AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Wiktorowicz, 2017-06-22
Białystok

Technika, Karty pracy

Rower jako pojazd ekologiczny - jego historia i budowa

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI zajęć technicznych – kl. IV

Temat: Rower jako pojazd ekologiczny - jego historia i budowa.

Czas trwania: 45 min.
Cele ogólne:
- Poznanie historii roweru.
- Budowa i niezbędne wyposażenie roweru warunkujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Cele szczegółowe:
Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi:
 opowiedzieć o historii roweru;
 wyjaśnić pojęcie pojazd ekologiczny;
 uzasadnić dlaczego rower jest najlepszym dla środowiska środkiem transportu;
 wymienić elementy budowy roweru oraz wskazać elementy należące do obowiązkowego wyposażenia roweru;
 zaproponować dodatkowe wyposażenie roweru;
 na modelu roweru wskazać jego poszczególne elementy.

Metody:
- podające: rozmowa, pogadanka, opis
- problemowe: praca z tekstem, burza mózgów.

Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
- grupowa

Środki dydaktyczne:
- podręcznik, krzyżówka, rysunki dotyczące historii roweru, rysunek schematu roweru i elementy jego budowy.





PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. CZĘŚĆ WSTĘPNA:
- powitanie klasy,
- sprawdzenie listy obecności,
- rozwiązanie krzyżówki, której hasło będzie wprowadzeniem do tematu lekcji.

1. Samochód policyjny – radiowóz
2. Gumowa ochrona dętki – opona
3. Ciągnie je lokomotywa - wagony
4. Prowadzi samochód - kierowca
5. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym –rondo
HASŁO: ROWER

- zapisanie tematu lekcji,
- podanie celu lekcji.

2. CZĘŚĆ ZASADNICZA:

 Dlaczego rower jest najlepszym dla środowiska środkiem transportu?- swobodne wypowiedzi uczniów.
 Nauczyciel inicjuje burzę mózgów na temat: Korzyści płynące z jazdy na rowerze. – pomysły zapisujemy na tablicy i w ćwiczeniach ćw.1/36.
 Przekazanie przez nauczyciela krótkiej historii roweru (wyjaśnienie pojęć: maszyna do biegania, drezyna, welocyped, bicykl)
 Wymień elementy z jakich zbudowany jest rower.
Uczniowie wymieniają poszczególne elementy roweru (np. dzwonek, czerwone światło tylne, białe światło przednie, koło przednie, koło tylne, łańcuch, pedały, hamulec, siodełko, światło odblaskowe, rama, przerzutki). Następnie podkreślamy kolorem elementy należące do obowiązkowego wyposażenia roweru.

 Nauczyciel dzieli zespół klasowy na grupy i rozdaje schemat roweru i elementy budowy. Zadaniem każdej grupy jest wpisanie odpowiednich cyfr do elementów budowy.

Hamulec tylny Dzwonek
Hamulec przedni Łańcuch
Przerzutki Siodełko
Światło przednie białe Światło tylne czerwone


3. CZĘŚĆ PODSUMOWUJĄCA:
- Uczniowie kończą zdanie: „Dziś nauczyłem się ……………….”
- Ocena pracy uczniów;
- Pożegnanie klasy.

W trakcie lekcji wystąpiła realizacja ścieżki ekologicznej.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.