AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dagmara Kaczmarek, 2017-06-13
Łobez

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz lekcji wychowawczej "Rodzina jako podstawowa grupa społeczna"

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ
“RODZINA – PODSTAWOWA GRUPA SPOŁECZNA”


Temat: Rodzina – podstawowa grupa społeczna.
Poziom nauczania: szkoła średnia.
Czas zajęć: 45 minut.


Cel: Uświadomienie uczniom roli rodziny oraz poznanie funkcji rodziny.


Cele operacyjne:
• wzmocnienie poczucia więzi z rodziną,
• pogłębienie związku emocjonalnego ucznia z rodziną,
• podwyższenie poziomu komunikacji międzyludzkiej

Metoda

Metody i formy pracy z uczniami:
- prezentacja;
- burza mózgów;
- praca w grupach;
- dyskusja.

Środki dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna
- kartki papieru i mazaki
- film pt. „Rodzina jako podstawowa grupa społeczna”


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wprowadzenie:
a) sprawy organizacyjne,
b.) omówienie bieżących problemów klasowych,
c) opracowanie zasad obowiązujących podczas zajęć np. zasada życzliwości, zachowanie kultury wypowiedzi itp.
d) przedstawienie celów spotkania;


2. Realizacja tematu zajęć:

a.) Nauczyciel zapisuje na tablicy słowo „Rodzina”. Następnie prosi uczniów, aby zapisali wszystkie skojarzenia z tym słowem. Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela. Następnie nauczyciel dyskutuje z uczniami o ich odpowiedziach.
b.) Nauczyciel przedstawia uczniom krótką prezentację na temat praw rodziny. W prezentacji wyjaśnione jest pojęcie rodziny.

c.) Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i prosi, aby na kartkach zapisali jakie funkcje pełni współczesna rodzina. Następnie przedstawiciele grup odczytują wyniki pracy.

d.) Nauczyciel wraca do prezentacji i przedstawia uczniom wszystkie funkcje rodziny (te które wymienili uczniowie, jak i nowe).

e.) Nauczyciel pyta uczniów „Czy rodzina ma podłoże prawne?”. Uczniowie odpowiadają, po czym nauczyciel uświadamia uczniom związek rodziny z Kodeksem rodzinny i opiekuńczym.



3. Podsumowanie i wnioski:

Nauczyciel prezentuje uczniom film pt. „Rodzina jako podstawowa grupa społeczna”.




Opracowała: Dagmara Kaczmarek



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.