Katalog Bogusław Łój, 2017-06-13 Nisko Religia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na stopień nauczyciela dyplomowanego§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - zapoznanie się z procedurami i wymaganiami kwalifikacyjnymi niezbędnymi do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego -opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi, priorytetami szkoły i własnymi potrzebami edukacyjnymi -gromadzenie, upowszechnianie informacji na temat awansu, aktualizowanie przepisów prawa dotyczących awansu Przed rozpoczęciem stażu IX 2014 Okres stażu 2. Podnoszenie jakości pracy nauczyciela poprzez pracę własną nad rozwojem zawodowym - opracowywanie rozkładów materiału na dany rok szkolny oraz konstruowanie planów pracy dydaktyczno- wychowawczej, - obserwacja zajęć poprzez dyrektora, ewaluacja i samoocena obserwowanych zajęć. - systematyczny udział w spotkaniach formacyjno – szkoleniowych dla katechetów. Początek każdego roku szkolnego Zgodnie z harmonogramem pracy szkoły i Wydziału Katechetycznego diecezji sandomierskiej 3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu pracy i metod pracy - udział w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (w warsztatach szkoleniowych, kursach, konferencjach metodycznych, radach szkoleniowych, konsultacjach zespołowych, spotkaniach formacyjnych) Cały okres stażu 4. Samodzielne studiowanie literatury i czasopism, wymiana doświadczeń. Systematyczne studiowanie nowości w zakresie metodyki i dydaktyki katechezy. Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na katechezie. Cały okres stażu 5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. - praca w zespołach zadaniowych i przedmiotowych - praca w zespole wychowawczym szkoły - aktywne uczestnictwo w zebraniach Rady Pedagogicznej - wykonywanie zajęć dodatkowych zleconych przez dyrektora szkoły Cały okres stażu 6. Podejmowanie dodatkowych zajęć w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów - przeprowadzanie diagnozy wstępnej z religii, dotyczącej klas pierwszych, w celu właściwej organizacji procesu nauczania - integrowanie zespołów klasowych wokół celów i zadań szkoły, uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach życia w szkole i poza nią, - przygotowywanie szkolnych uroczystości - przygotowywanie uczniów do konkursów organizowanych przez Wydział Nauki i Wychowania Katolickiego Diecezji Sandomierskiej oraz do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Teologicznej. - udział w Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej „Eutrapelia”. - przygotowanie gazetek ściennych tematycznych IX każdego roku szkolnego Cały okres stażu 7. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - prowadzenie konsultacji przedmiotowych - praca z uczniami biorącymi udział w Eutrapeliach, ewentualnych konkursach i przedstawieniach - przygotowywanie wraz z uczniami celebracji liturgicznych z okazji rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, rekolekcji oraz celebracji okazjonalnych - organizowanie pielgrzymek i wyjazdów - opieka nad młodzieżą w czasie wypraw surwiwalowych i innych wycieczek - organizacja powiatowego i szkolnych konkursów artystycznych - prowadzenie Szkolnego Koła Honorowych Dawców Krwi Każdego roku szkolnego Cały okres stażu 8. Zaangażowanie rodziców i tworzenie relacji z nimi -współpraca z rodzicami i ich pedagogizacja w celu podniesienia jakości pracy szkoły, poziomu nauczania, diagnozowania oczekiwań środowiska lokalnego cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej - ukończenie kursu dotyczącego technologii informacyjnej W ciągu stażu 2. Zastosowanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy - wykorzystywanie technologii informacyjnej przy opracowywaniu dokumentów szkolnych, sprawozdań, narzędzi badawczych np. ankiet, sprawdzianów, testów - prowadzenie lekcji religii i godzin wychowawczych z wykorzystaniem technologii komputerowej oraz multimedialnych programów katechetycznych Na bieżąco 3. Wykorzystanie Internetu. - umieszczanie scenariuszy i opracowań na portalach katechetycznych - wykorzystywanie zasobów Internetu w celu pozyskiwania informacji, materiałów z zakresu metodyki i psychologii przydatnych nauczycielom, uczniom, rodzicom - wykorzystywanie poczty elektronicznej do wymiany doświadczeń oraz materiałów metodycznych z innymi katechetami Na bieżąco § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Prowadzenie otwartych zajęć Zajęcia otwarte z religii dla nauczycieli oraz wizytatorów katechetycznych W okresie stażu 2. Współpraca w procesie wychowania uczniów - Stała współpraca z wychowawcami i rodzicami, pedagogiem i psychologiem - wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, apeli, konkursów W ciągu stażu 3. Współpraca w procesie dydaktycznym - opracowanie, gromadzenie i udostępnianie innym nauczycielom materiałów dydaktycznych, - wymiana poglądów z innymi nauczycielami, aktywna praca w zespole przedmiotowym, - opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole konspektów lekcji, narzędzi pomiaru dydaktycznego, testów, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych -praca w komisjach szkolnych i konkursowych Okres stażu Na bieżąco 4. Współpraca w procesie katechetycznym -uczestnictwo w spotkaniach katechetycznych organizowanych przez Wydział Katechetyczny kurii i parafię (pielgrzymki, kongregacje, spotkania modlitewne, szkolenia formacyjne), rozmowy, dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami, wspólne rozwiązywanie problemów W ciągu stażu według kalendarium diecezjalnego i parafialnego § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Nabywanie umiejętności projektowania i planowania własnych działań - opracowanie i realizacja planu działań dydaktyczno- wychowawczych i profilaktycznych, - opracowanie programu szkolnego Koła Honorowych Dawców Krwi oraz wdrożenie go, - opracowanie programu szkolnej grupy wolontariatu i wdrożenie go - opracowanie scenariusza Powiatowego Konkursu na najpiękniejszą pisankę Każdego roku szkolnego Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Współpraca z organizacjami, które zajmują się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz z mediami - Współpraca z parafią św. Floriana w Stalowej Woli oraz z parafiami dekanatu Stalowa Wola, a także z parafiami, z których pochodzą uczniowie, stowarzyszeniem Wiosna, MOPS-em, RCKiK w Stalowej Woli W ciągu stażu 2. Wychowanie do szacunku i czci miejsc religijnych oraz kultu religijnego Przeprowadzenie katechez w szkole dotyczących Mszy Św., nabożeństw różańcowych, Rorat, Drogi Krzyżowej, rekolekcji, świąt katolickich i zwyczajów z nimi związanych, miejsc pielgrzymkowych – ważnych dla świadomości Polaków. W ciągu stażu 3. Integracja społeczności szkolnej. Organizowanie wycieczek – pielgrzymek, dni skupienia, rekolekcji W ciągu stażu 4. Dodatkowe formy zaangażowania uczniów i społeczności szkolnej - organizowanie wyjść pocztu sztandarowego szkoły i opieka nad nim podczas uroczystości państwowych i religijnych, - organizacja konkursów plastycznych związanych z tradycjami Bożego Narodzenia i Wielkanocy - włączenie się w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim - pomoc w przeprowadzeniu Diecezjalnych Dni Młodzieży W ciągu stażu § 8 ust 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Aktywna i systematyczna współpraca ze środowiskiem lokalnym i innymi instytucjami społecznymi - nawiązanie współpracy z policją, pedagogiem, pielęgniarką w celu rozpoznawania trudnych przypadków oraz ich eliminacji, - wykonywanie zadań na rzecz pomocy społecznej we współpracy z pedagogiem, - otoczenie opieką merytoryczną uczniów ubiegających się o różne formy pomocy podczas składania i kompletowania przez nich dokumentów, -promocja szkoły w środowisku lokalnym, -współpraca z instytucjami kulturalnymi w Stalowej Woli, - współpraca z portalami internetowymi, telewizją miejską W ciągu stażu 2. Współpraca z parafią św. Floriana w Stalowej Woli - udział w spotkaniach katechetów z ks. Proboszczem - przygotowanie rozważań do różnych nabożeństw - przygotowanie oprawy liturgicznej podczas Mszy Świętej rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, rekolekcji czy innych uroczystości. - prowadzenie parafialnego czasopisma, - administrowanie parafialną stroną internetową Na bieżąco 3. Współpraca z rodzicami - pełnienie funkcji wychowawcy klasy - dzielenie się wiedzą pedagogiczną w trakcie indywidualnych rozmów z rodzicami - uczestnictwo w dyżurach dla rodziców - wspólne podejmowanie działań na rzecz uczniów Na bieżąco § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.P. ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych - rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych, - współpraca z Poradnią Psychologiczną - Pedagogiczną - pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych (lektura literatury fachowej, publikacji dotyczących wychowania, zagrożeń, niedostosowania społecznego uczniów) - dokonanie opisu i analizy przypadków rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych z uwzględnieniem specyfiki szkoły Na bieżąco W ciągu stażu 2. Systematyczna współpraca z wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym w zakresie udzielania pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych - prowadzenie rozmów interwencyjnych, - podejmowanie działań wychowawczych na rzecz kultury osobistej uczniów - skuteczne interweniowanie w sytuacjach kryzysowych W ciągu stażu Projekt planu rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i może ulec zmianom wynikającym z potrzeb szkoły. Stalowa Wola, dn. 11.09.2014 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |