![]() |
![]() |
Katalog Beata Pacyńska, 2017-06-13 Nowieczek Język angielski, Konspekty What1.Typ szkoły: Gimnazjum 2.Poziom nauczania: etap III.1, klasa 1 3. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Beata Pacyńska 4. Czas trwania: 45 minut 5. Temat lekcji: What’s the most useful gadget nowadays? 6. Cele edukacyjne: - znajomość słownictwa związanego z tematem - umiejętność motywowania własnej opinii 7. Metody i techniki: - metoda audiowizualna 8. Formy pracy: - praca indywidualna - praca w grupach 9. Pomoce dydaktyczne: wydruki przedstawiające urządzenia elektroniczne i elektryczne, uzywane przez ludzi Przebieg lekcji: Nauczyciel zapisuje na tablicy hasło: „The most important gadget for people” i prowokuje uczniów do burzy mózgów na ten temat. Wszelkie pomysły zapisywane są na tablicy, jeżeli się powtarzają dopisujemy znak + obok wcześniej wspomnianego słowa. Po zakończeniu zadania zwracamy uwagę na fakt, że wymienione gadgety są nie tylko elektroniczne choć takich właśnie jest przewaga. Następnie przypominamy z uczniami sposoby argumentowania oraz wyrażania własnego zdania Kolejny etap to praca w grupach. Dzielimy klasę na grupy 5 osobowe. Każda grupa dostaję 4 obrazki przedstawiające różne gadgety. Zadaniem uczniów jest dyskusja w grupie który z przedmiotów jest najbardziej przydatny dla współczesnego człowieka. Następnie przedstawiciel każdego zespołu prezentuje wynik dyskusji na forum klasy, odpowiednio motywując swój wybór. Zadanie domowe: Uczeń przygotowuje krótką wypowiedź pisemną, w której powie jaki gadget jest dla niego najbardziej użyteczny Przebieg zajęć: • Uczniowie siedzą w kole i witają się z gościem chórem( jest to gość z Ugandy). Po chwili zadajemy pytanie skąd może pochodzić nasz dzisiejszy gość. Staramy się naprowadzać dzieci na kontynent afrykański. W końcowym efekcie pokazujemy dzieciom położenie Polski oraz Ugandy na mapie świata. • Uczniowie poznają imię naszego gościa i po kolei przedstawiają się mówiąc: Hi. I’m………………. Po tych czynnościach następuję wywiad z gościem. Jeżeli dzieci nie potrafią sami wymyślić pytania, delikatnie ich naprowadzamy. Pytamy o czynności dnia codziennego( jedzenie, napoje, szkoły itd.) • Uczniowie prezentują gościowi jakąkolwiek piosenkę, której nauczyli się w grupie, najlepiej w języku angielskim • Dzieci tańczą dla gościa taniec, który wybierają wspólnie z wychowawczynią i zapraszają do niego gościa. • Na koniec siadamy w kole i wspólnie puszczamy iskierkę tolerancji. Doskonałym uzupełnieniem tych zajęć będzie wspólna sesja zdjęciowa, kiedy to dzieci mogą podejść jeszcze bliżej gościa i przekonać się o tym, iż człowiek o innym kolorze skóry jest dokladnie taki sam jak oni. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |