Katalog Magdalena Dudek-lich, 2017-06-13 Mielec Język angielski, Sprawozdania Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela języka angielskiego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Wizja rozwoju zawodowego 1 Wizja mojego rozwoju w szkole - sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi , - rozwój w kierunku animatora, doradcy, obserwatora i uczestnika zajęć, - doskonalenie wiedzy, umiejętności i cech osobistych stanowiących o byciu dobrym nauczycielem i wychowawcą . 2 Wizja roli języka angielskiego jako przedmiotu nauczania - wzrost efektywności nauczania na lekcjach i zajęciach dodatkowych - promowanie odpowiedzialności za własne uczenie się i rozwój ucznia przy jednoczesnej możliwości monitorowania ich postępów, uczestnictwa w różnego typu konkursach i spotkaniach. mgr Magdalena Dudek-Klich Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z dnia 8 grudnia 2004 r. ) §8, ust. 2, pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. i jego zmian). • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły. • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. • Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych). • Współpraca z rodzicami. • Prezentacja dotycząca wymagań do sprawdzianu z j. angielskiego. • Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Centrum Kształcenia Pedagogicznego i Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwa działające na rynku. • Wspieranie uczniów, monitorowanie ich osiągnięć. • Stosowanie aktywnych metod pracy. • Przeprowadzanie konkursów językowych. • Organizacja uroczystości szkolnych. • Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. • Lektura czasopism i książek anglojęzycznych. • Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych. • Opieka nad Samorządem Szkolnym. 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program Wychowawczy, • Program Profilaktyczny Szkoły • PSO • §8, ust. 2, pkt.2 1.Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • Wykorzystanie w pracy Internetu. • Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. • Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami. • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego. 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy dydaktycznej. • Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. • Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. • Publikacje, wymiana doświadczeń – strona szkoły – informacje o konkursach z j. angielskiego, osiągnięciach uczniów, artykuły. § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. • Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). • Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół. 2.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. • Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. 3.Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. • Ukończenie form doskonalenia zawodowego. § 8 ust.2, pkt.4, lit. a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych • Opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego dla klas 4-6. § 8 ust.2, pkt.4, lit. c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły. • Organizacja kolejnej edycji konkursu piosenki anglojęzycznej „You Can Sing!” • Organizacja wersji Bożonarodzeniowej konkursu „You Can Sing” • Organizacja Dnia Języków Obcych. • Akcja „Świetlik”. 2.Poszerzenie zakresu działań dydaktycznych. • Pozastatutowe działania na rzecz biblioteki poszerzenie jej oferty. 3.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. • Prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego. § 8 ust.2, pkt.4, lit. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. • Wspomaganie właściwego rozwoju i efektywności uczenia się dzieci i młodzieży. • Pomoc w diagnozowaniu i rozwijaniu możliwości oraz mocnych i słabych stron uczniów. • Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły i rodziny. 2.Współpraca z uczelniami wyższymi. • Przeprowadzanie studentów przez czas praktyki studenckiej. • Lekcje otwarte dla studentów innych kierunków. 3.Współpraca z rodzicami uczniów. • Spotkania z rodzicami w celu omówienia problemów uczniów jak i ich sukcesów. Wspólne rozwiązywanie tych pierwszych. 4.Współpraca z wydawnictwami. • Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego. § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych. • Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków uczniowskich. • Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go. Sporządził: Zatwierdził: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |