AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

ILONA ŚWIERCZYŃSKA, 2017-06-13
Gorzów Wielkopolski

Geografia, Konspekty

Minerały i skały

- n +

Temat: Minerały i skały

Cele operacyjne (szczegółowe):
1. Wiadomości

Kategoria A ( uczeń pamięta):
- zna minerały,
- wymienia rodzaje skał ze względu na pochodzenie.
Kategoria B (uczeń rozumie):
- wyjaśnia znaczenie pojęcia: minerał, skała skamieniałość przewodnia,
- wyjaśnia sposób powstawania minerałów i skał.
2. Umiejętności
Kategoria C ( stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych):
- potrafi nazwać wskazane przez nauczyciela skały,
- umie scharakteryzować dany minerał i skałę,
- odróżnia minerał od skały,
- rozróżnia podstawowe skały.
Kategoria D ( stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych):
- umie sklasyfikować poszczególne skały,
-
Metody i formy pracy:
- wykład
- opis,
- pokaz,
- praca z całą klasą,
- prace indywidualne.
Środki dydaktyczne:
- podręcznik,
- okazy wybranych typów skał i minerałów.
Przebieg lekcji:
1. Część organizacyjna:
- Sprawdzenie obecności
- Podanie i zapisanie tematu lekcji
II. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji dotyczącej „Budowy wnętrza Ziemi”.
III.Właściwy tok lekcji:
1. Odszukaj w podręczniku co to jest minerał?, Czy znacie jakieś przykładowe minerały?
2. Nauczyciel definiuje pojęcie minerału, wymienia minerały rodzime i minerały skałotwórcze. Uczniowie zapisują przykłady minerałów omawianych przez nauczyciela.
3. Pokazanie okazów minerał. Próby rozpoznawania minerałów.
4. Nauczyciel definiuje pojęcie skała oraz wyjaśnia sposób powstawania.
5. Przedstawia uczniom ogólny podział skał ze względu na pochodzenie.
6. Nauczyciel prosi ucznia o scharakteryzowanie poszczególnych typów skał.
7. Nauczyciel opisuje proces ich powstawania. Wymienia nazwy skał, typowych dla poszczególnych grup skał (magmowych, osadowych
i metamorficznych/przeobrażonych).
8. Uczniowie samodzielnie wynotowują główne cechy skał różnego pochodzenia. Nauczyciel kontroluje pracę uczniów.
9. Nauczyciel przedstawia uczniom okazy skał. Uczniowie oglądają okazy skał, rozpoznają cechy charakterystyczne danej skały (np. twardość, łupliwość, itp.)
IV. Podsumowanie wiadomości
Nauczyciel daje każdemu uczniowi jeden okaz skały, uczniowie mają za zadanie scharakteryzowanie tej skały, zapisując notatki w zeszycie i wykonując rysunek.
V. Zadanie domowe
Nauczyciel podaje treść zadania domowego: Wymień przykłady zastosowania poznanych na lekcji skał.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.