Katalog Ewa Frycz, 2017-06-13 Puławy Zawodowe, Konspekty Przyjęcia okolicznościowe - konspektKONSPEKT LEKCJI USŁUGI ŻYWIENIOWE W HOTELARSTWIE Kl. 3 at Prowadząca :Ewa Frycz ZS im. J. Koszczyca Witkiewicza w Kazimierzu Dolnym TEMAT LEKCJI : Przyjęcia okolicznościowe. Dział 13. Usługi żywieniowe – dodatkowe i specjalne Czas trwania: 1 godz. lekcyjna Cel ogólny: Poznanie rodzajów przyjęć okolicznościowych Cele operacyjne: Wiadomości: Zapamiętywanie wiadomości. Uczeń: - podaje definicję przyjęcia okolicznościowego: - wymienia rodzaje przyjęć - zna zasady organizowania przyjęć Zrozumienie wiadomości. Uczeń: - stosuje poprawnie nazewnictwo dotyczące przyjęć -zna sposoby aranżacji stołów w zależności od charakteru przyjęcia i możliwości lokalowych. Umiejętności: Zastosowanie umiejętności w sytuacjach typowych. Uczeń: - potrafi rozróżnić i przyporządkować przyjęcie do odpowiedniej formy - wymienia czynności związane z przygotowaniem sali - określa jakie czynności należy wykonać nakrywając stół - dobiera menu do określonego przyjęcia - aktywnie uczestniczy w zajęciach Metody nauczania: wykład, , prezentacja, ćwiczenia. Formy organizacyjne pracy uczniów : -indywidualna Środki dydaktyczne: - podręcznik Bożena Granecka Wrzosek „Usługi żywieniowe w hotelarstwie”Wyd.WsiP R.Szajna ,D.Ławniczak,A.Ziaja- Obsługa gości ,cz.1wyd.REA; E. Czarnecka –Skubina – Obsługa gości w gastronomii i cateringu wyd. SGGW - materiały własne - tablica interaktywna -strona internetowa www. http://exchange.smarttech.com Przebieg lekcji: -Część wstępna(organizacyjna) 5min Działania nauczyciela: Sprawdzenie listy obecności Sprawdzenie przygotowania do zajęć Działania ucznia: Odpowiadają na pytania, przygotowują miejsca pracy -Część nawiązująca 7 min Działania nauczyciela: Nawiązuje do poprzedniej lekcji, sprawdza pracę domową. Podaje temat lekcji i zagadnienia: 1. Podział przyjęć okolicznościowych 2. Zestawienie przyjęć w zależności od pory dnia. 3. Czynności porządkowe podczas przygotowania bankietu. 4. Hierarchia przyjęć Działania ucznia: Odpowiadają na pytania. Zapisują temat i zagadnienia. - Część postępująca 15 min Działania nauczyciela: Przedstawia prezentację na tablicy interaktywnej. Objaśnia. Prosi o notowanie nazw przyjęć. Działania ucznia: Oglądają prezentację, odpowiadają na pytania, słuchają wyjaśnień , notują , rozwiązują ćwiczenia na tablicy interaktywnej. - Część podsumowująca 18 min Działania nauczyciela: Podsumowuje i ocenia pracę uczniów. Zadaje pracę domową: Proszę napisać : Jakimi kryteriami należy się kierować układając menu na przyjęcia okolicznościowe? Jakich dań należy unikać komponując menu okolicznościowego? Działania ucznia: Zapisują pracę domową, porządkują miejsca pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |