Katalog

Agnieszka Majewska, 2017-06-13
Warszawa

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Kolory jesieni"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat kompleksowy: Jesienne krajobrazy
Temat: Kolory jesieni

Cele:
• ćwiczenia oddechowe
• analiza sylabowa z utrudnieniami, liczenie sylab w wyrazie
• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, zapisywanie działań na tablicy
• szukanie różnic na obrazkach
• liczenie w zakresie możliwości dzieci
• ćwiczenia syntezy fonemowej
• rozwijanie kreatywności
• doskonalenie grafomotoryki
Pomoce: chusteczki kolorowe, obrazki z oznakami jesieni, kreda, obrazki „park” i „las”, obręcze, jesienne liście, szablon wazonu, liniatura, ołówki

Przebieg zajęć:
1. „Wiaterek” – ćwiczenia oddechowe.
Dzieci otrzymują kolorowe chusteczki, dmuchają na nie zgodnie z poleceniem nauczyciela. Potem tworzą swobodną interpretację ruchowa do piosenki „Jesienny kujawiaczek”.
2. „W lesie” – analiza sylabowa z utrudnieniami, liczenie sylab w wyrazie.
Dzieci siedzą w kole, nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające oznaki jesieni. Zadaniem dzieci jest analiza sylabowa z utrudnieniami lub fonemowa zależnie od możliwości dzieci. Następnie wspólnie liczymy z ilu sylab składają się różne wyrazy.
3. „Grzybobranie” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, zapisywanie działań na tablicy
Nauczyciel opowiada dzieciom krótkie historyjki np. „Jaś poszedł z mamą na grzyby. On znalazł 3 maślaki, a mama 7 borowików. Ile grzybów zebrali razem?” Dzieci rozwiązują działania w pamięci lub stosując liczmany. Chętne osoby zapisują działania na tablicy kredowej.
4. „Park czy las” – szukanie różnic na obrazkach.
Nauczyciel prezentuje grupie dwa obrazki, jeden przedstawiający las a drugi park. Dzieci porównują ilustracje, wymieniają cechy wspólne i różnice.
5. „Kałuża” – zabawa ruchowa połączona z liczeniem w zakresie możliwości dzieci.
Na dywanie rozłożone są obręcze. Nauczyciel włącza muzykę. Gdy muzyka umilknie dzieci wskakują do dowolnej obręczy i uważnie słuchają, ile razy nauczyciel stuknie w tamburyn. Zachęcanie dzieci do cichego liczenia.
6. „Rośliny i zwierzęta” – ćwiczenia syntezy fonemowej.
Nauczyciel zadaje dzieciom zagadki słuchowe dzieląc wyrazy na fonemy. Dzieci dokonują syntezy i odszukują pasujący obrazek.
7. „Spacer po parku” – opowieść ruchowa.
Nauczyciel opowiada dzieciom treść historyjki, dzieci ilustrują gestem to, co usłyszą.
„Dzisiaj jest piękna pogoda, w sam raz na spacer po parku. Trzeba się jednak ciepło ubrać, w końcu to już jesień. Wkładamy buty, zawiązujemy sznurówki. Wkładamy kurtkę, szalik, czapkę i schodzimy po schodach. Maszerujemy do parku, przeskakujemy z nogi na nogę, biegniemy na palcach. Schylamy się po żołędzia, sięgamy wysoko po listek na gałązce. Wracamy do domu, wchodzimy po schodach, zdejmujemy czapkę, szalik, kurtkę i buty i siadamy do stolika”.
8. „Jesienny pejzaż” – praca plastyczna wieloetapowa, rozwijanie kreatywności, doskonalenie grafomotoryki
Dzieci tworzą dowolną kompozycję z jesiennych liści, którą przyklejają do samodzielnie wyciętego wazonu. Wazon ozdobiony jest kolorowymi koralikami wg określonego rytmu. Pod wazonem dzieci doklejają liniaturę, w której pisały litery lub wyrazy.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.