Katalog

Agnieszka Janus, 2018-03-26
chrzanów

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zabawy literami - scenariusz zajęcia w grupie 6-latków.

- n +

Zadanie wynikające z podstawy programowej:
Wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.

Cel wynikający z podstawy programowej:
Poznawczy obszar rozwoju dziecka - dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności.

Cel główny:
Rozwijanie umiejętności czytania.

Cele szczegółowe:
- układa z rozsypanki literowej nazwę obrazka,
- czyta pojedyncze wyrazy,
- układa wyrazy w logiczne zdanie,
- czyta zdania.

Metody:
- czynna: zadań stawianych dziecku,
- słowna: polecenia, instrukcja,
- oglądowa: obrazki, wyrazy.

Formy:
- indywidualna,
- grupowa.

Środki dydaktyczne:
płyta cd, odtwarzacz, literki, krzyżówka, rebusy, zagadki literkowe, obrazki różnych przedmiotów, zdania do czytania, wyrazy do ułożenia w zdanie.

1.Powitanie dzieci. Przedstawienie zasad udziału w Konkursie Literowym:
za każde dobrze wykonane zadanie dziecko otrzymuje 1 cegiełkę, którą nakleja na kartkę. Zadaniem dziecka jest zebranie 7 cegiełek, które utworzą piramidę.

2.Zabawa ruchowa połączona ze znajomością liter.
Każde dziecko otrzymuje emblemat z literą. Gdy zabrzmi muzyka dzieci poruszają się po sali. Gdy muzyka ucichnie dobierają się w pary: duża litera do małej litery. Kolejnym etapem zadania jest wymyślenie przez każde dziecko wyrazu zaczynającego się na daną literę.

3.Zabawa „Ukryte wyrazy”. Każde dziecko losuje wyraz. Zadaniem dziecka jest znalezienie w wylosowanym wyrazie inny wyraz: ul, ser, dom.
Przykładowe wyrazy do wylosowania: kultura, domownik, mikser.

4.Zabawa w parach „Układamy wyrazy”.
Jedno dziecko z pary losuje obrazek. Zadaniem drugiego dziecka jest ułożenie z rozsypanki literowej nazwy wylosowanego obrazka. Potem następuje zamiana ról.

5.Rebusy literowo-wyrazowe, literowo-obrazkowe.
Dziecko wybiera poziom trudności zadania: losuje z wybranego pudełka rebus literowo-wyrazowy lub literowo-obrazkowy i podaje wyraz będący rozwiązaniem.

6.Czytanie zdań o różnym stopniu trudności.

7.Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej.

8.Podsumowanie zajęcia. Przeliczenie cegiełek. Otrzymanie sprawności „Pięknie czytam”.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.