Katalog

Magdalena Dudek-lich, 2017-06-13
Mielec

Język angielski, Sprawozdania

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela języka angielskiego ubiegającego się
o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego



Wizja rozwoju zawodowego




1 Wizja mojego rozwoju w szkole

- sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi ,
- rozwój w kierunku animatora, doradcy, obserwatora i uczestnika zajęć,
- doskonalenie wiedzy, umiejętności i cech osobistych stanowiących o byciu dobrym nauczycielem i wychowawcą .


2 Wizja roli języka angielskiego jako przedmiotu nauczania

- wzrost efektywności nauczania na lekcjach i zajęciach dodatkowych
- promowanie odpowiedzialności za własne uczenie się i rozwój ucznia przy jednoczesnej możliwości monitorowania ich postępów, uczestnictwa w różnego typu konkursach i spotkaniach.

mgr Magdalena Dudek-Klich







Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
( Dz. U. z dnia 8 grudnia 2004 r. )
§8, ust. 2, pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
• Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. i jego zmian).

• Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
• Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły.
• Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
• Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych).
• Współpraca z rodzicami.
• Prezentacja dotycząca wymagań do sprawdzianu z j. angielskiego.
• Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Centrum Kształcenia Pedagogicznego i Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwa działające na rynku.
• Wspieranie uczniów, monitorowanie ich osiągnięć.
• Stosowanie aktywnych metod pracy.
• Przeprowadzanie konkursów językowych.
• Organizacja uroczystości szkolnych.
• Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy.
• Lektura czasopism i książek anglojęzycznych.
• Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych.
• Opieka nad Samorządem Szkolnym.
3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej:
• Statut Szkoły,
• Program Wychowawczy,
• Program Profilaktyczny Szkoły
• PSO

§8, ust. 2, pkt.2
1.Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
• Wykorzystanie w pracy Internetu.
• Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego.
• Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej
w pracy własnej i z uczniami.
• Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego.
2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy dydaktycznej.
• Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej.
• Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników.
• Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów.
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych.
• Publikacje, wymiana doświadczeń – strona szkoły – informacje o konkursach z j. angielskiego, osiągnięciach uczniów, artykuły.
§ 8 ust.2, pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom
• Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
• Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli.
• Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich).
• Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół.
2.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
• Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego.
3.Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
• Ukończenie form doskonalenia zawodowego.
§ 8 ust.2, pkt.4, lit. a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych
• Opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego dla klas 4-6.
§ 8 ust.2, pkt.4, lit. c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1.Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły.
• Organizacja kolejnej edycji konkursu piosenki anglojęzycznej „You Can Sing!”
• Organizacja wersji Bożonarodzeniowej konkursu „You Can Sing”
• Organizacja Dnia Języków Obcych.
• Akcja „Świetlik”.
2.Poszerzenie zakresu działań dydaktycznych.
• Pozastatutowe działania na rzecz biblioteki poszerzenie jej oferty.
3.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
• Prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego.
§ 8 ust.2, pkt.4, lit. e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1.Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
• Wspomaganie właściwego rozwoju i efektywności uczenia się dzieci i młodzieży.
• Pomoc w diagnozowaniu i rozwijaniu możliwości oraz mocnych i słabych stron uczniów.
• Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły i rodziny.
2.Współpraca z uczelniami wyższymi.
• Przeprowadzanie studentów przez czas praktyki studenckiej.
• Lekcje otwarte dla studentów innych kierunków.
3.Współpraca z rodzicami uczniów.
• Spotkania z rodzicami w celu omówienia problemów uczniów jak i ich sukcesów. Wspólne rozwiązywanie tych pierwszych.
4.Współpraca z wydawnictwami.
• Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego.
§ 8 ust.2, pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych.
• Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków uczniowskich.
• Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go.

Sporządził: Zatwierdził:



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.