Katalog Magdalena Żyła, 2017-06-13 Tarnówka Ogólne, Konspekty Zabawy. Karnawałowe maski. Konspekt na bazie ośrodków pracy dla uczniów z autyzmemKONSPEKT ZAJĘĆ NA BAZIE MATODY OŚRODKÓW PRACY KLASA 4C - ZESPÓŁ KLASOWY DLA DZIECI AUTYSTYCZNYCH Uczniowie a autyzmem upośledzeni intelektualnie w stopniu umiarkowanym Czas trwania: 3 jednostki lekcyjne: funkcjonowanie w środowisku, technika. Temat tygodnia: Zabawy Temat dnia: Karnawałowe maski Cele główne: Rozpoznanie masek karnawałowych na obrazkach i zdjęciach. Samodzielne wykonanie maski i ozdobienie jej. Cele szczegółowe: dydaktyczne: - rozpoznawanie na rysunku maski (nazywanie jej lub powtarzanie nazwy za wyjątkiem Bartka O.) - liczenie masek w poznanym zakresie (BartekT- samodzielnie, Stasiu z pomocą nauczyciela) - malowanie maski wg kodu: dobieranie odpowiednich kolorów identyfikowanie poznanych cyfr (Bartek T. -samodzielnie, reszta uczniów z pomocą nauczyciela) wychowawcze: - budzenie radości z samodzielnego wykonania estetycznej ozdoby - maski - reagowanie na polecenia nauczyciela - próby wyciszenia zachowań niepożądanych - dbanie o porządek w klasie rewalidacyjne: - skupianie uwagi na zadaniach, uwspólnianie pola uwagi (Adaś, Bartek O.) - ćwiczenie motoryki małej i dużej - ćwiczenie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości - ćwiczeni koordynacji wzrokowo - ruchowej - wydłużanie czasu koncentracji uwagi - doskonalenie umiejętności wycinania - stymulacja dotykowa: faktury materiałów, pióra, wycinanki Formy pracy: Głównie indywidualna - zróżnicowana Zbiorowa Metody: - słowna - objaśnienia, instrukcje, - oglądowa – pokaz, -ćwiczeń praktycznych- wykonanie maski z dostępnych wybranych materiałów Pomoce: - maski karnawałowe - obrazek z maską karnawałową do pokolorowania wg kodu - zeszyty, klej, nożyczki, gumka, dziurkacz - kolorowy brystol, szablony masek, brokat, klej pióra, cekiny, brylanciki, flamastry, nóż do tapet Przebieg zajęć: I .Zajęcia wstępne: Zajęcia organizacyjno – porządkowe: Powitanie z dziećmi Sprawdzenie obecności – proste ćwiczenia matematyczne związane z liczeniem obecnych i nieobecnych uczniów w klasie Ćwiczenia kalendarzowe – ustalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca, pory roku Obserwacja zmian przyrodniczych i analiza stanu pogody Zapis w zeszycie II. Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie ( praca zindywidualizowana) Przypomnienie tego, o czym mówiliśmy poprzedniego dnia. ( O balu karnawałowym, przebieraniu się, maskach karnawałowych) Zademonstrowanie uczniom do obejrzenia masek karnawałowych. ( możliwość dotykania, przyglądania się, ubrania masek) Pokazanie masek narysowanych na kartkach. Liczenie masek karnawałowych na karcie pracy samodzielnie lub z pomocą nauczyciela oraz wyszukiwanie odpowiednich liczb . III. Ekspresja - praca w grupie Zademonstrowanie uczniom kolorowej maski wcześniej wykonanej. Omówienie tego co będziemy robić. Wykonanie z pomocą nauczyciela masek z wcześniej przygotowanych elementów: odrysowanie masek od szablonów, wycięcie ich. Malowanie masek Ozdabianie IV. Zajęcia końcowe Porządkowanie miejsca pracy przy udziale uczniów. Podsumowanie zajęć. Pochwalenie uczniów indywidualnie za wykonaną pracę i zaangażowanie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |