Katalog Ewa Dmitruk, 2017-10-19 Bielsk Podlaski Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegonauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoPlan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Ewa Dmitruk opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 marca 2013 r., Poz. 393) Nazwa, adres placówki: Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. Żeromskiego 4 17 – 100 Bielsk Podlaski Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele szczegółowe: Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: 1.Uczestnictwo w pracach organów Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu placówki oraz potrzeb przedszkola i środowiska lokalnego, 2.Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, 3.Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, w zakresie funkcjonowania placówki z uwzględnieniem jej specyfiki. Zadania nauczyciela: Zapoznanie z procedurą Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego; - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2014 r. poz. 191); - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393); Analiza publikacji w Internecie i literaturze pedagogicznej Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu i skonstruowanie planu rozwoju zawodowego; Z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wynika, że wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują: § 7 ust. 2 pkt 1 UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie ich z osobą prowadzącą Obserwacja i omawianie zajęć takich jak: -zajęcia dydaktyczne, -zajęcia otwarte z rodzicami, -zebrania z rodzicami, -wycieczki, -uroczystości przedszkolne Samodzielne prowadzenie zajęć: -prowadzenie dokumentacji pedagogicznej; -prowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z treściami zawartymi w Podstawie Programowej oraz w Programie Edukacji Przedszkolnej; -organizowanie/współorganizowanie: spotkań z rodzicami, wycieczek, -uroczystości przedszkolnych itp.; -opracowywanie różnego rodzaju pomocy dydaktycznych – własnoręcznie lub z użyciem technologii komputerowej; -praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; -przeprowadzenie zajęć warsztatowych dla rodziców i dzieci np. Świąteczna ozdoba, wygłoszenie referatu np. nt. „Konsekwencja w wychowaniu dziecka”, „Dlaczego trzeba czytać dzieciom?”; Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego: Uczestnictwo w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym: -ukończenie studiów podyplomowych zna kierunku oligofrenopedagogika; -udział w szkoleniach i innych formach doskonalenia zawodowego poza przedszkolem; Uczestnictwo w wewnątrz – przedszkolnych formach doskonalenia zawodowego: -udział w zebraniach Rady Pedagogicznej, w szkoleniowych Radach Pedagogicznych; warsztatach; -zajęciach koleżeńskich oraz w wymianie doświadczeń po uczestnictwie w szkoleniach -samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury pedagogicznej oraz publikacji w Internecie; -dokonywanie samooceny pracy nauczyciela § 7 ust. 2 pkt 2 UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAWSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH Zapoznanie się z potrzebami, problemami, zdolnościami i zainteresowaniami dzieci: -analiza dokumentacji wypełnianych przez rodziców, dotyczących informacji o ich dzieciach; -rozmowy z rodzicami, z dziećmi; -obserwacja własna, zanotowana w arkuszach obserwacji dzieci, -badanie gotowości szkolnej lub diagnozowanie dzieci 6 - letnich, Praca z dziećmi zdolnymi oraz słabszymi: -przygotowywanie dzieci zdolnych do udziału w konkursach, występach, uroczystościach, -praca indywidualna z dziećmi słabszymi, prowadzenie zajęć dla dzieci zdolnych w ramach kola plastycznego „Barwinek” Współpraca ze środowiskiem lokalnym: -organizowanie/ współorganizowanie dzieciom wycieczek do ciekawych miejsc i instytucji publicznych (Muzeum w Bielsku Podlaskim, Bielski Dom Kultury), użytku publicznego (np. apteka, poczta, gabinet stomatologiczny, Policja, Straż Pożarna, lodziarnia, księgarnia itp.), -udział w konkursach międzyprzedszkolnych, -współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną; -zorganizowanie konkursu plastycznego (pozyskanie w tym celu sponsorów), np. „ Bożonarodzeniowa bombka”, „Kartka wielkanocna” – konkursy cykliczne -zapraszanie do przedszkola rodziców o ciekawych zawodach, zainteresowaniach, -umożliwianie dzieciom bezpośredniego kontaktu z przyrodą (spacery, wycieczki). § 7 ust. 2 pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ Publikowanie własnych prac: -opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie Wykorzystanie komputera i Internetu w codziennej pracy Wykorzystanie komputera i Internetu w codziennej pracy: -sporządzanie scenariuszy zajęć, konspektów, sprawozdań, ankiet, planów miesięcznych, zaproszeń, laurek, dyplomów, pomocy dydaktycznych, kart pracy przy wykorzystaniu komputera i Internetu; -korzystanie z rad ekspertów odpowiadających on line na pytania użytkowników portali edukacyjnych, -szukanie w Internecie inspiracji do różnego rodzaju dekoracji, występów, części artystycznych itp. -uzyskiwanie przez Internet informacji dotyczących interesujących szkoleń, kursów itp. -tworzenie i wykorzystanie prezentacji multimedialnej nt. „Co jest roślinom potrzebne do życia? ”, „Ptasie powroty” § 7 ust. 2 pkt 4 UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM Doskonalenie umiejętności pedagogicznych, psychologicznych oraz dydaktycznych i stosowanie ich w codziennej pracy: - udział w szkoleniach, warsztatach z zakresu umiejętności pedagogicznych, psychologicznych oraz dydaktycznych, - studiowanie literatury pedagogicznej i czasopism metodycznych oraz publikacji internetowych; - samokształcenie w zakresie nowoczesnych form i metod pracy z dziećmi; § 7 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ, LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ STAŻ Pogłębienie wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów prawa oświatowego oraz zasad funkcjonowania placówki i obowiązującej dokumentacji Analiza przepisów oraz dokumentów prawa wewnątrzprzedszkolnego i dokumentacji przedszkolnej: -Karta Nauczyciela, -Ustawa o Systemie Oświaty, -Konwencja o Prawach Dziecka, -Statut Przedszkola, -Regulamin Rady Pedagogicznej, -Regulamin Rady Rodziców, -Podstawa Programowa, -Program Edukacji Przedszkolnej, -Roczny plan pracy przedszkola, -Przepisy BHP, Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu oraz w codziennej pracy z dziećmi: -stosowanie aktów prawa oświatowego w codziennej pracy z dziećmi oraz procesie pisania planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, przygotowania prezentacji dorobku i przygotowania się do egzaminu kwalifikacyjnego Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |