Katalog

Agnieszka Bombała, 2017-09-08
skierniewice

Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania

omówienie diagnozy wstęnej

- n +

OMÓWIENIE DIAGNOZY WSTĘNEJ
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY GRUPA 0B
ROK SZKOLNY 2014/2015
Oddział przedszkolny grupa 0b liczy 20 dzieci. 7 dziewczynek i 13 chłopców. Badanie diagnozy wstępnej przeprowadziłam na przełomie września i października. Na podstawie uzyskanych wyników nasuwają się następujące wnioski do projektowania pracy wychowawczo – dydaktycznej.
WSKAŹNIKI GOTOWOŚCI SZKOLNEJ W ASPEKCIE ROZWOJU SPOŁECZNO - EMOCJONALNEGO
1. Samodzielność ; wskaźniki
70% dzieci samodzielnie ubiera się i rozbiera;
65% dzieci samodzielnie organizuje sobie zabawy dowolne;
60% dzieci samodzielnie przygotowuje i porządkuje swoje miejsce pracy;
55% dzieci samodzielnie wykonuje zadania;
50% dzieci doprowadza rozpoczęte czynności do końca.
2. Funkcjonowanie w grupie; wskaźniki
65% dzieci nawiązuje pozytywne kontakty z dorosłymi;
55% dzieci łatwo odnajduje się w nowych sytuacjach;
30% dzieci inicjuje pozytywne kontakty z rówieśnikami;
15% dzieci przestrzega wszystkich zasad i norm ustalonych w grupie, podejmuje różne role.
3. Sprawność ruchowa; wskaźniki
100% dzieci rzuca piłką w określonym kierunku;
90% dzieci chwyta rzuconą piłkę;
65% dzieci poprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne (np. przejście po ławeczce, stanie na jednej nodze);
60% dzieci ustawia się w rzędzie, w parach, w szeregu;
55% dzieci prawidłowo wykonuje ruchy naprzemienne (np. podskoki z nogi na nogę, czworakowanie)
4. Sprawność manualna/grafomotoryczna; wskaźniki
40% dzieci prawidłowo trzyma przybory piśmienne (ołówek, mazak);
30% dzieci wykonuje rysunki bogate w szczegóły;
25% dzieci mieści się w wyznaczonej płaszczyźnie;
10% dzieci dokładnie wycina elementy wzdłuż linii prostej.
5. Mowa; wskaźniki
40% dzieci poprawnie wymawia głoski;
20% dzieci operuje bogatym słownictwem w różnorodnych sytuacjach;
20% dzieci buduje wypowiedzi poprawne pod względem fleksyjnym, gramatycznym i składniowym.
6. Percepcja wzrokowa; wskaźniki
40% dzieci dokładnie odwzorowuje kształty, układy przedmiotów;
35% dzieci składa obrazek z części bez wzoru (przynajmniej z 6 elementów);
5% dzieci wyszukuje wszystkie podobieństwa na obrazkach;
5% dzieci wyszukuje wszystkie różnice na obrazkach.
7. Percepcja słuchowa; wskaźniki
50% dzieci odtwarza rytm składający się z kilku elementów;
15% dzieci wyróżnia głoski w nagłosie;
15% dzieci dokonuje analizy sylabowej słów 2-3 sylabowych;
15% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych;
10% dzieci wyróżnia głoski w wygłosie;
10% dzieci dokonuje analizy głoskowej słów 3-4 głoskowych;
10% dzieci dokonuje syntezy głoskowej słów 3-4 głoskowych.
8. Pamięć i uwaga; wskaźniki
35% dzieci poprawnie wykonuje zadania na podstawie wysłuchanego tekstu literackiego lub instrukcji (np. wskazuje, koloruje)
30% dzieci recytuje krótkie teksty, odtwarzając wiernie ich treść;
30% dzieci odtwarza z pamięci elementy obrazka, położenie obrazka, układy przestrzenne;
9. Myślenie; wskaźniki
30% dzieci łączy przyczynę ze skutkiem;
30% dzieci odczytuje informacje przekazane za pomocą symboli;
15% dzieci rozwiązuje zadania logiczne (np. zagadki, rebusy, łamigłówki).
10. Rozumowanie matematyczne; wskaźniki
60% dzieci rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);
45% dzieci poprawnie liczy obiekty na materiale konkretnym;
45% dzieci ustala poprawny wynik dodawania, posługując się materiałem konkretnym;
45% dzieci ustala poprawny wynik odejmowania, posługując się materiałem konkretnym;
40% dzieci porównuje liczebność zbiorów, stosując określenia „więcej”. „mniej”, „tyle samo”;
40% dzieci porządkuje obiekty wg podanego kryterium (np. od najmniejszego do największego);
40% dzieci stosuje liczebniki porządkowe;
30% dzieci klasyfikuje obiekty wg przynajmniej 2 cech (wielkość, kolor, kształt, przeznaczenie);
20% dzieci układa rytmy, kontynuując podany wzór.
11. Wiedza ogólna; wskaźniki
90% dzieci nie potrafi wymienić w prawidłowej kolejności dni tygodnia;
85% dzieci nie potrafi wymienić w poprawnej kolejności pór roku;
65% dzieci nie potrafi podać nazwy miasta, w którym mieszka;
45% dzieci nie potrafi podać adresu zamieszkania;
45% dzieci nie potrafi podać nazwy kraju, w którym mieszka.


Opracowała wychowawca:
mgr Agnieszka Bombała
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.