Katalog Anna Lesner, 2017-10-19 Stargard Język polski, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy - DYPLOMOWANYUzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). Zadania Forma realizacji Dowody realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. • Wniosek o rozpoczęcie stażu. • Plan rozwoju zawodowego. IX 2017 2. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. • Plan Pracy Szkoły, • Statut Szkoły, • Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania, • Program Wychowawczo -Profilaktyczny Szkoły; • Program Spójrz Inaczej, • Program Trzymaj Formę, • Projekt Trójka Daje Szansę Wszystkim. • Dokumentacja szkoły. IX – XI 2017 3.Uczestniczenie w pracach organów szkoły. • Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. • Współudział w tworzeniu planu pracy zespołu samokształceniowego humanistów. • Zaświadczenia. 2017/2018 4. Organizacja imprez, apeli, uroczystości szkolnych. • Narodowe czytanie – „Wesele” Stanisław Wyspiański, apel z okazji „Święta Niepodległości”, „Konstytucji 3 Maja”, „Jasełka”, „Dzień Patrona”, „Dzień Dziecka”, apel z okazji zakończenia roku szkolnego. • Scenariusze, dokumentacja szkolna. 2017/2018 2018/2019 5. Podejmowanie zadań w zakresie ewaluacji pracy szkoły. • Opracowanie planu pracy zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej. • Analiza jakościowa i ilościowa zgromadzonych danych. • Wypracowanie wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. IX.2017 Według planu. Według planu. 6.Samokształcenie i ukończenie instytucjonalnych form doskonalenia i kształcenia nauczycieli wg potrzeb szkoły lub własnych. • Udział w kursach i szkoleniach na temat mierzenia jakości pracy szkoły, zespołu diagnoz przedmiotowych, metod pracy dydaktycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w nauce. • Stosowanie modułów oceniania kształtującego. • Zaświadczenia. • Zapis w zeszycie ucznia. 2017/2018 2019/2020 Na bieżąco. 7. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach pracy z uczniem mającym problemy z opanowaniem podstawy programowej. • Opracowanie i realizacja planu pracy zajęć, ze szczególnym uwzględnieniem wyrównywania braków u uczniów. • Zajęcia dodatkowo- wyrównawcze z języka polskiego. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 2017/2018 2017/2018 8.Organizacja międzyszkolnego konkursu walentynkowego. Konkurs „ Najpiękniejszy wiersz o miłości.” • Przeprowadzenie konkursu. • Opublikowanie wierszy laureatów w gazetce szkolnej. II 2017 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. • Korzystanie z dziennika elektronicznego Librus, komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu, wykorzystanie komputera podczas zajęć edukacyjnych. • Zapisy planów, sprawozdań w formie elektronicznej. • Spis wykorzystanych programów i encyklopedii, scenariusze zajęć, dyplomy. Na bieżąco cały okres stażu. 2.Komputerowe opracowanie materiałów związanych z pracą szkoły. • Wykorzystanie komputera do pisania dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń. • Pisanie dokumentów, sprawozdań – drukowanie lub zapisywanie ich w formie elektronicznej. • Opracowanie i drukowanie gazetki szkolnej z dodatkiem ekologicznym. • Wzory zaproszeń, dyplomów. • Dokumentacja szkolna. • Gazetka. Na bieżąco cały okres stażu. 2017/2018 3.Opublikowanie planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy lekcji, prac literackich. • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie. • Umieszczenie prac literackich, scenariuszy w Internecie. • Adres strony internetowej. 2017 / 2018 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (§ 8 ust.2 pkt.3). 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnianie w szkole scenariuszy imprez, planów, testów. • Potwierdzenia hospitujących nauczycieli, referaty. 2019/2020 2.Współpraca nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego. • Opracowanie i wygłoszenie referatu na posiedzeniu zespołu humanistycznego na temat pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w nauce. • Aktywny udział w pracy zespołu, wspólne rozwiązywanie problemów, współpraca przy opracowaniu planu pracy zespołu. • Dzielenie się wiadomościami na temat stosowania motywujących metod w pracy dydaktycznej. • Plan pracy zespołu. 2017/2018 Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych ( § 8 ust.2 pkt.4a). 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu działań edukacyjnych z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w nauce. • Opracowanie programu i przyjęcie go na posiedzeniu rady pedagogicznej. • Program, • Kserokopia protokołu posiedzenia rady pedagogicznej. 2018 /2019 2019 /2020 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4c). 1. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami. • Diagnozowanie środowiska. • Arkusze wywiadu środowiskowego. 2019/2020 2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. • Organizowanie Jasełek w celu rozwijania zainteresowań i uzdolnień grupy uczniów. • Organizowanie uroczystości szkolnych – apele. • Zapisy w dzienniku lekcyjnym. 2019/2020 3. Opieka nad zespołem redakcyjnym gazetki szkolnej. • Prowadzenie zebrań zespołu redakcyjnego, doradztwo w zakresie tematyki oraz szaty graficznej kolejnych numerów gazetki. • Egzemplarz gazetki szkolnej. 2017/2018 Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt.4e). 1.Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną. • Udzielanie wskazówek rodzicom w celu skierowania dziecka do poradni. • Skierowania do poradni. XI.2018 2. Nawiązanie współpracy ze schroniskiem dla zwierząt. • Zbiórka żywności dla zwierząt. • Potwierdzenia odwiedzin. 2017/2018 3.Nawiązanie współpracy z instytucjami propagującymi kulturę. • Lekcje muzealne w Bastei. • Spotkania w Książnicy Stargardzkiej. • Potwierdzenia. 2019/2020 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły (§ 8 ust.2 pkt.5). 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Identyfikacja problemu. Geneza i podłoże zjawiska. • Opis i analiza dwóch przypadków. 2019/2020 Przedkładam: Zatwierdzam: Anna Lesner Nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Kornela Makuszyńskiego w Stargardzie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |