Katalog Justyna Soluch, 2018-02-28 Wręczyca Wielka Język angielski, Konspekty Are you perfect? – Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Utrwalenie czasów gramatycznych.Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie 2 gimnazjalnej opracowany przez mgr Justynę Soluch I) Informacje ogólne 1.TEMAT: Are you perfect? – Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Utrwalenie czasów gramatycznych. 2.CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut 3.UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE: - umiejętność komunikowania się w języku obcym (angielskim), zarówno w mowie,jak i w piśmie - umiejętność pracy zespołowej 4.WYMAGANIA OGÓLNE: I Znajomość środków językowych: Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w wymaganiach szczegółowych II Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka, a także proste wypowiedzi pisemne, w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych IV Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie i w typowych sytuacjach reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej, ustnie lub pisemnie, w zakresie opisanym w wymaganiach szczegółowych. 5. TREŚCI NAUCZANIA: - Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych i gramatycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów: zakupy i usługi (reklama), życie rodzinne i towarzyskie (przyjaciele), kultura (twórcy i ich dzieła); - Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka: reaguje na polecenia; znajduje w tekście określone informacje, - Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne: znajduje w tekście określone informacje; - Uczeń tworzy krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne: wyraża i uzasadnia swoje opinie - Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach: uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia; - Uczeń dokonuje samooceny; - Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) 6.CELE LEKCJI: a.cel ogólny : - doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem b.cele operacyjne: Uczeń : - wyraża opinie - uzupełnia tekst właściwymi wyrazami - rozpoznaje czasy gramatyczne w tekście - zna słownictwo zawarte w tekście - rozwiązuje quiz interaktywny 6. METODY: a) audiowizualna – prezentacja reklamy b) „burza mózgów” c) praca z tekstem słuchanym – piosenką d) praca z tekstem czytanym – wyszukiwanie struktur gramatycznych e) komunikacyjna – odpowiadanie na pytania nauczyciela f) rozwiązywanie quizu interaktywnego 7.ŚRODKI DYDAKTYCZNE: a) podręcznik Smart Time 2 b) zeszyt ćwiczeń Smart Time 2 c) komputer/ projektor / ekran dotykowy d) książka i ćwiczenia w wersji multimedialnej e) karty pracy nr 1 – tekst piosenki z lukami f) karta pracy nr 2 – tabelka do uzupełnienia zdaniami w różnych czasach g) reklama produktu ściągnięta ze strony YouTube h) piosenka Eda Sheerana Perfect i) quiz interaktywny kahoot i ankieta 8. FORMY PRACY: a) praca indywidualna b) praca w parach II) Przebieg lekcji 1.CZYNNOŚCI WSTĘPNE - powitanie How are you today? - sprawdzenie obecności - zapisanie tematu lekcji - przedstawienie celów lekcji 2. ROZGRZEWKA JĘZYKOWA a) Sprawdzenie pracy domowej. b) Oglądanie krótkiej reklamy produktu ściągniętej ze strony YouTube i odpowiadanie na pytania: Why is the man shouting? What is advertised here? 3. PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU a) Słuchanie piosenki Eda Sheerana Perfect i uzupełnianie tekstu brakującymi słowami ( praca indywidualna). b) Sprawdzenie poprawności wykonania zadania przez uczniów. 4. PRACA NAD NOWYM MATERIAŁEM JĘZYKOWYM a) Praca z tekstem czytanym - wyszukiwanie w tekście zdań w różnych czasach: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Future Simple, Present Perfect . (praca w parach) Present Simple: Your heart is all I own, You look perfect, She shares my dreams, We are still kids, We are so in love, I don't deserve this, darling, you look perfect tonight, I have faith in what I see, she looks perfect, Now I know Present Continuous: And in your eyes, you're holding mine, I’m dancing in the dark, Past Simple: I found a love/ a girl , I never knew, you were, We were just kids, We fell in love, it was, When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath, But you heard it, When I saw you in that dress, Future Simple: I will not give you up, I hope that someday I’ll share her home, I know we'll be alright this time, I'll be your man, Present Perfect: I have met an angel in person b) Tłumaczenie znaczenia nowych słówek: dive – zanurzyć się fall in love – zakochać się own – posiadać barefoot – bosy grass – trawa whisper – szeptać underneath – pod, poniżej share - dzielić odds – przeciwności faith – wiara, ufność deserve – zasługiwać, być godnym 5. ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE a) Rozwiązywanie quizu interaktywnego Kahoot – utrwalenie słownictwa i czasów gramatycznych. b) Zadanie dodatkowe *– dla ucznió w, którzy szybciej wykonują zadania na lekcji lub dla chętnych jako dodatkowa praca domowa – przetłumacz pierwszą zwrotkę piosenki. 6. PODSUMOWANIE LEKCJI. ZADANIE I OBJAŚNIENIE PRACY DOMOWEJ a) Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej : - Znajdź piosenkę. Wydrukuj lub przepisz tekst, w którym podkreślisz przynajmniej 3 rozpoznane przez siebie czasy. b) Podsumowanie lekcji. c) Samoocena uczniów i ocena lekcji przez uczniów. KARTA PRACY NR 1 Listen to the song and fill in the gaps. Ed Sheeran – Perfect 1. I 1.…………… a love for me Oh darling, just dive right in and follow my lead Well, I found a 2.…………., beautiful and sweet Oh, I never knew you were the someone waiting for me 'Cause we were just kids when we fell in 3………… Not knowing what it was I will not give you up this 4.…………… But darling, just kiss me slow, your heart is all I own And in your eyes, you're holding mine. [Chorus] Baby, I'm dancing in the dark with you between my 5……………. Barefoot on the grass, listening into our favourite song When you said you looked a mess, I whispered underneath my 6…………….. But you heard it, darling, you look perfect tonight 2. Well I found a woman, 7……….......than anyone I know She shares my dreams, I 8………….. that someday I'll share her home I found a love, to carry more than just my secrets To carry love, to carry children of our own We are still 9……………, but we're so in love Fighting against all odds I know we'll be alright this time Darling, just hold my 10…………… Be my girl, I'll be your man I see my 11……………. in your eyes [Chorus 2] Baby, I'm dancing in the dark, with you between my 12……………….. Barefoot on the grass, listening into our favourite song When I saw you in that 13…………., looking so beautiful I don't deserve this, darling, you look perfect tonight [Chorus 3] Baby, I'm dancing in the dark, with you between my 14……………… Barefoot on the grass, listening into our favourite song I have 15………….. in what I see Now I know I have met an angel in person And she looks perfect I don't deserve this You look perfect tonight. KARTA PRACY NR 2 Find sentences in these tenses: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect, Future Simple Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |