Katalog Justyna Pasiecznik, 2017-06-13 Tyszowce Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiegoScenariusz lekcji języka angielskiego Klasa Ic grupa chłopców Etap edukacyjny: Gimnazjum Czas trwania: 45 minut Przedmiot: język angielski Data: 28 styczeń 2015 Temat lekcji: Shopping for clothes-dialogues Cele lekcji: - utrwalenie nazw sklepów - utrwalenie słownictwa związanego z zakupami w sklepie odzieżowym - przyswojenie zwrotów przydatnych do dokonania zakupów w sklepie - poznanie wyrażeń i zwrotów praktycznych związanych z zakupami i ich zastosowanie w dialogach - doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu i wyszukiwanie szczegółowych informacji - kształcenie umiejętności reagowania w różnych sytuacjach - prowadzenie dialogu w sklepie Cele wychowawcze: - uczeń uczy się kulturalnego zachowania w codziennych sytuacjach Kompetencje kluczowe rozwijane podczas zajęć: - porozumiewanie się w języku obcym - inicjatywność i przedsiębiorczość Treści wynikające z podstawy programowej: - uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiające realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie zakupy i usługi np. rodzaje sklepów, towary, kupowanie, korzystanie z usług. - uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie w standardowej odmianie języka - uczeń reaguje na polecenia i znajduje określone informacje Metody: - rozmowa dydaktyczna -metoda komunikacyjna -burza mózgów Formy Pracy: - indywidualna - w parach Środki dydaktyczne: Podręcznik Interface2 , płyta CD, tablica interaktywna, komputer, Internet Przebieg zajęć: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe 2. Podanie celu lekcji. 3. Część wprowadzająca (krótka rozmowa na temat robienia zakupów i zachowania się w sklepie, jakie pytania zadajemy sprzedawcy) 4. Nauczyciel prosi uczniów o wypisanie nazw rzeczy, które najczęściej kupują w sklepach. Praca w parach. 5. Odczytanie odpowiedzi. 6. Przypomnienie nazw sklepów. 7. Praca z podręcznikiem. Opisywanie obrazka. 8. Słuchanie dialogu. 9. Powtórne słuchanie w celu uzupełnienia luk w dialogu. 10. Sprawdzenie odpowiedzi uczniów. 11. Czytanie dialogu. 12. Układanie dialogu w parach. 13. Odczytanie dialogów ułożonych przez uczniów. 14. Obejrzenie krótkiego filmiku na YouTube dotyczącego dialogu w języku angielskim o kupowaniu ubrań. 15. Podsumowanie lekcji. Justyna Pasiecznik Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |