Katalog Adam Kierat, 2017-06-13 Tarnowskie Góry Język angielski, Program nauczania Kółko językowe. Gry i zabawy. Język angielski.PROGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Koło z języka angielskiego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tarnowskich Górach na rok 2016/2017 ANGIELSKI PRZEZ GRY I ZABAWY Adam Kierat SOSW Tarnowskie Góry I. Ogólna charakterystyka programu. Koło języka angielskiego powstało w celu wzbogacenia oferty edukacyjnej i wychowawczej naszej szkoły. Adresowane jest do wszystkich uczniów pragnących utrwalić oraz poszerzyć wiedzę w zakresie sprawności językowej i kulturoznawczej. Ponieważ zajęcia będą oparte na ćwiczeniach, takich jak gry i zabawy, pozwolą spędzić uczestnikom czas zajęć w sposób przyjemny i pożyteczny. Nadrzędnym zadaniem programu jest, aby zetkniecie uczniów z językiem angielskim podczas tych zajęć było zachęcające do dalszej nauki. Na zajęcia przeznaczona jest jedna godzina tygodniowo. Treść i tematyka zajęć może zostać nieznacznie zmodyfikowana w zależności od zainteresowań i potrzeb uczniów. II. Cele edukacyjno – wychowawcze koła. - popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki - wyrównywanie braków i poprawa kompetencji językowych - rozwijanie wszystkich sprawności językowych - utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno-gramatycznych poznawanych na lekcjach języka angielskiego. - kształtowanie pozytywnego nastawienia i tolerancji wobec obcej kultury i języka - stworzenie możliwości twórczego myślenia – wysuwanie propozycji i szukanie rozwiązań zawartych w treści niektórych gier komunikacyjnych - efektywne spędzanie czasu wolnego III. Treści nauczania. 1. Zakres materiału leksykalnego: - dni tygodnia - miesiące , pory roku - liczebniki, kolory - alfabet - meble - zabawki - zwierzęta - jedzenie - uczucia - dom - czynności - czas - pogoda - miasto - szkoła - sport - części ciała - rodzina - ubrania - zawody - tradycje świąt obchodzonych w krajach anglojęzycznych: * Halloween *Christmas *Easter 2. Zakres materiału gramatycznego: Utrwalenie wiadomości z zakresu gramatyki poznawanej podczas zajęć szkolnych oraz poznanie nowych zagadnień zaprezentowanych w poszczególnych zadaniach: - przyimki miejsca - zaimki osobowe - czasownik 'to be' - czasownik 'have got' - wyrażanie umiejętności 'can/can' - wyrażanie preferencji: 'like', 'love', 'hate' - konstrukcja 'there is' / 'there are' - czasy teraźniejsze Present Simple i Present Contiuous IV. Formy pracy - praca indywidualna pod nadzorem nauczyciela - praca w parach - praca całą grupą V. Metody i techniki pracy Róznego rodzaju gry i zabawy komunikacyjne: - gry zgadywanki - gry rysunkowe - gry karciane - gry ruchowe - gry planszowe - gry z użyciem kostki - gry słowne - gry zespołowe - gry typu 'role plays' VI. Podstawowe materiały. - karty pracy i kserokopie przygotowane przez nauczyciela - materiały wyszukane w Internecie na stronach edukacyjnych np. www.anglomaniacy.pl - materiały autentyczne jak zdjęcia, broszury - płyty CD VI. Spodziewane efekty. Uczestnictwo w zajęciach koła z języka angielskiego powinno przynieść następujące efekty: - uczestnik efektywnie spędzi czas - uczestnik poszerzy zakres słownictwa - uczestnik utrwali stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych - uczestnik rozwinie umiejętność poprawnej wymowy - uczestnik rozwinie kreatywność - uczestnik rozwinie nowe cechy osobowości społecznej (pójście na kompromis, porozumienie się z innymi, wspólne dochodzenie do wniosków.) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |