Katalog Agnieszka Majewska, 2017-06-13 Warszawa Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Kolory jesieni" SCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat kompleksowy: Jesienne krajobrazy Temat: Kolory jesieni Cele: • ćwiczenia oddechowe • analiza sylabowa z utrudnieniami, liczenie sylab w wyrazie • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, zapisywanie działań na tablicy • szukanie różnic na obrazkach • liczenie w zakresie możliwości dzieci • ćwiczenia syntezy fonemowej • rozwijanie kreatywności • doskonalenie grafomotoryki Pomoce: chusteczki kolorowe, obrazki z oznakami jesieni, kreda, obrazki „park” i „las”, obręcze, jesienne liście, szablon wazonu, liniatura, ołówki Przebieg zajęć: 1. „Wiaterek” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci otrzymują kolorowe chusteczki, dmuchają na nie zgodnie z poleceniem nauczyciela. Potem tworzą swobodną interpretację ruchowa do piosenki „Jesienny kujawiaczek”. 2. „W lesie” – analiza sylabowa z utrudnieniami, liczenie sylab w wyrazie. Dzieci siedzą w kole, nauczyciel rozkłada na dywanie obrazki przedstawiające oznaki jesieni. Zadaniem dzieci jest analiza sylabowa z utrudnieniami lub fonemowa zależnie od możliwości dzieci. Następnie wspólnie liczymy z ilu sylab składają się różne wyrazy. 3. „Grzybobranie” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, zapisywanie działań na tablicy Nauczyciel opowiada dzieciom krótkie historyjki np. „Jaś poszedł z mamą na grzyby. On znalazł 3 maślaki, a mama 7 borowików. Ile grzybów zebrali razem?” Dzieci rozwiązują działania w pamięci lub stosując liczmany. Chętne osoby zapisują działania na tablicy kredowej. 4. „Park czy las” – szukanie różnic na obrazkach. Nauczyciel prezentuje grupie dwa obrazki, jeden przedstawiający las a drugi park. Dzieci porównują ilustracje, wymieniają cechy wspólne i różnice. 5. „Kałuża” – zabawa ruchowa połączona z liczeniem w zakresie możliwości dzieci. Na dywanie rozłożone są obręcze. Nauczyciel włącza muzykę. Gdy muzyka umilknie dzieci wskakują do dowolnej obręczy i uważnie słuchają, ile razy nauczyciel stuknie w tamburyn. Zachęcanie dzieci do cichego liczenia. 6. „Rośliny i zwierzęta” – ćwiczenia syntezy fonemowej. Nauczyciel zadaje dzieciom zagadki słuchowe dzieląc wyrazy na fonemy. Dzieci dokonują syntezy i odszukują pasujący obrazek. 7. „Spacer po parku” – opowieść ruchowa. Nauczyciel opowiada dzieciom treść historyjki, dzieci ilustrują gestem to, co usłyszą. „Dzisiaj jest piękna pogoda, w sam raz na spacer po parku. Trzeba się jednak ciepło ubrać, w końcu to już jesień. Wkładamy buty, zawiązujemy sznurówki. Wkładamy kurtkę, szalik, czapkę i schodzimy po schodach. Maszerujemy do parku, przeskakujemy z nogi na nogę, biegniemy na palcach. Schylamy się po żołędzia, sięgamy wysoko po listek na gałązce. Wracamy do domu, wchodzimy po schodach, zdejmujemy czapkę, szalik, kurtkę i buty i siadamy do stolika”. 8. „Jesienny pejzaż” – praca plastyczna wieloetapowa, rozwijanie kreatywności, doskonalenie grafomotoryki Dzieci tworzą dowolną kompozycję z jesiennych liści, którą przyklejają do samodzielnie wyciętego wazonu. Wazon ozdobiony jest kolorowymi koralikami wg określonego rytmu. Pod wazonem dzieci doklejają liniaturę, w której pisały litery lub wyrazy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |