Katalog Agnieszka Janus, 2018-03-26 chrzanów Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zabawy literami - scenariusz zajęcia w grupie 6-latków.Zadanie wynikające z podstawy programowej: Wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. Cel wynikający z podstawy programowej: Poznawczy obszar rozwoju dziecka - dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności. Cel główny: Rozwijanie umiejętności czytania. Cele szczegółowe: - układa z rozsypanki literowej nazwę obrazka, - czyta pojedyncze wyrazy, - układa wyrazy w logiczne zdanie, - czyta zdania. Metody: - czynna: zadań stawianych dziecku, - słowna: polecenia, instrukcja, - oglądowa: obrazki, wyrazy. Formy: - indywidualna, - grupowa. Środki dydaktyczne: płyta cd, odtwarzacz, literki, krzyżówka, rebusy, zagadki literkowe, obrazki różnych przedmiotów, zdania do czytania, wyrazy do ułożenia w zdanie. 1.Powitanie dzieci. Przedstawienie zasad udziału w Konkursie Literowym: za każde dobrze wykonane zadanie dziecko otrzymuje 1 cegiełkę, którą nakleja na kartkę. Zadaniem dziecka jest zebranie 7 cegiełek, które utworzą piramidę. 2.Zabawa ruchowa połączona ze znajomością liter. Każde dziecko otrzymuje emblemat z literą. Gdy zabrzmi muzyka dzieci poruszają się po sali. Gdy muzyka ucichnie dobierają się w pary: duża litera do małej litery. Kolejnym etapem zadania jest wymyślenie przez każde dziecko wyrazu zaczynającego się na daną literę. 3.Zabawa „Ukryte wyrazy”. Każde dziecko losuje wyraz. Zadaniem dziecka jest znalezienie w wylosowanym wyrazie inny wyraz: ul, ser, dom. Przykładowe wyrazy do wylosowania: kultura, domownik, mikser. 4.Zabawa w parach „Układamy wyrazy”. Jedno dziecko z pary losuje obrazek. Zadaniem drugiego dziecka jest ułożenie z rozsypanki literowej nazwy wylosowanego obrazka. Potem następuje zamiana ról. 5.Rebusy literowo-wyrazowe, literowo-obrazkowe. Dziecko wybiera poziom trudności zadania: losuje z wybranego pudełka rebus literowo-wyrazowy lub literowo-obrazkowy i podaje wyraz będący rozwiązaniem. 6.Czytanie zdań o różnym stopniu trudności. 7.Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej. 8.Podsumowanie zajęcia. Przeliczenie cegiełek. Otrzymanie sprawności „Pięknie czytam”. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |