Katalog Łucja Wieczorek, 2017-06-13 Sobków Wychowanie fizyczne, Konspekty Konspekt lekcji w-fKONSPEKT LEKCJI W-F KL IV Temat lekcji: Współzawodnictwo podczas zabaw bieżnych. Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna Zadania szczegółowe lekcji: : 1. Ćwiczenia motoryczności Uczeń: - rozwinie koordynację ruchową - wzmocni mięśnie nóg i rąk - rozwinie orientacje przestrzenną 2. Opanowanie umiejętności Uczeń potrafi: - wykonać ćwiczenie poprawnie w odpowiednim tempie - wykonywać nowe ćwiczenia i zadania pod presją czasu - dostosować i skoordynować ruchy w czasie. 3. Przyswojone wiadomości Uczeń wie: - jak przygotować organizm do wysiłku - dlaczego potrzebne są zasady i konkretna punktacja - zna zasady kulturalnego uczestnictwa w grach i zabawach 4. Zadania wychowawcze lekcji: - kształtowanie więzi grupowej, - integracja w zespole pomiędzy ćwiczącymi, - stosowanie zasady „fairplay” podczas zabaw, - przedkładanie radości z rywalizacji nad jej rezultatem Przybory: plastikowe butelki, gazety, kocyki, ławeczki gimnastyczne Metody: obserwacja, instrukcja, pokaz Formy: frontalne i współzawodnictwo drużynowe Czas trwania lekcji: 45 min Ilość ćwiczących: 12 Część wstępna (5 min) 1. Czynności organizacyjno - porządkowe Zbiórka, powitanie, zapoznanie z tematem lekcji, sprawdzenie przygotowania do zajęć. Pogadanka na temat wpływu ćwiczeń kształtujących siłę na układ mięśniowy człowieka. Część główna (35 min) 2. Ożywienie emocjonalne i przygotowanie organizmu do wysiłku. Berek kulawy- dotknięta osoba staje się berkiem i jednocześnie trzyma się za dotknięte miejsce. 3. Rozgrzewka Zabawa ruchowa „Naśladuj”. Dzieci naśladują ćwiczenia wykonywane przez wybrane dzieci z grup (podskoki, przysiady, skoki, pajacyk, marsz). 4.Zabawy bieżne Podział na 2 zespoły, poinformowanie o zasadach i punktacji - uczniowie w rzędach zanoszą do pachołka i przynoszą do grupy plastikową butelkę. - wyścigi- jeden z pary ciągnie na kocyku kolegę, przy pachołku zmiana - bieg w parach twarzami do siebie z piłką trzymaną między sobą - tunel- dzieci podają z rąk do rąk woreczek, ostatnia osoba biegnie z nim na początek rzędu - bieg po prostej z rozłożoną gazetą trzymaną na klatce piersiowej - siad skrzyżny, na start bieg po prostej, obiegnięcie słupka, powrót, obiegnięcie swojego zespołu. - rzuty do celu - każde dziecko z drużyny wykonuje rzut woreczkiem do koła utworzonego z szarfy.(Liczy się trafność rzutów.) Wygrywa drużyna, która najwięcej wrzuci woreczków. - skaczący łańcuch– każda osoba z zespołu, stając na prawej nodze, podaje lewą partnerowi z tyłu, który chwyta ją za kostkę. Wszyscy (oprócz pierwszego) opierają prawą rękę na barku poprzednika. Na sygnał prowadzącego cały rząd skacze do pachołka, omija go prawą stroną i wraca na linię startu. Wygrywa rząd, którego pierwszy zawodnik przekroczy linię. Część końcowa (5 min) 5. Zabawa wyciszająca. - Dzieci przechodzą określoną trasę z woreczkiem na głowie 6.Zbiórka, podsumowanie zajęć. Ocena lekcji, pochwały. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |