Katalog Patrycja Gębala, 2017-06-13 Puławy Zajęcia zintegrowane, Konspekty KONSPEKT ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W KLASIE IKONSPEKT ZAJĘĆ Z EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W KLASIE I Termin realizacji: kwiecień 2016 r Temat zajęć: Dzwonki, dzwoneczki – wprowadzenie dwuznaku dz, Dz. Cele: Uczeń: • rozpoznaje dźwięki dzwonków oraz wymienia rodzaje dzwonków • składa obrazek z części • rozpoznaje i pisze dwuznak dz • liczy sylaby i głoski w wyrazach z głoską dz • czyta ze zrozumieniem zdanie i koloruje rysunek zgodnie z treścią zdania • reaguje na sygnał dzwonka Formy pracy: - indywidualna - zespołowa Metody pracy: - słowne (rozmowa z dziećmi, wypowiedzi na temat rodzajów dzwonków, udzielanie odpowiedzi na pytania, wyjaśnienie słowne nauczyciela) - praktycznego działania (pisanie dwuznaku „dz” w liniaturze, składanie obrazka z części, liczenie sylab, głosek i liter w wyrazach, reagowanie na sygnał dźwiękowy) Pomoce dydaktyczne: - treść zagadki - nagrania dźwięków dzwonków - fotografie różnych rodzajów dzwonków (dzwonki kwiaty, dzwonek szkolny, kościelny, dzwon w zegarze, w rowerze, dzwonek z rączką, ozdoba na choince) - karta pracy- obrazek dzwonka (załącznik nr1) - dzwonek ręczny - napis „dzwonek” napisany literami drukowanymi i pisanymi - nakrywki do budowania modelu głoskowego- prostokąty w kolorze czerwonym i niebieskim dla każdego dziecka oraz komplet dla nauczyciela na tablicę -plansza demonstracyjna- „dz” pisane i drukowane -karta pracy dotycząca pisania dwuznaku dz (załącznik nr 2) - karta pracy z zadaniem polegającym na liczeniu głosek i liter w wyrazach (załącznik nr 3) Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do zajęć. Nauczyciel czyta dzieciom treść zagadki: Kto, na lekcje woła cię z ranka? Kto cię budzi i prosi do śniadanka? Alarmuje, gdy pożar gasić trzeba, I w telefonie wzywa, gdy jest potrzeba. Odp. Dzwonek 2. Rozmowa na temat znaczenia dzwonka w życiu codziennym człowieka – zastosowanie dzwonka. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela: - W jakich sytuacjach dzwoni dzwonek? - Do czego służy dzwonek? - O czym nas informuje? - Jakie odgłosy wydaje? 3. Słuchowe zagadki - wysłuchanie nagrań dźwiękowych. Zadaniem dzieci jest odgadywanie jaki to dzwonek (dzwonek do drzwi, telefon, dzwon kościelny, dzwonek szkolny, dzwonek od roweru). Uczniowie odpowiadają na pytanie: - W jakich sytuacjach używamy tych dzwonków?/Kiedy słyszymy ten dzwonek? 4. Rodzaje dzwonków. Udzielenie odpowiedzi na pytanie: -Jakie znacie inne rodzaje dzwonków? (Nauczyciel przypomina dzieciom, że są wyrazy, które mają jedną nazwę, ale kilka znaczeń). *dzwonki kwiaty, dzwonek szkolny, kościelny, dzwon w zegarze, w rowerze, dzwonek z rączką, ozdoba na choince, dzwonki-cymbałki Nauczyciel prezentuje fotografie różnych rodzajów dzwonków. 5. Składanie obrazka z części i przyklejanie go w ramce (załącznik nr1). 6. Prezentacja dzwonka ręcznego przez nauczyciela. Dzielenie na sylaby i głoski wyrazu „dzwonek” oraz liczenie głosek i sylab w wyrazie. Uczniowie odpowiadają na pytanie: Jaką głoskę słychać na początku wyrazu dzwonek? Uczniowie układają model głoskowy wyrazu „dzwonek” z kolorowych kartoników. 7. Podawanie wyrazów z z głoską dz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie 8. Wprowadzenie drukowanych dwuznaków: dz, Dz na podstawie wyrazu dzwonek. Nauczyciel pokazuje plansze demonstrujące drukowane litery dz, Dz. Przypomnienie terminu dwuznak (jedna głoska, dwie litery). 9. Pokaz sposobu pisania dz i Dz. Nauczyciel pisze na tablicy wzór liter, omawia sposób kreślenia i łączenia liter. Uczniowie piszą dwuznak palcem w powietrzu oraz palcem po ławce. Pisanie dwuznaków w liniaturze po śladach i samodzielnie (karta pracy załącznik nr 2). 10. Zabawa ruchowa. Nauczyciel posiada dzwonki. Zadaniem uczniów jest liczyć ilość dzwonków i reagować zgodnie z instrukcją: 1 sygnał – uczniowie siadają na krzesełka 2 sygnały- uczniowie obracają się 2 razy wokół własnej osi 3 sygnały- uczniowie kucają Ciągły sygnał- uczniowie tupią nogami o podłogę w trakcie jego dzwonienia 11. Podawanie liczby sylab i głosek w wyrazach dzbanek, dzwonki, rodzynki- karta pracy- załącznik nr 3. 12. Czytanie zdania z nowo poznanymi literami, przepisywanie go do liniatury a następnie kolorowanie rysunku zgodnie z treścią przeczytanego zdania (Dzbanek w czerwone dzwonki). 13. Podsumowanie zajęć i ewaluacja: Dokończenie zdań: Dzisiaj na zajęciach: * dowiedziałem się ……. * zapamiętałem, że …… * podobało mi się …… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |