Katalog Rafał Zarębski, 2017-06-13 Lublin Inne języki obce, Scenariusze La Alhambra de Granada – documentosScenariusz lekcji języka hiszpańskiego Temat: La Alhambra de Granada – documentos Cel ogólny: powtórzenie i wzbogacenie leksyki związanej z geografią i architekturą; wprowadzenie elementów wiedzy o kulturze Hiszpanii •Odniesienia do podstawy programowej: 1.8 Podróżowanie i turystyka 1.9 Kultura 1.15 Elementy wiedzy o krajach nauczanego języka Treści: Rozwijanie sprawności rozumienia tekstu czytanego i rozumienia ze słuchu Rozwijanie integracji sprawności językowych •Odniesienia do podstawy programowej: 2. Uczeń rozumie ze słuchu bardzo krótkie, proste, typowe wypowiedzi 3. Uczeń rozumie bardzo krótkie, proste, typowe wypowiedzi pisemne 8. Uczeń przetwarza tekst pisemnie lub ustnie 11. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym 12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne Cele szczegółowe: Uczeń •określa główną myśl tekstu czytanego i słuchanego •określa główną myśl poszczególnych części tekstu czytanego i słuchanego •znajduje w tekście czytanym i słuchanym określone informacje •posługuje się leksyką określającą elementy krajobrazu i architektury •rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu Cele wychowawcze: Uczeń •potrafi pracować w małych zespołach zadaniowych (w parach) •rozwija ciekawość poznawczą i aktywność intelektualną •przygotowuje się do życia w społeczeństwie Metody i formy pracy •pogadanka •praca całą klasą •praca w parach •praca z tekstem •praca z fotografiami •praca z filmem •praca z mapą Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik „Español en marcha. Nivel básico” część. 1 w wersji papierowej i elektronicznej (w tym mapa Hiszpanii) , ekran i komputer, owoc granatu, film „Granada– guía turística” z zasobów YouTube https://www.youtube.com/watch?v=4274rWW3oKU , oraz innych zasobów internetowych Przebieg lekcji: I Etap wstępny 1.Sprawdzenie obecności, wpisanie tematu do dziennika 2.Rozgrzewka językowa: sprawdzenie umiejętności i wiedzy z lekcji poprzednich 3.Określenie celu lekcji oraz zapisanie tematu na tablicy II Etap główny (rozwinięcie) A) Praca z fotografiami: wprowadzenie leksyki związanej z architekturą i krajobrazem B) Praca z tekstem 1. Objaśnienie nowego słownictwa 2. Samodzielna lektura tekstu „Bienvenidos a la Alhambra de Granada”, s. 77 3. Ćwiczenie na ogólne rozumienie tekstu oraz pojawiających się w nim struktur gramatycznych (ćwiczenie 3/ str. 77: ćwiczenie typu prawda/fałsz) C) Praca z filmem i kartą pracy: Ćwiczenie na rozumienie tekstu słuchanego. Dodatkowe objaśnienia z wykorzystaniem mapy i zdjęć z Internetu III Faza końcowa (podsumowanie) 1. Nauczyciel zadaje pytania dotyczące treści lekcji 2. Nauczyciel wystawia oceny z aktywność 3. Nauczyciel zadaje pracę domową: przygotowanie notatki w formie tabelki na temat wybranego miasta w Hiszpanii na podstawie informacji z hiszpańskiej Wikipedii KARTA PRACY do wypełnienia na podstawie filmu promującego miasto https://www.youtube.com/watch?v=4274rWW3oKU 1.Granada está en la comunidad autónoma de _______________________ 2.El aeropuerto está a __________ kilómetros del centro de la ciudad. 3.En Granada los inviernos son ____________ y los_______________ cálidos. 4.Aproximadamente Granada tiene __________________ habitantes. 5.La ciudad tiene muchos monumentos ____________ 6.La Alhambra fue declarada el Patrimonio de la Humanidad en ___________ 7.__________________ es la primera iglesia renacentista de España. 8.El Parque Natural de Sierra __________ tiene una estación de esquí. 9.Granada es digna de visitar al menos ________ vez en la vida. ZADANIE DOMOWE Znajdź w hiszpańskojęzycznej Wikipedii informacje na temat wybranego hiszpańskiego miasta według podanego wzoru CIUDAD COMUNIDAD AUTÓNOMA ESCUDO MONUMENTOS IMPORTANTES GASTRONOMÍA Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |