Katalog

Ewa Niedziela, 2017-06-13
Poznań

Język angielski, Konspekty

Collocations - konspekt lekcji

- n +

Poziom: pre-intermediate/intermediate
Temat: Collocations
Cele ogólne:
- Zapoznanie uczniów z pojęciem kolokacji,
- utrwalenie słownictwa i gramatyki,
- zastosowanie poznanych kolokacji w opisywaniu wydarzeń,
- kształcenie umiejętności rozumienia poznanych zwrotów,
- ćwiczenie współpracy w grupach;
Cele operacyjne:
- Uczeń zna pojęcie kolokacji,
- Uczeń rozumie podstawowe kolokacje w języku angielskim,
- Uczeń potrafi prawidłowo użyć kolokacje w wypowiedzi pisemnej;
Przebieg lekcji:
Wprowadzenie:
Nauczyciel zapisuje na tablicy zwroty: odnieść sukces/ zdobyć sukces. Uczniowie wskazują poprawną formę. Nauczyciel objaśnia pojęcie kolokacji.
Przebieg lekcji:
1.Uczniowie otrzymują karty pracy z wypisanymi poprawnymi i niepoprawnymi kolokacjami w j. angielskim. Ich zadaniem jest wykreślenie błędnych kolokacji:
fast cars/quick cars do homework/ make homework
do a mistake/make a mistake take a bath/ have a bath
2.Praca w parach. Nauczyciel rozdaje uczniom w parach po 8 żółtych i 8 niebieskich karteczek, na każdej kartce jest jedna część kolokacji ( na żółtych: give,ride,play,tell,read,snap,do,make; na niebieskich: a speech, a horse, an instrument, jokes, a map, your fingers, sports, animals' noises).
Uczniowie mają z za zadanie dopasować kolokacje, a nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania.
3.Dyktando (tzw. biegane).
Nauczyciel dzieli klasę na grupy (np. za pomocą losowanych przez uczniów cukierków w różnych kolorach), każdej grupie przydziela oddzielny tekst ( zdania zawierające kolokacje ) przyczepiony do ściany, tablicy, drzwi itd.
Uczniowie mają za zadanie jak najszybciej i najpoprawniej przepisać wszystkie zdania z przydzielonej im kartki (każda osoba z grupy podbiega do tekstu, zapamiętuje zdanie i dyktuje je osobie zapisującej, przy każdym zdaniu następuje zmiana osób). Następnie uczniowie układają zapisane zdania w kolejności chronologicznej (mają tworzyć opowiadanie).
Kolejnym etapem jest dopisanie zakończenia opowiadania z wykorzystaniem kolokacji poznanych na początku lekcji
( 5 zdań). Na koniec przedstawiciele grup odczytują całość.

Za najbardziej poprawnie przepisane zdania
i najciekawsze dokończenia opowiadań z użyciem kolokacji nauczyciel może przyznać uczniom plusy/punkty czy nawet oceny.

Metody pracy:
- wykład wprowadzający,
- leksykalna,
- praca w parach,
- praca w grupach ( z elementami odpowiednimi dla kinestetyków i uczniów nadruchliwych)

Opracowała:
Ewa Niedziela




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.