AWANS Dla nauczyciela Dla ucznia


Katalog

Karolina Orłowska, 2017-06-13
Kraków

Język polski, Karty pracy

Karta pracy podsumowująca pracę nad "Chłopami" W. Reymonta

- n +

1. Młodopolskie -izmy w „Chłopach”. Omów nurty na konkretnych przykładach i powiedz jakie pełnią funkcje w powieści.

2. Czas w „Chłopach”. Omów pojęcie czasu w powieści, podaj jego przykłady i cechy.

3. Przestrzeń w „Chłopach”. Omów pojęcie przestrzeni i jej znaczenie.

4. Bezwzględne prawa w gromadzie. Omów zasady jakie panują w społeczności wsi.

5. Dlaczego Jagna jest „obcym” w gromadzie? Odpowiedz na pytanie dokonując charakterystyki bohaterki

6. Bohaterowie „Chłopów” jako archetypy. Dokonaj charakterystyki na wybranych przykładach.

7. Jaką rolę pełni stylizacja gwarowa w „Chłopach”? Omów problem odwołując się do wybranych przykładów.

8. Rację ma dziecko czy rodzic? Omów konflikt pokoleniowy odwołując się do sytuacji Macieja i Antka i innego wybranego przykładu.

9. W jaki sposób w „Chłopach” przedstawione są kobiety? Omów zagadnienie odwołując się do wybranych przykładów.

10. W jaki sposób w „Chłopach” przedstawione jest rodzina? Omów zagadnienie odwołując się do wybranych przykładów.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.