Katalog Ewa Niedziela, 2017-06-13 Poznań Język angielski, Konspekty Collocations - konspekt lekcjiPoziom: pre-intermediate/intermediate Temat: Collocations Cele ogólne: - Zapoznanie uczniów z pojęciem kolokacji, - utrwalenie słownictwa i gramatyki, - zastosowanie poznanych kolokacji w opisywaniu wydarzeń, - kształcenie umiejętności rozumienia poznanych zwrotów, - ćwiczenie współpracy w grupach; Cele operacyjne: - Uczeń zna pojęcie kolokacji, - Uczeń rozumie podstawowe kolokacje w języku angielskim, - Uczeń potrafi prawidłowo użyć kolokacje w wypowiedzi pisemnej; Przebieg lekcji: Wprowadzenie: Nauczyciel zapisuje na tablicy zwroty: odnieść sukces/ zdobyć sukces. Uczniowie wskazują poprawną formę. Nauczyciel objaśnia pojęcie kolokacji. Przebieg lekcji: 1.Uczniowie otrzymują karty pracy z wypisanymi poprawnymi i niepoprawnymi kolokacjami w j. angielskim. Ich zadaniem jest wykreślenie błędnych kolokacji: fast cars/quick cars do homework/ make homework do a mistake/make a mistake take a bath/ have a bath 2.Praca w parach. Nauczyciel rozdaje uczniom w parach po 8 żółtych i 8 niebieskich karteczek, na każdej kartce jest jedna część kolokacji ( na żółtych: give,ride,play,tell,read,snap,do,make; na niebieskich: a speech, a horse, an instrument, jokes, a map, your fingers, sports, animals' noises). Uczniowie mają z za zadanie dopasować kolokacje, a nauczyciel sprawdza poprawność wykonanego zadania. 3.Dyktando (tzw. biegane). Nauczyciel dzieli klasę na grupy (np. za pomocą losowanych przez uczniów cukierków w różnych kolorach), każdej grupie przydziela oddzielny tekst ( zdania zawierające kolokacje ) przyczepiony do ściany, tablicy, drzwi itd. Uczniowie mają za zadanie jak najszybciej i najpoprawniej przepisać wszystkie zdania z przydzielonej im kartki (każda osoba z grupy podbiega do tekstu, zapamiętuje zdanie i dyktuje je osobie zapisującej, przy każdym zdaniu następuje zmiana osób). Następnie uczniowie układają zapisane zdania w kolejności chronologicznej (mają tworzyć opowiadanie). Kolejnym etapem jest dopisanie zakończenia opowiadania z wykorzystaniem kolokacji poznanych na początku lekcji ( 5 zdań). Na koniec przedstawiciele grup odczytują całość. Za najbardziej poprawnie przepisane zdania i najciekawsze dokończenia opowiadań z użyciem kolokacji nauczyciel może przyznać uczniom plusy/punkty czy nawet oceny. Metody pracy: - wykład wprowadzający, - leksykalna, - praca w parach, - praca w grupach ( z elementami odpowiednimi dla kinestetyków i uczniów nadruchliwych) Opracowała: Ewa Niedziela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |