Katalog ANNA PAKOS, 2017-07-05 Lipnica Mała Język angielski, Program nauczania Koło zainteresowań z j. angielskiegoProgram pracy koła zainteresowań z języka angielskiego dla uczniów kl. VI I. Ogólna charakterystyka programu Głównym celem koła języka angielskiego jest rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, poszerzanie ich wiedzy językowej, przygotowanie do udziału w konkursach językowych, a także przygotowanie do Sprawdzianu Szóstoklasisty z Języka Angielskiego. II Cele ogólne 1. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim. 2. Pogłębianie i rozszerzanie wiedzy językowej. 3. Kształtowanie umiejętności stawiania językowych problemów oraz ich rozwiązywania. 4. Rozwijanie i kształcenie umiejętności analogicznego myślenia, porównywania i wyciągania wniosków. 5. Wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy. 6. Zaznajomienie z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. 7. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. 8. Przygotowanie do Sprawdzianu Szóstoklasisty z Języka Angielskiego. III Treści programu 1. Wzbudzanie zainteresowań językiem angielskim: - Słuchanie płyt CD i kaset angielskich w wykonaniu "native speakers" - Słuchanie popularnych piosenek w języku angielskim, uzupełnianie tekstów, tłumaczenie utworów - Oglądanie kaset video w oryginale; bajek, filmów, kreskówek. - Czytanie czasopism angielskich dostosowanych poziomem do możliwości językowych i poznawczych dzieci szkoły podstawowej - Pisanie listów do przyjaciół z Anglii - Układanie historyjek, komiksów itp. - Przedstawianie scenek rodzajowych - Gry i zabawy dydaktyczne ćwiczące umiejętności językowych 2. Poznawanie kultury i zwyczajów krajów anglojęzycznych: - Poznanie regionów GB - Anglii, Szkocji i Walii. - Poznanie regionów Irlandii Północnej. - Poznanie kultury, zwyczajów i tradycji UK 3. Rozwijanie sprawności: - rozumienia tekstu słuchanego - rozumienia tekstu pisanego 4. Ćwiczenie: - znajomości funkcji językowych - znajomości środków językowych 5. Utrwalanie wiadomości gramatycznych: - Utrwalenie wiadomości o czasach Present Simple i Present Continuous, - Utrwalenie wiadomości o czasie Past Simple - Stopniowanie przymiotników. - Czasowniki modalne can, could, must - Konstrukcja ”be going to” - Czas Future Simple 6. Rozszerzenie i utrwalanie słownictwa dotyczącego: - człowieka, domu, rodziny, - szkoły, pracy - zainteresowań i spędzania wolnego czasu, - żywienia, - zakupów i usług - podróżowania i turystyki - kultury i sportu - zdrowia - świata przyrody 7. Udział w organizowaniu imprez ogólnoszkolnych: - "Halloween party" - Międzyszkolny Konkurs ”Spelling – Champion” 8. Udział w konkursach języka angielskiego: - Ogólnopolski konkurs języka angielskiego - Gminny konkurs języka angielskiego IV. Procedury osiągania celów: 1. Ćwiczenia praktycznie, wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w celu znalezienia analogii, dokonania uogólnień, wyciągania wniosków. 2. Dyskutowanie problemów językowych, dostrzeganie problemu, praca nad znalezieniem najlepszego sposobu zapamiętania trudności językowych. 3. Wykonywanie próbnych Sprawdzianów Szóstoklasisty z Języka Angielskiego. 4. Omawianie głównych treści wiedzy językowej przydatnej w praktycznym użyciu języka. 5. Zajęcia komputerowe z wykorzystaniem programów do nauki języka angielskiego. V. Osiągnięcia uczniów: 1. Rozwijanie zainteresowań językowych i poszerzanie wiedzy językowej. 2. Umiejętność analogicznego myślenia i wyciągania wniosków. 3. Dostrzeganie języka angielskiego w życiu codziennym, prasie, mediach. 4. Dostrzeganie możliwości jakie daje znajomość języka obcego. 5. Stosowanie zintegrowanej wiedzy jako podstawy do poznawania nowej. 6. Przygotowanie do Sprawdzianu Szóstoklasisty z Języka Angielskiego. VI. Uwagi metodyczne na temat realizacji programu: - Realizacja programu wymaga od realizatora dużego zaangażowania, przygotowania odpowiednich materiałów. - Warunkiem osiągnięcia zamierzonych celów jest zadbanie o pełen zaufania klimat w grupie, przygotowania ciekawych zajęć. - Podczas zajęć należy odwoływać się zarówno do aktywności grupowej, jak i indywidualnej. Należy zadbać o miłą atmosferę, zachęcając do aktywności i dzielenia się swoimi pomysłami, stworzyć klimat badania i poszukiwania. VII. Ocena osiągnięć uczniów. 1. Obserwacja uczniów, ocena zachowań, umiejętności współpracy. 2. Motywacja, pochwała, określanie kompetencji. 3. Uznanie osiągnięć wobec grupy. 4. Samoocena uczniów, informacja zwrotna. 5. Pochwała dla uczniów zaangażowanych i wyróżniających się. VIII. Ewaluacja programu 1. Udział w konkursach języka angielskiego. 2. Udział w imprezach organizowanych na terenie szkoły. 3. Sprawdzian Szóstoklasisty. IX. Materiały nauczania wspomagające osiągnie celów. 1. "Grammar in use" Longman 2. Testy gramatyczne z języka angielskiego dla szlół podstawowych i gimnazjów - Piotr Krasnowolski 3. Zbiór kaset video, CD, DVD- zbiór prywatny. 4. Domino obrazkowo-wyrazowe w języku angielskim. 5. Słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie. 6. Repetytorium Szóstoklasisty- Longman Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |