Katalog

Agnieszka Baśko, 2017-11-17
Pabianice

Barbara Morawiec , Aneta Wnuk
Uroczystości, Scenariusze

"Podróż do krainy bajek", czyli Dzień Postaci z Bajek w PM 11

- n +

SCENARIUSZ ORGANIZACJI UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNEJ
W RAMACH OBCHODÓW
MIĘDZYNARODOWEGO DNIA POSTACI Z BAJEK.

1. TYTUŁ UROCZYSTOŚCI: „PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK”.
2. TERMIN: 07. 11. 2017 r.
3. MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA.
4. ADRESACI: DZIECI ZE WSZYSTKICH GRUP Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
W PABIANICACH, UL. ŚW. JANA 28.
5. ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA V INTEGRACYJNA „PTYSIE” ORAZ GRUPA VI „SŁONECZKA” I GRUPA VII „KOTKI”.
6. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI: AGNIESZKA BAŚKO, BARBARA MORAWIEC I ANETA WNUK.
7. CELE UROCZYSTOŚCI:
 Wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej znajomości bajek.
 Rozwijanie zainteresowań literaturą dla dzieci poprzez poznawanie jej bohaterów.
 Doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się podczas uroczystości przedszkolnej połączonej z czerpaniem radości ze wspólnej zabawy.

Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE UROCZYSTOŚĆ:

1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia, podział przedszkolaków na 3 tury.
2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów oraz pomocy dydaktycznych.
3. Przygotowanie informacji dla rodziców o planowanym wydarzeniu oraz krótkiej notatki do prasy i kroniki.
4. Zorganizowanie strojów i rekwizytów dla prowadzących.
5. Przygotowanie dekoracji w sali gimnastycznej.
6. Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji wydarzenia.
7. Przygotowanie oprawy muzycznej oraz fotograficznej – magnetofon, płyta z muzyką
i aparat fotograficzny.

Etap II – PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

1. Powitanie zebranych przedszkolaków w bajkowej krainie, przybliżenie celu spotkania, rozpoznawanie za kogo przebrały się prowadzące.

2. „Bajeczne czarowanie” – zapoznanie z magicznym zaklęciem, za pomocą którego dzieci przeniosą się do „Chochlikowych miasteczek” w krainie bajek, gdzie czekają na nich różnorodne zadania do wykonania.
Czary, mary, czary mary – oburącz zakreślamy koła
Hu, hu, hu, hu – wyrzut dłońmi do przodu
Hokus pokus, hokus pokus – dwukrotne klaśniecie w ręce
Ksz-ksz, ksz-ksz – wyrzut dłońmi do przodu
Abra kadabra, abra kadabra – zataczanie kół rekami przed sobą
Bęc – machnięcie/uderzenie różdżką.

3. „Latający dywan” – zabawa integracyjna z wykorzystaniem chusty animacyjnej
i utworu muzycznego pt. „Piosenka o bajkach”. Zadaniem dzieci jest poruszanie chustą, czyli latającym dywanem zgodnie ze słyszaną muzyką.

4. „Bajkowe zamieszanie” – zadanie w pierwszym „Chochlikowym miasteczku”, prowadząca – wróżka czyta fragmenty bajek wraz z zawartymi w nich błędami, zadaniem dzieci jest wychwycić błędy i sprostować bajki.

Czerwony Kapturek. Dawno, dawno temu żyła sobie dziewczynka, którą nazywano Czerwonym Kapturkiem. Często razem mamą odwiedzała ona babcię, mieszkającą w małej chatce za lasem. Jednak pewnego dnia babcia bardzo źle się poczuła i trzeba było jej zanieść lekarstwa i coś do jedzenia. Mama miała tego dnia dużo pracy i do babci wysłała wnuczkę. Dziewczynka wesoło podśpiewując maszerowała przez las, kiedy zza krzaków wyskoczył wesoły zajączek i stanął na jej drodze. Czerwony Kapturek przywitał się z zajączkiem i opowiedział mu historię chorej babci. Po chwili wesoły zajączek pożegnał się z dziewczynką i pobiegł do domku babci.
Kopciuszek. Była sobie raz śliczna dziewczyna, której bardzo wcześnie umarła mama. Jej ojciec ożenił się ponownie z kobietą, która miała dwie córki. Macocha i jej córki bardzo źle traktowały dziewczynę, którą nazywały Kopciuszkiem. Pewnego dnia do domu Kopciuszka dotarło zaproszenie na bal w zamku królewskim. Macocha i jej córki ochoczo zabrały się za przygotowania, a Kopciuszkowi zakazały
w nich uczestniczyć. Jednak za sprawą dobrej wróżki Kopciuszek dotarł na bal w pięknej sukni, pantofelkach oraz karocy, w którą zamieniło się dorodne jabłko. Książę bawił się z Kopciuszkiem cały wieczór, jednak zdziwił się, ponieważ wraz z wybiciem północy dziewczyna wybiegła z zamku wsiadła do jabłkowej karocy i odjechała.
Trzy małe świnki. Dawno temu żyły sobie małe trzy wilki, które były rodzeństwem. Zwierzątka przemierzały świat i poszukiwały miejsca, gdzie będą mogły zbudować dom. W końcu wilki znalazły dla siebie odpowiednie miejsce. Ciche, spokojne i piękne. Każdy wybudował sobie własny dom. Pierwszy wilk przygotował swój domek z desek i słomy. Drugi wilk wykorzystał drewno. Natomiast trzeci wilk zbudował domek z kamieni i cegieł. Pewnego dnia do okolicy, w której mieszkały małe wilki, zawitały złe świnki......

Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków – Lustereczko, powiedz przecie, kto najpiękniejszy jest na świecie? Na pytanie złej królowej zwierciadło odpowiedziało:- Tyś piękna, królowo, jak gwiazdy na niebie, ale za lasami, ale za górami mieszka Kopciuszek z karzełkami, tysiąc razy piękniejszy od ciebie…

Jaś i Małgosia. W domu ubogiego drwala żyło sobie rodzeństwo – Antoś i Małgosia. Za namową ich macochy pewnego dnia ojciec wyprowadza dzieci do lasu i tu je pozostawia na łaskę losu, w końcu pewnego dnia Antoś i Małgosia napotykają w lesie chatkę zbudowaną z przepysznych cukierków,
a w chatce dobrą wróżko-jagę, która pomaga bezpiecznie wrócić dzieciom do domu….
Kot w butach. Dawno temu żył sobie biedny młynarczyk, który po śmierci ojca dostał w spadku jedynie rudego lisa. Smutny młynarczyk cichutko zapłakał na swym losem.
- Zaufaj mi – przemówił nagle lis ludzkim głosem – a obiecuję, że będziesz bogaty. Po tych słowach lis założył czerwone buty i wyruszył na polowanie.

5. „Pociąg” – zabawa ruchowa przy piosence pt. „Baśniowy pociąg” – przedszkolaki tworzą w swoich grupach pociągi, którymi jadą do kolejnego „Chochlikowego miasteczka” w celu wykonania przygotowanego tam zadania.

6. „Bajki z lodowej krainy” – zadaniem dzieci w drugim miasteczku jest odmrożenie pokrytych lodem (zakrytych folią aluminiową) bajkowych obrazków i rozpoznanie
z jakiej bajki one pochodzą. Na początku zadania dzieci pocierają swoje dłonie jedna o drugą i chuchają na nie. Następnie przedstawiciele poszczególnych grup odrywają po fragmencie folii i próbują odgadnąć tytuł bajki.

7. „W bajkowych przestworzach” – zabawa ruchowa przy piosence pt. „Lecę samolotem”. Dzieci naśladują poruszanie się samolotem nisko oraz wysoko nad ziemią i tym sposobem docierają do ostatniego „Chochlikowego miasteczka”, gdzie czeka na nich trzecie zadanie.

8. „Czarodziejskie worki” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem rekwizytów
i ilustracji pochodzących z wybranych bajek. Prowadzące proszą o wybranie po troje dzieci z każdej grupy, następnie wręczają im worki z ukrytymi przedmiotami
i objaśniają sposób wykonania zadania. Zadaniem dzieci jest rozpoznanie przygotowanych rekwizytów i dopasowanie ich do odpowiednich ilustracji.

9. Powrót do przedszkola poprzez „Bajeczne czarowanie”, czyli przypomnienie magicznego zaklęcia.

10. Podziękowanie za udział w uroczystości, ewaluacja, wręczenie medali, dyplomów
i tematycznych kolorowanek, pożegnanie przy bajkowej muzyce.

11. Czynności organizacyjno-porządkowe w sali gimnastycznej.

Pabianice, dnia 7. 11. 2017 r.

Opracowały:
Agnieszka Baśko, Barbara Morawiec i Aneta Wnuk










Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.