Katalog Piotr Kołakowski, 2018-01-17 Sompolno Język angielski, Scenariusze Opis wyglądu - scenariusz lekcji dla klasy 7 podstawowejOpis wyglądu - scenariusz lekcji z języka angielskiego dla klasy VII podstawowej Przedmiot: Język angielski Temat: Opis wyglądu Lekcja otwarta z zastosowaniem metody oceniania kształtującego Autor: mgr Piotr Kołakowski piotrek5@yahoo.com Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: • uczniowie potrafią nazwać wybrane części garderoby • uczniowie potrafią nazwać wybrane części ciała • uczniowie znają czasowniki: be, have, look Cele lekcji: • uczeń potrafi opisać wygląd osoby podając przy tym własną opinię • poprawnie stosuje formy przeszłe czasownika be, have, look • czyta ze zrozumieniem tekst i na jego podstawie wskazuje osoby • współpracuje w parze • wyciąga wnioski z przykładów Cele sformułowane w języku ucznia: • potrafisz powiedzieć, jak wyglądała dana osoba • potrafisz wyrazić krótką opinię na temat jej wyglądu • rozumiesz przeczytany tekst i na jego podstawie wskazujesz osoby Nacobezu: • opiszesz osobę z uwzględnieniem cech zewnętrznych, ubioru, swojej opinii (podasz co najmniej dwie cechy z każdej kategorii) i wieku • rozpoznasz osobę na podstawie opisu • podasz przeszłe formy czasowników: be, have, look oraz ich tłumaczenie Pytanie kluczowe: Co ma wspólnego opis wyglądu z przepisem na ciasto? Przebieg lekcji: 1. Podanie tematu lekcji 2. Przedstawienie celów lekcji w języku ucznia i nacobezu (wklejenie karteczek z celami i nacobezu do zeszytu) 3. Zapis pytania kluczowego i zapowiedź poszukania odpowiedzi podczas lekcji 4. Praca ze słownictwem: • przymiotniki wyrażające opinie - na podstawie prezentowanych zdjęć i opisów uczniowie zgadują znaczenie przymiotników; zapis do zeszytu na zasadzie przeciwieństw • części ciała i ubioru, przymiotniki opisujące wygląd - uczniowie losują pomarańczowe karteczki z angielskimi nazwami części garderoby i dopasowują do rozłożonych na stolikach w klasie żółtych karteczek z obrazkami (części garderoby); następnie losują różowe karteczki z angielskimi nazwami części ciała i przymiotnikami opisującymi wygląd, nauczyciel czyta tłumaczenia słówek po polsku, a osoba, która ma dany angielski odpowiednik, podnosi karteczkę i głośno czyta słowo 5. Czytanie ze zrozumieniem: • uczniowie czytają krótkie teksty opisujące osoby i na ich podstawie wskazują osoby na zdjęciach (w podręczniku) 6. Odpowiedź na pytanie kluczowe: • uczniowie widzą zdjęcia kilku kobiet o podobnym wyglądzie i trzy opisy (od najbardziej ogólnego do szczegółowego), ich zadaniem jest wskazać opisywaną osobę • sformułowanie wniosku – propozycje uczniów (Zależy nam na wniosku, że aby ciasto się udało, musimy użyć odpowiednich składników i podobnie - abyśmy mogli trafnie rozpoznać osobę, opis musi zawierać istotne elementy. W obu jednak przypadkach ocena efektu może być subiektywna - jednym ciasto smakuje bardziej, innym mniej; jednym dana osoba się podoba, innym nie.) 7. Opis postaci: • uczniowie w parach tworzą ustne opisy postaci z prezentowanych zdjęć - mają rozdane kubki ze światłami, w razie problemów mają odwrócić na czerwone, gdy pracują - prezentowany kolor ma być żółty, gdy skończą - odwracają na zielony (wtedy wiem, że mam zmienić slajd) • uczniowie indywidualnie tworzą opis wybranej postaci z podręcznika • w parach sprawdzają poprawność opisów (ocena koleżeńska) nacobezu: • uwzględnisz w opisie wiek, cechy zewnętrzne i ubiór • poprawnie zastosujesz formy przeszłe czasowników: have, be, look • spowodujesz, że bez trudu rozpoznam wybraną przez ciebie osobę 8. Uczniowie uzupełniają kartę samooceny 9. Zadanie domowe Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty? • odpowiedzi uczniów (wybór postaci) • opisy postaci Materiały i pomoce dydaktyczne: • projektor/plansza • prezentacja Power Point - zdjęcia i opisy • kartki ze słownictwem: części ciała i garderoby (słowa i obrazki) • podręcznik Connections1(str.84/85) • kubki plastikowe (technika świateł) Praca domowa: • przyniesienie zdjęcia bliskiego/znajomego (może być własne z wczesnego dzieciństwa) i dokonanie opisu postaci • tylko dla chętnych: przygotowanie projektu o rodzinie/znajomych (zdjęcia/rysunki i opisy), format A3 załączniki: Cele lekcji nacobezu - na co będę zwracać uwagę • potrafisz powiedzieć, jak wyglądała dana osoba • potrafisz wyrazić krótką opinię na temat jej wyglądu • rozumiesz przeczytany tekst i na jego podstawie wskazujesz osoby • opiszesz osobę z uwzględnieniem cech zewnętrznych, ubioru, wieku i swojej opinii • rozpoznasz osobę na podstawie opisu • podasz przeszłe formy czasowników: be, have, look oraz ich tłumaczenie KARTA SAMOOCENY UCZNIA lp. Umiem, potrafię, wiem... Bardzo dobrze Średnio Słabo 1 Potrafię opisać osobę z uwzględnieniem wyglądu, ubioru, wieku 2 Potrafię wyrazić krótką opinię na temat jej wyglądu 3 Potrafię na podstawie przeczytanego tekstu wskazać osobę 4 Potrafię pracować w parze Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |