AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Paszkowska, 2017-06-13
Ustrzyki Dolne

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

PROFILAKTYKA AGRESJI

- n +

TEMAT: KODEKS WALKI Z PRZEMOCĄ



CELE:
- wzrost poczucia bezpieczeństwa ucznia w klasie i szkole
- wzmocnienie więzi między uczniami w klasie
- tworzenie zasad życia społecznego w oparciu o normę niestosowania przemocy,
-uświadomienie sobie osobistej odpowiedzialności za zachowania mające miejsce w klasie

Potrzebne materiały: Duży arkusz papieru, pisaki, karteczki

WPROWADZENIE:
Co to jest przemoc?- burza mózgów. Zachęcamy uczniów do podawania skojarzeń dotyczących przemocy i agresji. Wszystkie pomysły zapisujemy na tablicy. Nauczyciel przy pomocy uczniów określa rodzaje przemocy i ich przykłady.

ĆWICZENIE NR 1
Prowadzący rozdaje uczniom karteczki, na których mają napisać TAK, jeśli były obiektem zachowań agresywnych w klasie, bądź NIE, jeśli nigdy im się to nie przydarzyło. Następnie prowadzący zbiera karteczki, liczy głosy i prezentuje dzieciom wyniki.
Uczniowie dzielą się na 3-4 osobowe grupy i wypisują najczęstsze zachowania agresywne występujące w klasie. Po skończeniu pisania grupy głośno prezentują swoje przykłady.

ĆWICZENIE NR 2

„ TWORZYMY KLASOWY KODEKS ZASAD PRZECIWKO PRZEMOCY”
Dzielimy klasę na 4-5-osobowe zespoły, w których mają powstać własne zasady traktowania siebie nawzajem ( i kar za znęcanie się nad innymi). Pomagamy uczniom w tworzeniu tych zasad. Uzgodnione wspólnie zasady zapisujemy i wieszamy w widocznym miejscu . Od tego momentu klasa zobowiązuje się przestrzegać norm, a jeśli któraś z norm została przekroczona, sprawca powinien ponieść konsekwencje .
Przy tworzeniu Klasowego Kodeksu należy pamiętać, że poza innymi pomysłami powinny się tam znaleźć takie propozycje:
- nie znęcamy się nad innymi uczniami
- staramy się pomóc uczniom, nad którymi się ktoś znęca
- informujemy dorosłych nad którymi się ktoś znęca
- włączamy do rozmów i wspólnych zajęć osoby, które stoją na uboczu.

PODSUMOWANIE:
Nauczyciel podsumowuje przebieg lekcji i efekty pracy-czyli kodeks antyprzemocowy, który wszyscy uczestnicy zajęć zobowiązują się przestrzegać. Wszyscy uczniowie po kolei podpisują ustalone zasady.



mgr Ewa Paszkowska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.