Katalog Natalia Wolanin, 2018-03-09 Brzozów Język angielski, Konspekty London for kids - elementy kultury.KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO DATA: 19.02.2018r. KLASA: IV f NAUCZYCIEL: Natalia Wolanin PODRĘCZNIK: English Class A1 TEMAT LEKCJI: London for kids – elementy kultury. Londyn dla dzieci – elementy kultury. CELE OGÓLNE: - utrwalenie wcześniej poznanych nazw czynności – action verbs, - poprawne używanie czasownika modalnego ‘can’, - zdobycie informacji na temat Londynu i ciekawych miejsc w Londynie, - usprawnianie umiejętności językowych z naciskiem na mówenie, słuchanie, czytanie (speaking skills, listening skills, reading skills), - poprawne wykonywanie poleceń nauczyciela – classroom language. CELE SZCZEGÓŁOWE: Po zakończeniu lekcji uczeń: posiada następujące wiadomości i umiejętności: - zna słownictwo z kategorii tematycznej ‘action verbs’, - wie jakie kraje wchodzą w skład Wielkiej Brytanii, - zna nazwy słynnych miejsc w Londynie, - rozumie wypowiedzi – rozumie znaczenie poznanych czasowników wyrażających czynności adresowanych do ucznia-rozumie krótkie, proste polecenia w języku angielskim-reaguje na nie werbalnie; rozumie treść tekstu czytanego i słuchanego, - tworzy wypowiedzi ustne – poprawnie używa konstrukcji ‘can’ i poznanych czasowników do opisywania umiejętności, - przetwarza wypowiedzi – zapisuje i przekazuje ustnie informacje uzyskane z tekstu słuchanego i czytanego, wyszukuje informacje szczegółowe w tekście słuchanym i czytanym (dopasowywanie obrazków z fragmentami tekstu, wybór poprawnej odpowiedzi spośród kilku podanych, dopasowywanie osób do miejsc), - tłumaczy tekst w języku angielskim na język polski, - reaguje ustnie w prostych sytuacjach dnia codziennego – uczeń udziela odpowiedzi na pytania nauczyciela, - współdziała w grupie – współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki, uczy się dobrego współzawodnictwa w zabawach, stosuje poznane formy grzecznościowe, - stosuje strategie komunikacyjne – uczy się stosowania zasad spontanicznego i kulturalnego zachowania wobec innych rówieśników i dorosłych, domyśla się znaczeń nieznanych słów i zwrotów z kontekstu. METODY PRACY: burza mózgów, m. komunikacyjna, m. ćwiczeniowa, zabawa dydaktyczna (puzzle), praca z książką. FORMY PRACY: praca z całością klasy, praca indywidualna, praca w grupach. POMOCE DYDAKTYCZNE: komputer, projektor i rzutnik, prezentacja multimedialna, podręcznik i ćwiczenia English Class A1, magnetofon i płyta CD, plakat Wielkiej Brytanii, puzzle, ćwiczenia dodatkowe przygotowane przez nauczyciela. PRZEBIEG LEKCJI 1. Czynności organizacyjne (5 min) - przywitanie uczniów i sprawdzenie obecności, - sprawdzenie zadania domowego. 2. Rozgrzewka językowa (7 mim) - zabawa komunikacyjna na start – N wskazuje każdego ucznia, aby powiedział słowo rozpoczynające się na literę ‘p’ w języku angielskim, - przypomnienie i utrwalenie odmiany czasownika can/can’t – uczniowie chóralnie odmieniają ten czasownik przez osoby, a następnie N przedstawia na zdjęciu Marka (prezentacja multimedialna). N prezentuje na slajdach zdjęcia z poznanymi wcześniej czynnościami. Wskazani przez N uczniowie układają zdania, co potrafi, a czego nie potrafi robić Mark. 3. Prezentacja materiału (20 min) - wprowadzenie tematu lekcji – N prezentuje informacje o Marku. Mark is from Great Britain and now he is in the capital city. N pyta uczniów co jest stolicą Wielkiej Brytanii. Jako podpowiedź N podaje na slajdzie wymieszane literki stolicy, uczniowie podają poprawną nazwę LONDON. N infomuje uczniów, iż dzisiaj wybieramy się na wycieczkę do Marka do Londynu. N podaje temat lekcji Let’s go to London. - Uczniowie zapisują zdanie London is the capital city of Great Britain. N wyjaśnia, iż Wielka Brytania ma 2 nazwy: Great Britain oraz The United Kingdom. N wyjaśnia jakie 4 kraje wchodzą w skład Wielkiej Brytanii za pomocą dużego plakatu. Wskazani uczniowie po kolei podchodzą do plakatu i przyklejają nazwy poszczególnych krajów w odpowiednich miejscach: England, Scotland, Wales, Northern Ireland. Pozostali uczniowie otrzymują mapki Wielkiej Brytanii, na których podpisują poszczególne kraje Wielkiej Brytanii. - Następnie nauczyciel pyta uczniów, gdzie jest położony Londyn Where is London? Wskazany uczeń przykleja nazwę stolicy na dużym plakacie. Pozostali uczniowie zaznaczają na swoich mapkach, - N prosi uczniów, aby otworzyli podr. na str. 78 – uczniowie oglądają zdjęcia ze słynnymi miejscami w Londynie. Następnie uczniowie słuchają nagranie tekstu z zad.2 str. 78. Po wysłuchaniu, wybrani uczniowie czytają fragmenty w języku angielskim, łączą z odpowiednimi obrazkami oraz tłumaczą je na język polski, - Uczniowie wykonują zad.3 na str. 79 – wybierają poprawne odpowiedzi spośród kilku podanych, - N prezentuje nowe słówka z tekstu – uczniowie z pomocą N zapisują polskie tłumaczenie oraz głośno je wymawiają, 4. Aktywizacja i utrwalenie materiału (10 min) - (opcjonalnie) Uczniowie wykonują zad.4 na str.79 – w trakcie słuchania dopasowują miejsca, w których są poszczególne osoby. N sprawdza odpowiedzi uczniów. - N dzieli uczniów na 5 grup (uczniowie losują karteczki z numerkami). Każda grupa siada w innym miejscu. N rozdaje każdej grupie puzzle do ułożenia ze zdjęciami słynnych miejsc w Londynie. Po ułożeniu każda grupa wybiera opis miejsca na ułożonym zdjęciu. Każda grupa prezentuje swoje miejsce. 5. Zakończenie lekcji (3 min) - Zadanie pracy domowej i jej objaśnienie – dopasować i wkleić do zeszytu zdjęcia słynnych miejsc w Londynie z ich opisem. - Podsumowanie lekcji przez N i ocena lekcji przez uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |