Katalog Piotr Miskiewicz, 2017-07-05 Boża Wola Lekcja wychowawcza, Plany rozwoju zawodowego plan awansu zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Piotra Miśkiewicza UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Warszawa 25.09.2014 r. CEL GŁÓWNY 1. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych, 2. Samodzielne lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia, pogłębianie wiedzy i umiejętności, służące własnemu rozwojowi oraz podniesienie poziomu pracy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Warszawie, 3. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CELE SZCZEGÓŁOWE 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy. 2. Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły i internatu, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. 3. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Warszawie. 4. Opracowanie i wdrożenie programów dotyczących działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 5. Poszerzenie zakresu działań szkoły i internatu, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 6. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły i internatu. 7. Opracowanie, co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą. 8. Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzzakładowym doskonaleniem zawodowym. 9. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji lub postępowania w sprawach nieletnich. 10. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. Swój rozwój zawodowy chciałbym skierować głównie w kierunkach: • Poszerzanie i doskonalenie swoich umiejętności w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej. • Doskonalenie swoich umiejętności w zakresie posługiwania się techniką multimedialną i wykorzystanie jej na zajęciach z młodzieżą. • Podniesienie umiejętności wychowawczych tak, aby skutecznie przygotowywać wychowanków do radzenia sobie w życiu codzienny, przeciwdziałać agresji, uzmysławiać im zagrożenia współczesnego świata. Plan rozwoju zawodowego został opracowany na podstawie wymagań kwalifikacyjnych zawartych w rozporządzeniu Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Dz. U. z 2013r. poz.393. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. (§ 8 ust.2 pkt.1) LP ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Dz. U. z 2013r. poz.393 Karta Nauczyciela Ustawa o systemie oświaty Wewnątrzszkolna procedura awansu zawodowego • Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN, CDiDN, i portali edukacyjnych. Regularna lektura publikacji MEN oraz śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego IX/X 2014 IX/X 2014 Na bieżąco w trakcie trwania stażu Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego, wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na nauczyciela dyplomowanego 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 4 • Analiza dokumentacji: Statutu MOW nr 4 Programów wychowawczych na rok szkolny 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017 Regulaminu pracy, Kalendarza roku szkolnego Wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły Na bieżąco w trakcie trwania stażu Notatki własne 3. Uczestniczenie w pracach Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego związanych z realizacją jego podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań • Współpraca z dyrekcją MOW nr 4, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem, personelem medycznym, rehabilitantami i rodzicami/ opiekunami prawnymi wychowanków. Na bieżąco w trakcie trwania stażu Notatki, zapiski w dzienniku 4. Studiowanie literatury pedagogicznej, wychowawczej i metodycznej. • Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i miejskiej • Samodzielne studiowanie literatury fachowej. • Zapoznawanie się na bieżąco z ofertami wydawniczymi, • Systematyczne przeglądanie internetowych stron edukacyjnych Na bieżąco w trakcie trwania stażu Wykaz literatury, notatki, zapiski własne, adresy stron internetowych 5. Organizacja i doskonalenie warsztatu i zaplecza pracy. • Wzbogacanie warsztatu pracy. • Wykonanie zdjęć dokumentujących zajęcia i prowadzenie Samorządu Uczniowskiego • Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem programu power point Na bieżąco w trakcie trwania stażu Zdjęcia Archiwum CD 6. Publikacja Planu Rozwoju Zawodowego w internacie • Publikacja internetowa W czasie trwania stażu Zaświadczenie o publikacji 7. Publikacja opracowanych programów wychowawczych, konspektów, scenariuszy zajęć, artykułów, • Publikacja internetowa W czasie trwania stażu Zaświadczenie o publikacji 8. Tworzenie własnego warsztatu pracy • Wyszukiwanie i zbieranie fachowej literatury • Nawiązywanie współpracy z nauczycielami i wychowawcami MOW W czasie trwania stażu Wykaz literatury, notatki własne 9. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji i uprawnień zawodowych • Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela Ośrodka ( WDN, warsztaty, kursy, konferencje itp.). • Podjęcie i ukończenie kolejnych studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego W czasie trwania stażu Zaświadczenia, świadectwa Ewaluacja swojej pracy • Autorefleksja i autoanaliza • Skompletowanie dokumentów mających znaczenie dla oceny pracy – podsumowanie dotychczasowej pracy. • Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć itp. • Przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju zawodowego W trakcie trwania stażu VI 2017 Arkusze samooceny pracy Zaświadczenia, dokumentacja prowadzenia zajęć, hospitacji Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2) LP ZADANIE FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy • Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji • Wykorzystanie komputera do pisania scenariuszy zajęć, konspektów, planów i programów pracy, • Przygotowywanie za pomocą komputera kart pracy, pomocy dydaktycznych • Wykorzystanie programów multimedialnych do tworzenia prezentacji i filmów w trakcie realizacji zajęć i projektów edukacyjnych, Na bieżąco w trakcie trwania stażu Scenariusze zajęć, plany pracy, zdjęcia pomocy dydaktycznych, Przykładowy wydruk opracowanych materiałów, przygotowane filmy Wykorzystanie do pracy dostępnych stron internetowych z zakresu kynologii • Wyszukiwanie nowości i informacji na temat kynoterapii • Zamieszczanie na prywatnych stronach informacji promujących dogoterapię w naszym Ośrodku • Publikowanie artykułów, scenariuszy, programów, zdjęć z dogoterapii Na bieżąco w trakcie trwania stażu Adres strony internetowej Opracowanie prezentacji komputerowych • Przygotowanie prezentacji za pomocą programu power point z dogoterapii – prezentacja na zajęciach z dogoterapii oraz w ramach szkoleniowych Rad Pedagogicznych Na bieżąco w trakcie trwania stażu Archiwum CD Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć (§.8 ust.2 pkt.3) LP ZADANIE FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu wychowawczego • Udział w pracach zespołu i komisji W trakcie trwania stażu Sprawozdania z prac zespołów, komisji 2. Pełnienie roli opiekuna stażu • Nawiązanie współpracy z nauczycielem/wychowawcą • Prowadzenie i hospitacja zajęć pokazowych W trakcie trwania stażu Treść kontraktu z nauczycielem kontraktowym Konspekty, hospitacje zajęć, 3. Prowadzenie otwartych zajęć • Przygotowanie pokazowych zajęć wychowawczych (opracowanie scenariuszy zajęć, analiza). • Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli (omówienie jej wyników, sporządzenie opisu obserwowanego zajęcia). W trakcie trwania stażu Scenariusze zajęć, analiza wyników obserwacji Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§.8ust.2pkt.4a) LP ZADANIE FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie i wdrożenie programów wychowawczych i edukacyjnych • Współtworzenie programów edukacyjnych i ich współrealizacja w oparciu o współpracę z instytucjami zewnętrznymi (IPN, Korczakianum) • Współpraca przy tworzeniu programu i realizacji zajęć terapii poprzez teatr W trakcie trwania stażu W trakcie trwania stażu Program, zdjęcia Program, zdjęcia 2. Opieka nad Samorządem Uczniowskim • Przygotowanie i przeprowadzenie corocznych wyborów do Samorządu Uczniowskiego • Opieka nad pracami Samorządu Uczniowskiego • Przygotowywanie uroczystości ogólno ośrodkowych W trakcie trwania stażu Program działalności Samorządu Uczniowskiego, zdjęcia 3. Prowadzenie zajęć w ramach programu eurpoejskiego „PwP Nowe Kompetencje” • Określenie zadań w ramach programu • Przeprowadzenie treningu umiejętności społecznych • Realizacja projektu na rzecz społeczności lokalnej W trakcie trwania stażu Indywidualne plany pracy, zdjęcia, notatki, 4. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły • Poznanie i stosowanie przepisów – ustaw w praktyce zawodowej: • Analiz ustaw: o systemie oświaty, opiece społecznej, postępowaniu w sprawach nieletnich • Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami • Stosowanie przepisów w konkretnych sytuacjach W trakcie trwania stażu Notatki własne, zapiski Poszerzenie zakresu działań szkoły (zakładu, internatu), w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§.8ust.2pkt.4c) LP ZADANIE FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Współpraca z różnymi instytucjami • Prowadzenie współpracy z Fundacją CZE-NE-KA • Wydział Spraw Społecznych i zdrowia urzędu m.st. Warszawy dzielnicy Mokotów • Ośrodek Badań i Dokumentacji Korczakianum • Straż Miejska m. st. Warszawy W trakcie trwania stażu Potwierdzenia 2. Przygotowywanie wychowanków do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury • Współorganizacja wyjść do kina, teatru, muzeum, wycieczki, itp. W trakcie trwania stażu Zaświadczenia, karty wyjazdów, zdjęcia 3. Promocja Ośrodka • Nawiązywanie współpracy – zapraszanie gości do Ośrodka, uczestnictwo w wyjazdach do innych placówek W trakcie trwania stażu Potwierdzenia, Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§.8ust.2 pkt.5) LP ZADANIE FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie, co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą, opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej formie. • Publikacja i popularyzacja materiałów związanych z wykonywaną pracą na posiedzeniu RP oraz na stronie internetowej Ośrodka W trakcie trwania stażu Potwierdzenia publikacji, adres strony internetowej, kserokopie publikacji 2. Rozpoznanie dwóch problemów wychowawczych • Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych: - wnikliwa obserwacja sytuacji wychowawczej, - wyodrębnienie konkretnych problemów, - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. • Dokonanie opisu i analizy dwóch przypadków rozwiązania problemów edukacyjnych (wychowawczych) W trakcie trwania stażu Opis i analiza problemu Powyższy plan, w trakcie jego realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |