Katalog Anna Śliwa, 2018-03-23 dąbrowa górnicza Ogólne, Konspekty Integracja dzieci klasy 1 szkoły podstawowej z uczniami z UkrainyTemat zajęć: "Zajęcia integracyjne - poznajmy się." Cel ogólny - Integracja dzieci klasy 1 szkoły podstawowej z uczniami z Ukrainy. Cele szczegółowe: uczniowie - uczą się tolerancji, uczą się wrażliwości na drugiego człowieka, uczą się empatii, dostrzegają podobieństwa między sobą, uczą się odpowiedzialności za słowa i czyny, współpracują ze sobą na emocjach pozytywnych poznają upodobania rówieśników Metody: - zabawowo-naśladowcza, - zadaniowa, - ekspresji twórczej. Formy prowadzenia zajęć : - indywidualna, - w zespołach. Przybory: - piłka, chusta animacyjna, odtwarzacz CD, nagrania audio, plansze z obrazkami. Czas: 45 minut. Część wstępna: 1. Czynności organizacyjno –porządkowe : zbiórka, powitanie, podanie tematu zajęć. Część główna: 1. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel przekazuje jednemu z nich piłeczkę/woreczek gimnastyczny. Dziecko mówi swoje imię i przekazuje piłeczkę dalej. Kolejne dziecko mówi imię poprzednika, potem swoje i przekazuje dalej. Można urozmaicić grę i utrudnić ją w zależności od wieku dzieci 2. Zwierzaki do pary Każde dziecko otrzymuje karteczkę z ilustracją zwierzęcia – karteczki rozdajemy tak, by każde z nich występowało przynajmniej dwukrotnie. Dzieci, wydając dźwięki danych zwierząt, próbują dobrać się w pary takich samych zwierząt. Gdy już znajdą swoją parę, łapią się za rękę i siadają na dywanie. Na końcu wszyscy sprawdzają swoje karteczki, mówią kim byli i jeśli mają chęć – grają jeszcze raz! 3. Peleryna niewidka Dzieci siedzą w kole. Na hasło nauczyciela zamykają oczy, a ten przykrywa jedną z osób “peleryną niewidką”. Dzieci otwierają oczy, a ich zadaniem jest odgadnąć, które z dzieci zostało ukryte pod peleryną 4. Plakaty Nauczyciel przygotowuje “plakaty” (10-15 sztuk) – kartki brystolu/szarego papieru/kartki z bloku A3, a na górze każdej z nich przykleja dowolnie wybrane ilustracje, bliskie dzieciom – zwierzęta domowe, zabawki, kolory, jedzenie, itp. Dzieci otrzymują 3 naklejki (np. metki cenowe ze swoim imieniem), które przyklejają na 3 wybrane plakaty – w zależności od tego co lubią, co im smakuje, itp. Kiedy wszyscy zamocują swoje naklejki, każde z dzieci opowiada co wybrało 5. Nauczyciel ustala z uczestnikami zabawy przed puszczeniem muzyki, jakie ruchy dzieci muszą wykonać, gdy będzie wymawiał cyfry od 1 do 3. Tak, więc na hasło 1 dzieci mają stać na baczność, na hasło 2 wykonują przysiad a na hasło 3 pajacyka. Oczywiście im więcej cyfr, tym lepsza zabawa. Podobnie jak w powyższych zabawach osoba prowadząca puszcza muzykę, gdy ją zatrzyma wymawia którąś z ustalonych wcześniej cyfr. 6. Zabawy naśladowcze: „Naśladowanie mimiki” - partnerzy naprzeciwko siebie, jeden robi miny, a drugi stara się je naśladować. „Idący cień” - jedna osoba idzie do przodu. Cień podąża za nim, naśladując jego ruchy. Zabawy z chustą animacyjną: „Przebieganie pod chustą” - uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy; przebiegają osoby, które mają siostrę itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią. . „Bilard” - grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty. „Sztorm” - na chustę wrzucamy lekkie przedmioty (piłeczki, zabawki). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty. „Kwiat lotosu” - jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą. Pozostali uczestnicy trzymają chustę za brzeg. Zwracają się w prawą stronę, idąc powoli zawijają siedzącego. Gdy jest on zawinięty do wysokości ramion zatrzymują się i na słowa „trzy, cztery” równocześnie i szybko wycofują się. „Złap przesyłkę” - grupa tworzy koło, trzymając chustę, na której położona jest piłka. Wyznaczona osoba zajmuje miejsce pod chustą, wyciągając ręce przez otwór. Zadaniem bawiących jest tak prowadzić piłkę, by trafiła ona do osoby pod chustą. Zabawa może być prowadzona na czas (kto więcej razy w czasie jednej minuty chwyci i odrzuci piłkę na chustę). Część końcowa 1. Uczniowie leżą tyłem na chuście, zamykają oczy , rozluźniają mięśnie i słuchają muzyki. 2. Omówienie zajęć. 3. Pożegnanie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |