![]() |
![]() |
Katalog Aneta Rosińska, 2018-02-14 Łyszkowice Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Aneta Rosińska Imię i nazwisko: Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy Nazwa placówki, w której nauczyciel odbywa staż: Dyrektor placówki: Opiekun stażu: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2014r., poz. 191, z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r., poz. 393), 3. Ustawa z dnia 16 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 23.) CELE ROZWOJU ZAWODOWEGO W OKRESIE STAŻU: CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: • uczestniczenie w pracach organów szkoły, • pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe, • rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego, • pogłębianie współpracy z rodzicami, • podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach L.p. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego 1. Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego nauczycieli: - Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (z późn. zm.) - rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. 2. Założenie teczki dokumentującej działania związane z awansem zawodowym i dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Zredagowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego, sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego oraz złożenie tych dokumentów w odpowiednim terminie. 4. Uaktualnianie wiedzy na temat awansu zawodowego (portale internetowe, czasopisma fachowe). Wniosek o rozpoczęcie stażu Teczka dokumentująca awans zawodowy Wniosek o rozpoczęcie stażu, Plan rozwoju zawodowego, Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2017 wrzesień 2017 wrzesień 2017, czerwiec 2020 cały okres trwania stażu 2. Współpraca z opiekunem stażu 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu, podpisanie kontraktu, ustalenie zasad współpracy. 2. Korzystanie z pomocy opiekuna stażu w prawidłowym napisaniu planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z jego realizacji, a także w codziennej pracy przez cały okres trwania stażu. Kontrakt, Harmonogram spotkań Plan rozwoju zawodowego, Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2017 wrzesień 2017, czerwiec 2020, cały okres trwania stażu 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli 1. Obserwowanie przebiegu zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. 2. Czynny udział w omawianiu obserwowanych zajęć, zadawanie pytań, wyciąganie wniosków. 3. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. Arkusze obserwacji Notatki Cały okres trwania stażu 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły 1. Opracowanie konspektów zajęć i ich omówienie z opiekunem. 2. Przygotowanie odpowiednich materiałów i pomocy dydaktycznych. 3. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. 4. Omawianie zajęć z opiekunem, ich analiza oraz wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Konspekty zajęć Pomoce i materiały Arkusze oceny zajęć hospitowanych Cały okres trwania stażu/ według harmonogramu obserwacji 5. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej 1. Stosowanie różnych metod pracy, w tym metod aktywizujących. 2. Wykorzystywanie multimediów oraz tablicy interaktywnej w procesie dydaktycznym. 3. Organizowanie zajęć otwartych. 4. Samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych tj. karty obrazkowe, karty wyrazowe, karty pracy, gry dydaktyczne. 5. Zasięganie opinii rodziców i innych nauczycieli na temat własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej. Opis wybranych metod aktywizujących wykorzystywanych na zajęciach Konspekt zajęć Pomoce dydaktyczne Ankiety Cały okres trwania stażu Raz w roku Cały okres trwania stażu Wg potrzeb 6. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych 1. Uczestniczenie w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. 2. Uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach. 3. Uczestniczenie w szkoleniach internetowych. 4. Korzystanie z edukacyjnych stron internetowych. 5. Studiowanie literatury fachowej. Zaświadczenia Zaświadczenia Zaświadczenia Lista stron Biblioteczka Wg harmonogramu Cały okres trwania stażu 7. Pełnienie funkcji wychowawcy oddziału klasowego 1. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego i realizowanie go na godzinie z wychowawcą. 2. Dbanie o odpowiednią atmosferę w grupie, rozwiązywanie konfliktów, integrowanie zespołu klasowego. 3. Troszczenie się o mienie i wystrój klasy. 4. Prowadzenie dokumentacji tj. dzienniki lekcyjne, arkusze ocen, świadectwa. Plan pracy wychowawcy Dokumentacja szkolna Wrzesień 2017 Rok szkolny 2017/18 Rok szkolny 2017/18 8. Pełnienie funkcji opiekuna samorządu szkolnego 1. Aktualizacja regulaminu działalności samorządu szkolnego. 2. Monitorowanie i wspomaganie działalności uczniów w wykonywaniu przydzielonych obowiązków. Statut Wrzesień 2017, Wrzesień 2018, Wrzesień 2019 Cały okres stażu 9. Uczestniczenie w pracach organów szkoły 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2. Ustalanie, wraz z innymi nauczycielami, harmonogramu uroczystości i imprez szkolnych. 3. Przygotowywanie i prowadzenie wybranych imprez szkolnych. 4. Działalność z zespole profilaktyczno- wychowawczym. Protokoły z zebrań Harmonogramy Zdjęcia Protokoły Cały okres stażu § 7, ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Rozpoznawanie problemów rozwojowych i potrzeb uczniów, a także uwzględnianie ich w codziennej pracy 1. Własna obserwacja i ocena poziomu funkcjonowania dzieci, ich możliwości i potrzeb psychofizycznych. 2. Zapoznanie z opiniami i orzeczeniami z poradni psychologiczno-pedagogicznych. 3. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości wszystkich uczniów, a w szczególności tych objętych opieką poradni psychologiczno-pedagogicznych. 4. Dobór odpowiednich metod i form pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów. 5. Współpraca ze specjalistami (psycholog szkolny, logopeda). Notatki, PSO z j. angielskiego, Teczki uczniów z opiniami i orzeczeniami Cały okres stażu 2. Rozpoznawanie problematyki środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów 1. Własna obserwacja i ocena zasad funkcjonowania uczniów w ich najbliższym otoczeniu, a także relacji z rówieśnikami i rodzicami. 2. Współpraca z rodzicami, rozmowy, prowadzenie zebrań z rodzicami, uświadamianie rodziców. 3. Dzielenie się spostrzeżeniami z gronem pedagogicznym, wywiady środowiskowe. Notatki, Dziennik lekcyjny Cały okres stażu 3. Podejmowanie działań przygotowujących dzieci do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym 1. Kształtowanie umiejętności społecznych podczas regularnych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. 2. Kształtowanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie podczas zajęć oraz na przerwach. 3. Pogadanki i rozmowy w ramach godziny z wychowawcą dotyczące zagadnień społecznych, moralnych, patriotycznych. 4. Przygotowanie, samodzielnie lub wspólnie z innymi wychowawcami, imprez okolicznościowych wynikających z kalendarza imprez organizowanych na terenie szkoły. 5. Udział dzieci w wycieczkach i wyjściach pozaszkolnych, wyjazdach na basen, do kina, teatru. Plan pracy wychowawcy Zdjęcia z uroczystości Karty wycieczek Cały okres stażu Wg harmonogramu § 7, ust. 2, pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej nauczyciela języka angielskiego 1. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem technologii komputerowej. 2. Korzystanie podczas pracy z dziećmi z laptopa, TV, tablicy interaktywnej. 3. Tworzenie dokumentacji szkolnej oraz dokumentów związanych z realizacją stażu przy pomocy technologii komputerowej. 4. Wykorzystywanie edukacyjnych stron internetowych w celu pozyskiwania informacji oraz materiałów potrzebnych do realizacji procesu dydaktycznego. Pomoce dydaktyczne Teczka dokumentująca awans zawodowy Lista stron Cały okres stażu Cały okres stażu 2. Wykorzystanie technologii informacyjnej w celach społecznych 1. Prowadzenie szkolnego profilu na portalu społecznościowym (Facebook) w celu integracji społeczności szkolnej i lokalnej oraz płynnego przepływu ważnych informacji. Cały okres stażu 3. Publikacje w internecie 1. Publikowanie własnych konspektów zajęć na portalu edukacyjnym. 2. Publikacja planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym. Linki do stron Cały okres stażu Wrzesień 2017 4. Wykorzystanie technologii informacyjnej do tworzenia dokumentacji z realizacji stażu 1. Komputerowe opracowanie dokumentów niezbędnych do realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Samokształcenie poprzez szkolenia online dostępne na stronach wydawnictw anglojęzycznych. 3. Aktualizowanie informacji z dziedziny prawa oświatowego przy pomocy publikacji internetowych oraz różnego rodzaju stron oświatowych. Teczka dokumentująca awans zawodowy Zaświadczenia Lista stron Cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Rozwijanie własnych kompetencji psychologiczno-pedagogicznych 1. Korzystanie z księgozbioru szkolnego w zakresie pedagogiki i psychologii. 2. Studiowanie literatury fachowej, dotyczącej pracy z dziećmi z deficytami i niepełnosprawnościami, dostępnej poza szkołą lub w internecie. 3. Udział w warsztatach i szkoleniach z zakresu psychologii i dydaktyki. Biblioteczka Zaświadczenia Cały okres stażu 2. Pomoc pedagogiczna i psychologiczna dla uczniów 1. Rozmowy z uczniami o ich problemach, trudnościach i deficytach oraz o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach innych uczniów. Szukanie rozwiązań tych problemów. 2. Objęcie specjalną opieką uczniów z trudnościami w nauce, prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka angielskiego. 3. Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz arkuszy wielofunkcyjnej oceny dla uczniów z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych. 4. Współpraca z psychologiem szkolnym i logopedą, wymiana poglądów, zasięganie opinii specjalistów. 5. Motywowanie uczniów do osiągania jak najlepszych wyników w nauce. 6. Tworzenie warunków do rozwoju uzdolnień i zainteresowań. Plan pracy zajęć wyrównawczych Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne Cały okres stażu Wg potrzeb Cały okres stażu 3. Uświadamiania rodziców 1. Indywidualne rozmowy z rodzicami na temat postępów lub trudności dziecka oraz wspierania jego rozwoju. 2. Przedstawienie rodzicom indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz arkuszy wielofunkcyjnej oceny, uzyskanie akceptacji rodziców. 3. Organizowanie i prowadzenie grupowych zebrań z rodzicami. 4. Udział rodziców w zajęciach otwartych oraz uroczystościach i wycieczkach szkolnych. 5. Przekazywanie rodzicom wyników osiągnięć edukacyjnych oraz informacji o postępach w nauce. Dzienniki lekcyjne Konspekty zajęć, Karty wycieczek Cały okres stażu § 7 ust 2 pkt 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Aktualizacja przepisów prawa oświatowego dotyczących organizacji i pracy szkoły 1. Analiza wybranych przepisów prawa, zapoznanie z aktualnymi rozporządzeniami oraz zmianami wynikającymi z reformy systemu edukacji w 2017r., śledzenie na bieżąco wszelkich zmian. 2. Analiza przepisów oraz dokumentacji wewnątrzszkolnej. 3. Utrwalenie znajomości i przestrzeganie przepisów BHP, procedury ewakuacji. Notatki Cały okres stażu 2. Stosowanie przepisów prawa oświatowego w rozwiązywaniu bieżących problemów i dokumentowaniu pracy nauczyciela 1. Prowadzenie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. 2. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej. Dzienniki lekcyjne Dokumentacja szkolna Cały okres stażu 3. Aktywny udział w tworzeniu wewnętrznych dokumentów regulujących pracę szkoły 1. Uczestniczenie w zebraniach Rady Pedagogicznej, pracach zespołu profilaktyczno-wychowawczego i zespołów klasowych. 2. Opracowywanie sprawozdań, protokołów, współdziałanie w aktualizacji statutu szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Protokoły, Sprawozdania Wg harmonogramu Cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego jest dokumentem otwartym. Autor: mgr Aneta Rosińska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |