Katalog Agnieszka Baśko, 2017-11-17 Pabianice Barbara Morawiec , Aneta Wnuk Uroczystości, Scenariusze "Podróż do krainy bajek", czyli Dzień Postaci z Bajek w PM 11SCENARIUSZ ORGANIZACJI UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNEJ W RAMACH OBCHODÓW MIĘDZYNARODOWEGO DNIA POSTACI Z BAJEK. 1. TYTUŁ UROCZYSTOŚCI: „PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK”. 2. TERMIN: 07. 11. 2017 r. 3. MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA. 4. ADRESACI: DZIECI ZE WSZYSTKICH GRUP Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH, UL. ŚW. JANA 28. 5. ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA V INTEGRACYJNA „PTYSIE” ORAZ GRUPA VI „SŁONECZKA” I GRUPA VII „KOTKI”. 6. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: AGNIESZKA BAŚKO, BARBARA MORAWIEC I ANETA WNUK. 7. CELE UROCZYSTOŚCI: Wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej znajomości bajek. Rozwijanie zainteresowań literaturą dla dzieci poprzez poznawanie jej bohaterów. Doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości przedszkolnej połączonej z czerpaniem radości ze wspólnej zabawy. Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE UROCZYSTOŚĆ: 1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, podział przedszkolaków na 3 tury. 2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz pomocy dydaktycznych. 3. Przygotowanie informacji dla rodziców o planowanym wydarzeniu oraz krótkiej notatki do prasy i kroniki. 4. Zorganizowanie strojów i rekwizytów dla prowadzących. 5. Przygotowanie dekoracji w sali gimnastycznej. 6. Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji wydarzenia. 7. Przygotowanie oprawy muzycznej oraz fotograficznej – magnetofon, płyta z muzyką i aparat fotograficzny. Etap II – PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: 1. Powitanie zebranych przedszkolaków w bajkowej krainie, przybliżenie celu spotkania, rozpoznawanie za kogo przebrały się prowadzące. 2. „Bajeczne czarowanie” – zapoznanie z magicznym zaklęciem, za pomocą którego dzieci przeniosą się do „Chochlikowych miasteczek” w krainie bajek, gdzie czekają na nich różnorodne zadania do wykonania. Czary, mary, czary mary – oburącz zakreślamy koła Hu, hu, hu, hu – wyrzut dłońmi do przodu Hokus pokus, hokus pokus – dwukrotne klaśniecie w ręce Ksz-ksz, ksz-ksz – wyrzut dłońmi do przodu Abra kadabra, abra kadabra – zataczanie kół rekami przed sobą Bęc – machnięcie/uderzenie różdżką. 3. „Latający dywan” – zabawa integracyjna z wykorzystaniem chusty animacyjnej i utworu muzycznego pt. „Piosenka o bajkach”. Zadaniem dzieci jest poruszanie chustą, czyli latającym dywanem zgodnie ze słyszaną muzyką. 4. „Bajkowe zamieszanie” – zadanie w pierwszym „Chochlikowym miasteczku”, prowadząca – wróżka czyta fragmenty bajek wraz z zawartymi w nich błędami, zadaniem dzieci jest wychwycić błędy i sprostować bajki. Czerwony Kapturek. Dawno, dawno temu żyła sobie dziewczynka, którą nazywano Czerwonym Kapturkiem. Często razem mamą odwiedzała ona babcię, mieszkającą w małej chatce za lasem. Jednak pewnego dnia babcia bardzo źle się poczuła i trzeba było jej zanieść lekarstwa i coś do jedzenia. Mama miała tego dnia dużo pracy i do babci wysłała wnuczkę. Dziewczynka wesoło podśpiewując maszerowała przez las, kiedy zza krzaków wyskoczył wesoły zajączek i stanął na jej drodze. Czerwony Kapturek przywitał się z zajączkiem i opowiedział mu historię chorej babci. Po chwili wesoły zajączek pożegnał się z dziewczynką i pobiegł do domku babci. Kopciuszek. Była sobie raz śliczna dziewczyna, której bardzo wcześnie umarła mama. Jej ojciec ożenił się ponownie z kobietą, która miała dwie córki. Macocha i jej córki bardzo źle traktowały dziewczynę, którą nazywały Kopciuszkiem. Pewnego dnia do domu Kopciuszka dotarło zaproszenie na bal w zamku królewskim. Macocha i jej córki ochoczo zabrały się za przygotowania, a Kopciuszkowi zakazały w nich uczestniczyć. Jednak za sprawą dobrej wróżki Kopciuszek dotarł na bal w pięknej sukni, pantofelkach oraz karocy, w którą zamieniło się dorodne jabłko. Książę bawił się z Kopciuszkiem cały wieczór, jednak zdziwił się, ponieważ wraz z wybiciem północy dziewczyna wybiegła z zamku wsiadła do jabłkowej karocy i odjechała. Trzy małe świnki. Dawno temu żyły sobie małe trzy wilki, które były rodzeństwem. Zwierzątka przemierzały świat i poszukiwały miejsca, gdzie będą mogły zbudować dom. W końcu wilki znalazły dla siebie odpowiednie miejsce. Ciche, spokojne i piękne. Każdy wybudował sobie własny dom. Pierwszy wilk przygotował swój domek z desek i słomy. Drugi wilk wykorzystał drewno. Natomiast trzeci wilk zbudował domek z kamieni i cegieł. Pewnego dnia do okolicy, w której mieszkały małe wilki, zawitały złe świnki...... Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków – Lustereczko, powiedz przecie, kto najpiękniejszy jest na świecie? Na pytanie złej królowej zwierciadło odpowiedziało:- Tyś piękna, królowo, jak gwiazdy na niebie, ale za lasami, ale za górami mieszka Kopciuszek z karzełkami, tysiąc razy piękniejszy od ciebie… Jaś i Małgosia. W domu ubogiego drwala żyło sobie rodzeństwo – Antoś i Małgosia. Za namową ich macochy pewnego dnia ojciec wyprowadza dzieci do lasu i tu je pozostawia na łaskę losu, w końcu pewnego dnia Antoś i Małgosia napotykają w lesie chatkę zbudowaną z przepysznych cukierków, a w chatce dobrą wróżko-jagę, która pomaga bezpiecznie wrócić dzieciom do domu…. Kot w butach. Dawno temu żył sobie biedny młynarczyk, który po śmierci ojca dostał w spadku jedynie rudego lisa. Smutny młynarczyk cichutko zapłakał na swym losem. - Zaufaj mi – przemówił nagle lis ludzkim głosem – a obiecuję, że będziesz bogaty. Po tych słowach lis założył czerwone buty i wyruszył na polowanie. 5. „Pociąg” – zabawa ruchowa przy piosence pt. „Baśniowy pociąg” – przedszkolaki tworzą w swoich grupach pociągi, którymi jadą do kolejnego „Chochlikowego miasteczka” w celu wykonania przygotowanego tam zadania. 6. „Bajki z lodowej krainy” – zadaniem dzieci w drugim miasteczku jest odmrożenie pokrytych lodem (zakrytych folią aluminiową) bajkowych obrazków i rozpoznanie z jakiej bajki one pochodzą. Na początku zadania dzieci pocierają swoje dłonie jedna o drugą i chuchają na nie. Następnie przedstawiciele poszczególnych grup odrywają po fragmencie folii i próbują odgadnąć tytuł bajki. 7. „W bajkowych przestworzach” – zabawa ruchowa przy piosence pt. „Lecę samolotem”. Dzieci naśladują poruszanie się samolotem nisko oraz wysoko nad ziemią i tym sposobem docierają do ostatniego „Chochlikowego miasteczka”, gdzie czeka na nich trzecie zadanie. 8. „Czarodziejskie worki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem rekwizytów i ilustracji pochodzących z wybranych bajek. Prowadzące proszą o wybranie po troje dzieci z każdej grupy, następnie wręczają im worki z ukrytymi przedmiotami i objaśniają sposób wykonania zadania. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie przygotowanych rekwizytów i dopasowanie ich do odpowiednich ilustracji. 9. Powrót do przedszkola poprzez „Bajeczne czarowanie”, czyli przypomnienie magicznego zaklęcia. 10. Podziękowanie za udział w uroczystości, ewaluacja, wręczenie medali, dyplomów i tematycznych kolorowanek, pożegnanie przy bajkowej muzyce. 11. Czynności organizacyjno-porządkowe w sali gimnastycznej. Pabianice, dnia 7. 11. 2017 r. Opracowały: Agnieszka Baśko, Barbara Morawiec i Aneta Wnuk Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |