanie, czytanie (speaking skills, listening skills, reading skills) (Podstawa programowa pkt 1, pkt 4, pkt 6); - poprawne reagowanie w typowych sytuacjach oraz wykonywanie poleceń nauczyciela (Podstawa programowa pkt 4). CELE OPERACYJNE: Po zakończeniu lekcji uczeń posiada następujące wiadomości i umiejętności: - zna słownictwo z kategorii tematycznej technology and science (nauka i technika) (Podstawa programowa Treści nauczania 1.12); - wie jak korzystać z aplikacji Kahoot (quiz językowy) oraz ćwiczeń interaktywnych na stronie internetowej www.learningapps.org (interaktywna krzyżówka) (Podstawa programowa pkt 5); - rozumie wypowiedzi – rozumie znaczenie poznanych słów, zwrotów i określeń związanych z tematem nauka i technika; rozumie treść tekstu czytanego i słuchanego; (Podstawa programowa Treści nauczania 2 i 3); - tworzy zrozumiałe wypowiedzi ustne – uczeń udziela odpowiedzi na pytania nauczyciela dotyczące przeczytanego tekstu; potrafi wypowiedzieć się na temat dobrych i złych stron technologii; (Podstawa programowa Treści nauczania 4); - przetwarza wypowiedzi – przekazuje ustnie w języku obcym informacje uzyskane z tekstu słuchanego i czytanego oraz zawarte w materiale audiowizualnym, wyszukuje informacje szczegółowe w tekście słuchanym i czytanym (Podstawa programowa Treści nauczania 8.1); - reaguje ustnie w sytuacjach dnia codziennego – uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia (Podstawa programowa Treści nauczania 6.4); - współdziała w grupie – współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki, uczy się od innych, dzieli się swoimi pomysłami (podając dobre i złe strony technologii), uczy się dobrego współzawodnictwa (gry dydaktyczne) (Podstawa programowa pkt 8); - stosuje strategie komunikacyjne – domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu, rozumie tekst zawierający nieznane słowa i zwroty (Podstawa programowa Treści nauczania 12). CELE WYCHOWAWCZE: - uczeń kształtuje swój pogląd na temat nowoczesnych technologii - jest świadomy ich dobrych i złych aspektów; - uczeń uczy się dobrego współzawodnictwa; - uczeń rozwija umiejętności interpersonalne i aktywność umysłową; - uczeń rozwija umiejętność współpracy w grupach; - uczeń ma możliwość poznania swoich mocnych i słabych stron. METODY PRACY: burza mózgów, metoda komunikacyjna, zabawa dydaktyczna na smartphonie i komputerze (quiz Kahoot, interactive crossword – interaktywna krzyżówka), metoda audiowizualna, praca z tekstem. FORMY PRACY: praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w grupach. POMOCE DYDAKTYCZNE: komputer, projektor i rzutnik, smartphony, prezentacja multimedialna, Exam Explorer – repetytorium, magnetofon i płyta CD, ćwiczenia dodatkowe przygotowane przez nauczyciela. PRZEBIEG LEKCJI 1. Czynności organizacyjne (3 min) - przywitanie uczniów i sprawdzenie obecności; - sprawdzenie zadania domowego (Repetytorium str. 95 zad. 8). 2. Faza powtórzeniowa (rozgrzewka językowa) (7 min) - zabawa komunikacyjna na start – N wskazuje każdego ucznia, aby powiedział w języku angielskim jedno słowo związane z technologią, - przypomnienie i utrwalenie słownictwa i wyrażeń związanych z działem nauka i technika – uczniowie rozwiązują na smartfonach/komputerach quiz w aplikacji Kahoot. N wyjaśnia jak uruchomić quiz oraz w jaki sposób go rozwiązać. Na zakończenie N przedstawia trójkę zwycięzców (wyniki automatycznie pojawiają się po zakończeniu quizu). 3. Faza prezentacji (15 min) - wprowadzenie tematu lekcji oraz określenie celu zajęć – rozwijanie umiejętności językowych w oparciu o słownictwo dotyczące działu tematycznego nauka i technika; - N prezentuje na rzutniku tekst dotyczący korzystania z urządzeń technologicznych przez brytyjskich nastolatków. Uczniowie najpierw słuchają nagrania, a następnie osoby wskazane przez N czytają na głos fragmenty tekstu (Załącznik 1). Następnie uczniowie odpowiadają na pytania zadawane przez N sprawdzające rozumienie tekstu. N wraz z uczniami analizują wykres umieszczony pod tekstem. Następnie uczniowie wskazują kto z nich posiada konkretne urządzenia technologiczne. Następnie uczniowie z pomocą N tłumaczą nowe słówka i wyrażenia z tekstu na otrzymanym ‘handoucie’ (Załącznik 2). - Uczniowie oglądają krótki filmik Technology – Good or Bad? - N prowadzi z uczniami krótką dyskusję na temat dobrych i złych aspektów nowoczesnych technologii. 4. Faza aktywizacji i utrwalenia materiału (15 min) - Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda grupa wypisuje zalety i wady korzystania z nowoczesnych urządzeń technologicznych. N nadzoruje pracę uczniów. Po zakończeniu pracy przedstawiciele grup prezentują wypisane dobre i złe aspekty. N podsumowuje zadanie. - (opcjonalnie) W ramach utrwalenia słownictwa i wyrażeń poznanych na lekcji uczniowie w parach rozwiązują interaktywną krzyżówkę na stronie www.learningapps.org. N objaśnia zadanie oraz nadzoruje uczniów. 5. Zakończenie lekcji (3 min) - Podsumowanie lekcji przez N i ocena lekcji przez uczniów. - Zadanie pracy domowej i jej objaśnienie – wklej tekst do zeszytu, przeczytaj go i odpowiedz pisemnie na pytania do tekstu. (Załącznik 3). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |