![]() |
![]() |
Katalog Jolanta Brzóska, 2018-03-26 Cieszyn Geografia, Scenariusze Produkcja roślinna w Polsce. TIKGeografia w klasie 7 SP (na podstawie podręcznika z Nowej Ery) Temat: „Produkcja roślinna w Polsce.” PYTANIE KLUCZOWE: Co mają ze sobą wspólnego: Winiary, Pudliszki, Tymbark, Łowicz, Kotlin? CEL LEKCJI: Poznam rośliny uprawiane w Polsce, co na to wpływa oraz jakie są obszary ich koncentracji. NACOBEZU: • potrafię wymienić najważniejsze rośliny uprawiane w Polsce oraz wskazać na mapie miejsca ich upraw; • wyjaśniam zależności między czynnikami wpływającymi na uprawy roślin a ich rozmieszczeniem; • wyjaśniam i charakteryzuję zastosowanie w życiu codziennym uprawianych roślin; PRZEBIEG LEKCJI: 1. Pogadanka dot. pojęcia użytki rolne oraz tego, co wchodzi w skład użytków rolnych – mapa mentalna, wykresy podr. str. 128. 2. Pogadanka dot. czynników wpływających na rozmieszczenie upraw w Polsce: jakość gleby klimat woda zasoby siły roboczej 3. Prezentacja Prezi dot. roślin uprawianych w Polsce – rozpoznawanie na podstawie zdjęć, losowanie przez uczniów karteczek ze zdjęciami poszczególnych upraw i przydzielanie do grup. POLECENIE DLA GRUP: NA PODSTAWIE PODRĘCZNIKA STR. 129-130 omów cechy i rozmieszczenie upraw w Polsce gr. 1 – pszenica gr. 2 – pszenżyto gr. 3 – żyto gr. 4 – jęczmień gr. 5 – ziemniaki gr. 6 – rzepak gr. 7 – buraki cukrowe gr. 8 – warzywa i owoce 4. Przedstawienie przez poszczególne grupy, analiza map podr. str. 129, foliogram – rozmieszczenie upraw pszenicy i ziemniaków w Polsce. 5. Podsumowanie: Ćw. str. 80-81/1-5. 6. Refleksja: Przedstaw w formie graficznej zagadnienia związane z polską uprawą roślin. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |