Katalog

Natalia Rakowska, 2018-02-28
Poznań

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Ruletka zdrowia

- n +

Scenariusz zajęć

Temat zajęć:Ruletka zdrowia
Grupa docelowa: dzieci 4,5, 6 - letnie
Autor i prowadzący zajęcia: mgr Natalia Rakowska, Poznań

Pomoce dydaktyczne: kartki z literami A,B,C,D ,warzywa, pocięte na puzzle ilustrację mózgu, włosów, skóry, mięsa, chleba drożdżowego , ciemno zielonych warzyw liściastych, warzyw strączkowych, mleka, szpinaku, owsianki), plansze z produktami takimi jak np. cytryna, papryka, brokuł, kiwi, jajko, malina, cebula, ziemniaki, dzika róża, czerwone kropki samoprzylepne, obrazki ryb rzecznych i morskich, materiały plastyczne, ekologiczne, klej, kartki.

Formy i metody pracy:
- praca w grupach, metoda stawianych zadań

Przebieg zajęć:
1.Nauczyciel zaprasza dzieci do wspólnej zabawy. W czasie spokojnej muzyki dzieci chodzą w różnych kierunkach, na hasło ruletka wyszukują w sali tajemniczą kopertę, w której znajduje się oznaczenie literowe danej witaminy ( A, B, C, D).W ten sposób następuje podział na 4 zespoły. Dzieci siadają na wyznaczonych stanowiskach oznaczonych daną literą.

2.Zadanie dla grupy A

Zagadki słowne – dzieci udzielają odpowiedzi, dzieląc słowo na sylaby

- Ma kolor pomarańczowy, jest długa jak ołówek, dobrze wpływa na oczy, spróbuj to warzywo – a na pewno cię zauroczy ( marchewka)

-Jest okrągły, podłużny, ma kolor czerwony, spróbuj ten przysmak, kiedy masz ochotę na makron spaghetti,bo on w sosie jest obecny( pomidor).

- Smarujesz nim chleb, bułeczkę, chałkę, gdy wstawisz do lodówki robi się twarde(masło)

- Jest białe, krowa je nam daje, byś kości miał mocne(mleko)

Nauczyciel wyjaśnia, że wymienione w zagadkach produkty zawierają witaminę A. Dla przypomnienia, pokazuje dzieciom wszystkie produkty.

3.Zadanie dla grupy B
Zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli, które zawierają ilustrację dotyczącą produktów zawierających witaminę B oraz jej właściwości ( mózg, włosy, skóra ) (mięso, chleb drożdżowy, ciemno zielone warzywa liściaste, warzywa strączkowe, mleko, szpinak, owsianka)



4.Zadanie dla grupy C Przed dziećmi wisi tablica, na której znajdują się odwrócone plansze z produktami zawierającymi witaminę C.
Zadaniem dzieci jest odnalezienie produktów, które mają trzy sylaby. Swój wybór określają poprzez przyklejenie czerwonej kropki.( np. cytryna, papryka, brokuł, kiwi, jajko, malina, cebula, ziemniaki, dzika róża)


5. Zadanie dla grupy D
Zadaniem dzieci jest określenie, która ryba jest rzeczna a która morska. Nauczyciel pokazuje obrazki z różnymi gatunkami ryb. Swój wybór pokazują poprzez wykonanie odpowiedniego gestu za pomocą dłoni ( fali, w momencie, gdy ryba jest morska, natomiast w przypadku ryby rzecznej, ruch dłoni z góry do dołu.)

6.Wykonanie przez wszystkie dzieci porcji zdrowia, czyli surówki z marchewek, pomidorów, ogórków, sałaty.

7.Wspólna degustacja, podziękowanie za wspólną zabawę

8.Zadanie dodatkowe:
Praca plastyczna : Dzieci z poszczególnych grup wykonują przydzielone im wcześniej litery za pomocą dostępnych materiałów plastycznych, ekologicznych. Mogą to być np. patyczki, wstążki, piasek, kasza, suszone kwiaty.




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.