AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dagmara Kaczmarek, 2017-06-13
Łobez

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz lekcji wychowawczej - "Poznajemy siebie nawzajem"

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ NR 1
“POZNAJEMY SIEBIE NAWZAJEM”


Temat: Poznajemy siebie nawzajem
Poziom nauczania: szkoła średnia.
Czas zajęć: 45 minut.


Cel: Integracja zespołu klasowego.

Cele operacyjne:
• wprowadzenie podstawowych zasad poprawnej komunikacji
• budzenie w uczniach odpowiedzialności za atmosferę panującą w klasie poprzez tworzenie między dziećmi pozytywnych relacji nacechowanych życzliwością i zaufaniem,
• uczeń przełamuje własne onieśmielenie na tle grupy;
• uczeń doskonali umiejętność współpracy z partnerem i z grupą; - uczeń angażuje się



• Metody i formy pracy z uczniami:
- gry integracyjne,
- praca w grupach,
- rozmowa,
- dyskusja.

Środki dydaktyczne:
- kłębek nici,
- kartki z gazet,
- kartki papieru,
- kapelusz.



PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wprowadzenie:
a) sprawy organizacyjne,
b.) omówienie bieżących problemów klasowych,
c) opracowanie zasad obowiązujących podczas zajęć np. zasada życzliwości, zachowanie kultury wypowiedzi itp.,
d) przedstawienie celów spotkania.


2. Realizacja tematu zajęć:

a.) Nauczyciel prosi uczniów, aby usiedli w kręgu. Następnie podaje uczniom kłębek nici i prosi, aby uczniowie rozwijając go przekazywali osobie po swojej prawej stronie. Uczniowie przekazując kłębek mają za zadanie powiedzieć coś miłego o swoim koledze/swojej koleżance. Uczniowie wykonują zadanie.


b.) Nauczyciel rozkłada na podłodze kartki z gazet. Uczniowie mają za zadanie schronić się na tych kartkach, które są tzw. „tratwami. Wygrywa ta grupa, która będzie najliczniejsza.

c.) Nauczyciel prosi uczniów, aby dobrali się w trójki. Jeden uczeń ma zamknięte oczy, pozostała dwójka ma za zadanie przeprowadzić go przez ustawiony tor przeszkód. Uczniowie wykonują zadanie.

d.) Nauczyciel prosi uczniów, aby zapisali na kartkach swoje imiona. Każdą literę mają zapisać pionowo. Do każdej litery uczniowie dopisują wyraz bądź wyrazy przedstawiające ich myśli, marzenia, plany itd. Po kilku minutach uczniowie odczytują swoje zapiski.

e.) Nauczyciel prosi uczniów, aby na karteczkach zapisali pytania, na które chcieliby uzyskać odpowiedź od innych osób. Uczniowie wrzucają karteczki do kapelusza. Po czym nauczyciel prosi każdego ucznia, aby wylosował jedno pytanie i na nie odpowiedział. Pytania nie mogą być zbyt osobiste (np. Jaką potrawę lubisz, jaki jest twój ulubiony kolor, co lubisz robić w wolnym czasie itd.) .



3. Podsumowanie i wnioski:

Nauczyciel pyta uczniów jak oceniają przebieg dzisiejszej lekcji. Prosi uczniów, aby na narysowanym tachografie zaznaczyli na ile procent oceniają dzisiejszą lekcję. Każdy uczeń wychodząc z klasy zaznacza liczbę od 0 do 100.



Opracowała: Dagmara Kaczmarek


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.