![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Monika Tofilska, 2017-06-22 Oświęcim Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoStanowisko: nauczyciel matematyki i informatki Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2014r. Data zakończenia stażu – 31.05.2017r. Podstawa prawna opracowania planu: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Poz. 393). CELE: 1. Poszerzenie zakresu wiedzy. 2. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych. 3. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych • Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły. • Samokształcenie poprzez zdobywanie wiedzy z ogólnie dostępnych źródeł informacji. 3. Podnoszenie jakości nauczania poprzez doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej • Wykorzystanie metod aktywizujących i technologii informacyjnej w procesie edukacyjnym. • Praca z uczniem zdolnym. • Praca z uczniem mającym problemy w nauce. • Organizowanie szkolnych konkursów matematycznych. • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. • Przygotowywanie uczniów do egzaminów zewnętrznych. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej 1.Stosowanie technologii komputerowej w pracy dydaktycznej • Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy i umiejętności. • Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. • Wykorzystywanie tablicy multimedialnej na lekcjach. • Korzystanie z elektronicznych wersji podręczników (multibooki). • Pomoc uczniom przy projekcie edukacyjnym. 2. Wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno - wychowawczych • Korzystanie z serwisów edukacyjnych i zasobów publikowanych na stronach wydawnictw. • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnych materiałów. • Przygotowanie i wykorzystanie platformy moodle do nauki przed egzaminem gimnazjalnym. 3.Wykorzystywanie technologii komputerowej na rzecz promocji szkoły • Pomoc przy aktualizacji szkolnej strony WWW (zbieranie materiałów, selekcja, umieszczanie ich na stronie, zmiana wyglądu itp.). • Wykonywaniu materiałów na uroczystości i konkursy szkolne oraz spotkania z mieszkańcami organizowane przez szkołę (np. zaproszenia, dyplomy, prezentacje, plany). § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom • Aktywny udział w spotkaniach metodycznych nauczycieli. • Współpraca z innymi nauczycielami przy przeprowadzaniu wspólnych projektów. • Pomoc przy wykorzystywaniu technologii komputerowej do pracy przez innych nauczycieli 2. Upowszechnianie własnych doświadczeń i metod pracy • Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. • Opublikowanie na szkolnej stronie WWW planów i opisów przeprowadzonych szkolnych konkursów matematycznych. • Pedagogizacja rodziców -opracowanie materiałów dotyczących bezpieczeństwa w sieci. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań • Opracowanie planów zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu po szkole podstawowej. • Przygotowanie planów lekcji wychowawczych. • Współpraca z rodzicami § 8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej • Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów. • Ukończenie kursu na egzaminatora. 2. Wykonywanie zadań egzaminatora • Udział w pracach komisji egzaminacyjnej. 3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce • Przygotowanie uczniów do zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych • Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych: - Kuratoryjnego Konkursu Matematycznego, - Kangur Matematyczny, - szkolny konkurs matematyczny. 2. Rozwijanie wiedzy i zainteresowań uczniów • Organizowanie wycieczek dydaktyczno - krajoznawczych. • Prowadzenie zajęć koła matematycznego. • Prowadzenie dodatkowych zajęć w czasie ferii zimowych. 3. Rozwijanie umiejętności oszczędzania i nauka wartości pieniądza • Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnej Kasy Oszczędnościowej (SKO). 4. Praca w Spółdzielni Uczniowskiej. • Pomoc w organizacji pracy Spółdzielni Uczniowskiej. • Pomoc w przygotowywaniu uczniów do Konkursu Wiedzy o Spółdzielczości. § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną • Obserwacja uczniów, w razie potrzeby skierowanie go na konsultacje w poradni. • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. 2.Edukacja wychowanków dotycząca uzależnień • Przygotowanie planu lekcji z wychowawczą z uwzględnieniem tematów dotyczących uzależnień. • Przeprowadzenie lekcji na temat uzależnień przy wykorzystaniu technologii komputerowej. 3. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w Internecie. • Przygotowanie planu lekcji zajęć komputerowych i informatyki z uwzględnieniem tematu bezpieczeństwa w sieci. • Realizowanie tematów bezpieczeństwa w Internecie na lekcjach z wychowawcą, zajęć komputerowych i informatyki. • Wykonanie gazetki na korytarzu dotyczącej bezpieczeństwa w sieci. • Pedagogizacja rodziców. § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego • Diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu i wyciągnięcie wniosków. • Wymierny efekt zamierzonych działań. Zakładam możliwość modyfikacji swojego planu rozwoju zawodowego w zależności od potrzeb szkoły i zaistniałych sytuacji. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |