Katalog Anna Potępa, 2017-06-13 Wałcz Biologia, Sprawozdania Sprawozdanie z przebiegu awansuSprawozdanie z przebiegu awansu zawodowego za drugi semestr roku szkolnego 2010/2011 Imię i nazwisko: Stanowisko: nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej nauczyciel biologii nauczyciel chemii Imię i nazwisko opiekuna stażu: Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2013 r. § 7ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Doskonalenie zawodowe: „Dobrze przygotowany nauczyciel gwarancją sukcesu reformy edukacji” Awans zawodowy. Przygotowanie nauczyciela do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego” Wewnątrzszkolne szkolenie z OK. – „nacobezu” Wewnątrzszkolne szkolenie „Metoda projektu w kreowaniu aktywnych postaw uczniów” Wewnątrzszkolne szkolenie na temat dopalaczy Szkolenie CEO- ocena koleżeńska obserwacje lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu 2. Warsztat pracy: praca w zespole samokształceniowym nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych praca w zespole samokształceniowym nauczycieli wspomagających praca w zespole „Wizja, misja i wartości szkoły” praca w zespole „Samoocena koleżeńska” praca w zespole tworzącym plan lekcyjny dla szkoły podstawowej zbieranie materiałów do biblioteczki biologiczno – przyrodniczej Prowadzenie grupy w projekcie edukacyjnym z biologii „Aktywność fizyczna i właściwa dieta warunkiem zdrowia”. Pomoc przy organizacji stoiska „Koszyczek szczęścia” na festyn integracyjny „Baw się z nami” Przeprowadzenie konkursu na plakat promujący rok 2011, jako rok Marii Skłodowskiej- Curie Przeprowadzenie szkolnego etapu konkursu na temat życia i działalności Marii Skłodowskiej- Curie Pomoc w organizacji Powiatowego Konkursu Matematycznego (dla uczniów gimnazjum) Współorganizacja szkolnego finału programu „Trzymaj formę” 3. Ewaluacja: udział w pracach zespołu dotyczących analizy wyników Sprawdzianu po klasie VI i Egzaminu gimnazjalnego oraz opracowanie wniosków Prezentacja analizy wyników z egzaminu próbnego na Radzie Pedagogicznej § 7ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 1. Współpraca ze środowiskiem lokalnym: poznanie środowiska uczniów stała współpraca z rodzicami uczniów praca w świetlicy popołudniowej, realizacja programu „Sztuka życia, czyli encyklopedia dobrych manier” kontynuowanie współpracy z pedagogiem szkolnym współpraca ze szkolnym i miejskim kołem TPD- Mikołajki z TPD-organizacja loterii fantowej „Wiaderko szczęścia” pedagogizacja nt. dopalaczy wyjście z młodzieżą na spotkanie w ramach programu” Szkoła bez przemocy” zoorganizowanie wyjazdu na biwak klas II A i II B do Nakielna § 7ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; 1. Technologia informacyjna: pozyskiwanie informacji dotyczących prawa oświatowego ze stron internetowych wykorzystywanie portali nauczycielskich pozyskiwanie materiałów dydaktycznych ze stron internetowych 2. Technologia komunikacyjna: korzystanie z poczty elektronicznej korzystanie z for internetowych umieszczonych na platformach nauczycielskich i wydawnictwa Nowa Era 3. Technologia komputerowa: tworzenie dokumentacji związanej z pracą wychowawczą gromadzenie materiałów dydaktycznych do wykorzystania w pracy z tablicą interaktywną wykorzystywanie programów w środowisku MS OFFICE do pracy z uczniem zdolnym i słabym tworzenie prezentacji multimedialnych 4. Doskonalenie uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów: Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie PPP Stała współpraca z pedagogiem szkolnym Dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz systemu oceniania do zaleceń PPP Wspieranie rozwoju ucznia i wyrównywanie szans edukacyjnych Koordynowanie pracy zespołu do spraw utworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych dla uczniów klas drugich gimnazjum, posiadających orzeczenie z PPP 5. Doskonalenie uwzględniania w pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych: Udział w programach profilaktycznych prowadzonych w szkole Poruszanie tematyki współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych na godzinach wychowawczych 6. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli.: analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli stała współpraca z opiekunem stażu 7. Poznanie dokumentów regulujących funkcjonowanie szkoły: zapoznanie się z Ustawą o systemie oświaty i Kartą Nauczyciela, analiza Statutu Szkoły, analiza regulaminów wewnętrznych : Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego, analiza programu wychowawczego szkoły, analiza szkolnego systemu oceniania, analiza procedur wewnątrzszkolnych, zapoznanie się z podstawą programową nauczania biologii i chemii analiza przepisów BHP i p- poż. obowiązujących w szkole; Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |