Katalog

Joanna Bucka, 2017-06-22
Busko-Zdrój

Uroczystości, Scenariusze

BLIŻEJ SZKOŁY rambit sportowo-umysłowy

- n +

SCENARIUSZ IMPREZY "BLIŻEJ SZKOŁY"


HASŁO PRZEWODNIE:

ZDROWIE PSYCHICZNE JEST DLA NAS WAŻNE!

CELE IMPREZY:
• Wykorzystanie zabawy jako środka wpływającego na wszechstronny rozwój uczniów.
• Integrowanie środowiska szkolnego i rodziców uczniów podczas gier i zabaw sportowych oraz umysłowych.
• Promowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
• Wdrażanie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego.
• Promowanie zasad zdrowej rywalizacji sportowej oraz zasad fair play.
• Realizacja założeń Programu Promocji Zdrowia w zakresie propagowania aktywnego spędzania czasu i prawidłowego odżywiania się.
• Poszerzanie współpracy szkoły z rodzicami poprzez zachęcanie ich do uczestnictwa w imprezach szkolnych.
• Pogłębianie wiedzy rodziców w zakresie funkcjonowania szkoły, budowanie świadomości w kwestii przysługujących im praw i tym samym zachęcanie ich do podejmowania decyzji w sprawach ważnych dla szkoły i ich dzieci, współdecydowania o treściach Programu Wychowawczego czy Programu Profilaktyki.
SPOSÓB PRZEPROWADZENIA IMPREZY:

1. W imprezie biorą udział uczniowie klas IV- VI oraz ich rodzice/ pełnoletni członkowie rodziny uczniów. Każda klasa typuje 2 drużyny- sportową oraz zespół do rozgrywek umysłowych. Drużyna sportowa składa się z czterech uczniów oraz jednego rodzica/ pełnoletniego członka rodziny ucznia, natomiast zespół do rozgrywek umysłowych liczy trzech uczniów oraz jednego rodzica/ pełnoletniego członka rodziny ucznia.
2. Zespoły do rozgrywek umysłowych przygotowują się z następujących zagadnień
• wiedza z zakresu przedmiotów szkolnych
• znajomość Programu Promocji Zdrowia
• znajomość podstawowych dokumentów regulujących pracę szkoły
• wiedza z zakresu życia szkoły
3. Każda klasa przygotowuje transparent z hasłem zagrzewającym do walki i jednocześnie promującym zdrowy tryb życia oraz zdrowy poczęstunek ( zdrowe przekąski - dostarczone przed rozpoczęciem imprezy)
4. Klasy rywalizują o 3 miejsca, każda zwycięska drużyna otrzymuje puchar i dyplom oraz upominki dla całej klasy, a pozostałe drużyny otrzymują dyplomy.


PROGRAM IMPREZY:


Rozgrywki umysłowe:

I KONKURENCJA- "DBAJMY O ZDROWIE PSYCHICZNE"

Konkurencja jest związana z realizowanym w szkole Programem Promocji Zdrowia, a dokładnie dotyczy zdrowia psychicznego, o które staramy się dbać w naszych codziennych działaniach.
Na stelażu przygotowano krzyżówkę składającą się z siedmiu haseł (jedno hasło dla każdej klasy). Drużyny z poszczególnych klas wybierają sobie jedną literę słowa HEALTHY (zdrowy), pod którą ukryty jest numer hasła w krzyżówce. Prowadzący czyta wskazówki niezbędne do odgadnięcia hasła (pojawiają się one również na prezentacji multimedialnej). Od momentu odczytania wskazówek przez prowadzącego drużyna ma minutę na odgadnięcie hasła i wpisanie go do krzyżówki. Za poprawne wpisanie hasła w wyznaczonym czasie drużyna otrzymuje 1pkt.
Czas przewidziany na tę konkurencję to ok. 12 min.

PRZERYWNIK 1- występ wokalny uczniów klasy Vc (ok 3min.)

II KONKURENCJA

Konkurencja podzielona jest na trzy kategorie: MOJA SZKOŁA, MOJE ZDROWIE MOJA WIEDZA. Dotyczy ona odpowiednio wiedzy z zakresu życia szkoły i regulujących je dokumentów, znajomości Programu Promocji Zdrowia i ogólnych zagadnień dotyczących zdrowego stylu życia oraz wiedzy z zakresu poszczególnych przedmiotów szkolnych. W każdej kategorii jest 7 pytań/ zadań, po jednym dla każdej klasy. Początkowo drużyny będą odpowiadać na pytania lub wykonywać zadania z jednej kategorii, a następnie z kolejnych kategorii. Pytania, bądź zadania widoczne są na prezentacji multimedialnej. Każda drużyna wybiera dla siebie numer pytania/zadania. Za każdą poprawną odpowiedź, bądź poprawnie wykonane zadanie drużyna otrzymuje 1pkt.
Czas przewidziany na tę konkurencję to ok. 30min

PRZERYWNIK 2- występ taneczny uczennic klasy Vb (ok 3min.)

Rozgrywki sportowe: badminton


PRZERYWNIK 3- występ wokalny uczennic klasy Vc (ok 3min.)

OGLOSZENIE WYNIKÓW
POCZĘSTUNEK

ZAŁĄCZNIKI

I KONKURENJA- "DBAJMY O ZDROWIE PSYCHICZNE"




1.DOSTRZEGANIE POZYTYWNYCH STRON RZECZYWISTOŚCI, PATRZENIE NA ŻYCIE PRZEZ "RÓŻOWE OKULARY".
2. NASI NAJBLIŻSI; WSPIERAJĄ NAS W TRUDNYCH SYTUACJACH.
3.JEDEN Z HORMONÓW STRESU.
4.JEST KONIECZNY PO PRACY, CZY NAUCE; POMAGA OBNIŻYĆ POZIOM STRESU.
5. ZŁOŚĆ, WZBURZENIE, MOŻE BYĆ OBJAWEM STRESU.
6. BRAK HAŁASU, KTÓRY JEST WAŻNY ZWŁASZCZA W CZASIE NAUKI.
7. W CELU WŁAŚCIWEJ REGENERACJI UKŁADU NERWOWEGO, POWINIEN TRWAĆ OK. 6-8 GODZIN.


II KONKURENCJA

MOJA SZKOŁA - Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta.

1. Wymień przynajmniej 3 dokumenty regulujące pracę szkoły. Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta.

2. Ile sekund trwa długa przerwa w naszej szkole? Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta. (900)
3. Wymień (przynajmniej pięciu) nauczycieli polonistów, matematyków i historyków uczących w naszej szkole podstawowej. Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta.
4. O której godzinie ostatni raz w ciągu dnia dzwoni szkolny dzwonek? Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta. (15:05)
5. Wymień 3 pracowników naszej szkoły niebędących nauczycielami (podaj imię i nazwisko). Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta.
6. Ile sal/pracowni lekcyjnych liczy segment B naszej szkoły? Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta. (9)
7. W jakim miesiącu w bieżącym roku szkolnym obchodziliśmy kolorowy tydzień?
Czas na udzielenie odpowiedzi -1 minuta. (listopad)


MOJA WIEDZA - Czas na udzielenie odpowiedzi/ wykonanie zadania -1/ 1,5 min.

1. JĘZYK ANGIELSKI: Podaj angielskie nazwy przedmiotów znajdujących się w koszu. Czas na wykonanie zadania to 1 minuta.
(książka, czapka, plakat, linijka)
2. PRZYRODA: Wykorzystując model ciała człowieka ułóż narządy na właściwym miejscu. Czas na wykonanie zadania to 1,5 minuty.
3. MATEMATYKA: Liczba trzydzieści dwa tysiące trzysta to liczba:

a) czterocyfrowa b) pięciocyfrowa c) sześciocyfrowa
Czas na odpowiedź to 1 minuta.
4. MATEMATYKA: Z podanych znaków rzymskich ułóż liczbę 185. Czas na wykonanie zadania to 1 minuta.
5. J.POLSKI: W której grupie są wyłącznie wyrazy z „ż” wymiennym:

a) rożek, może, każe b) duży, waży, żaba c) żółw, jeżyna, róża
Czas na odpowiedź to 1 minuta.
6. Z. KOMPUTEROWE/ J. POLSKI: Podane nazwy programów komputerowych ułóż w kolejności alfabetycznej. Czas na wykonanie zadania to 1 minuta.

WORD, EXCEL, POWER POINT, MS OFFICE, ADOBE READER, CORELDRAW
7. HISTORIA: Przyporządkuj daty do wydarzeń w których miały one miejsce. Czas na wykonanie zadania to 1,5 minuty.

966 – CHRZEST POLSKI, 1410 Bitwa pod Grunwaldem, 1772 – I rozbiór Polski, 1918 – odzyskanie przez Polskę niepodległości, 1791 – Uchwalenie Konstytucji 3 maja

MOJE ZDROWIE -Czas na udzielenie odpowiedzi/ wykonanie zadania -1/ 1,5 min.

1. Ułóż w odpowiedniej kolejności owoce i warzywa począwszy od tego, który/e zawiera najwięcej witaminy C. Czas na wykonanie zadania to 1,5 minuty.
(papryka czerwona, cytryna, grejpfrut czerwony, pomidor)
2. Mając do dyspozycji wagę oraz centymetr, oblicz wskaźnik masy ciała BMI rodzica ze swojej drużyny. Czas na wykonanie zadania to 1,5 minuty.
3. Podaj nazwy 5 zielonych warzyw. Czas na odpowiedź to 1 minuta.
4. Zadanie dla rodzica: Przez 1 minutę bez podpierania się skacz obunóż na skakance – czas odmierzany będzie na prezentacji.
5. Ułóż nazwy 5 głównych posiłków w ciągu dnia w kolejności od spożywanego najpóźniej. Czas na wykonanie zadania to 1 minuta.
6.”Poznaj Stachu po Zapachu” - mając zawiązane oczy, za pomocą węchu podaj nazwy 5 warzyw i owoców (punkt za całe poprawne zadanie).
7. Podaj hasło przewodnie Programu Promocji Zdrowia. Czas na odpowiedź to 1 minuta. (Wybieramy zdrowie!)




























Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.