Katalog Agnieszka Kantor, 2017-08-25 Płońsk Język angielski, Scenariusze Scenariusz gry terenowej dla klasy 3 szkoły podstawowejKonspekt lekcji Przedmiot: język angielski Podręcznik: New English Adventure 3 Klasa: 3 Czas: 45 minut Temat lekcji: Utrwalenie słownictwa z zakresu klasy 3 – gra terenowa CEL OGÓLNY: powtórzenie i utrwalenie słownictwa i umiejętności z zakresu klasy 3. CELE SZCZEGÓŁOWE: Utrwalenie słownictwa związanego z pogodą i porami roku, nazw emocji, budynków w mieście oraz sportów i hobby Rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie Rozumienie tekstu czytanego Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia Rozwijanie umiejętności współpracy Integrowanie zespołu klasowego POMOCE DYDAKTYCZNE: karty pracy przygotowane przez nauczyciela (karty zadań oraz karty wskazówek), przybory szkolne, METODY: gra terenowa – czytanie tekstu, puzzle, odszyfrowywanie wyrazów, praca w grupach PRZEBIEG LEKCJI: 1. Przed lekcją nauczyciel przygotowuje dla uczniów karty pracy. Karty wskazówek nauczyciel rozmieszcza wcześniej na terenie szkoły. Każdy zestaw jest podpisany, uczniowie muszą odnaleźć zestaw należący do ich drużyny. W przypadku braku możliwości wykonania tego wcześniej, można poprosić uczniów na początku lekcji, aby schowali zestawy sobie nawzajem (wyznaczamy krótki czas każdej drużynie). 2. Czynności organizacyjne: Nauczyciel sprawdza listę obecności. N-l podaje temat oraz cele lekcji. Uczniowie zostają podzielenie na grupy (po 4-5 osób). 3. Uczniowie otrzymują karty zadań. N-l objaśnia zasady gry oraz poszczególne zadania do wykonania. 4. Uczniowie rozpoczynają poszukiwania wskazówek oraz przystępują do wykonywania zadań: 4.1. Uczniowie wykonują ilustracje na podstawie znalezionych instrukcji. Następnie podpisują swoje obrazki wpisując właściwą porę roku. 4.2. Uczniowie układają słowa (nazwy emocji) z przygotowanych karteczek z sylabami i przyklejają je obok właściwego symbolu. 4.3. Uczniowie układają puzzle i odpowiadają na pytanie dotyczące ułożonego obrazka. Następnie wypisują jak najwięcej nazw budynków w mieście jakie pamiętają. 4.4. Uczniowie rozszyfrowują nazwy sportów na podstawie odnalezionego kodu następnie przyklejają właściwe ilustracje. 5. Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów, razem z uczniami analizuje wykonanie zadań. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |