AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Kozicka-Dygdałowicz, 2017-06-13
Lubin

Turystyka, Konkursy

Konkurs szkołny dla uczniów klas turystycznych i hotelarskich - turystyka kulinarna

- n +


1. Z którym rodzajem turystyki powiązana jest turystyka kulinarna?
A. Kulturową.
B. Zdrowotną.
C. Motywacyjną
D. Kwalifikowaną.

2. Które walory turystyczne są konieczne do uprawiania enoturystyki?
A. Winnice.
B. Pustynie.
C. Uprawy chmielu.
D. Skaliste bezdroża.

3. Turystyka kulinarna mieści się w ramach turystyki
A. miejskiej.
B. wiejskiej.
C. miejskiej i wiejskiej.
D. żadna odpowiedź nie jest prawidłowa.

4. Który wiek zapoczątkował turystykę kulinarną?
A. X – XII
B. XII-XVI
C. XVII-XIX
D. XX-XXI

5. Jak nazywały się wyprawy, które przyczyniły się do zapoczątkowania turystyki kulinarnej?
A. Petit Tour.
B. Petit Travel.
C. Grand Tour.
D. Grand Travel.

6. Który rodzaj turystyki zapoczątkowały wyprawy młodych, brytyjskich arystokratów?
A. Piwną.
B. Winiarską.
C. Koniakową.
D. Herbacianą.

7. Turystyka enologiczna zwana jest również
A. winiarską.
B. wine tourism.
C. enoturystyką.
D. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe.

8. Co oznacza greckie słowo oinos?
A. Kawa.
B. Wino.
C. Oliwa.
D. Winogrono.

9. Co oznacza słowo Weinlehrpfad?
A. Ścieżki edukacyjne związane z uprawą, produkcją i konsumpcją oliwy.
B. Ścieżki edukacyjne związane z uprawą, produkcją i konsumpcją kawy.
C. Ścieżki edukacyjne związane z uprawą, produkcją i konsumpcją wina.
D. Ścieżki edukacyjne związane z uprawą, produkcją i konsumpcją herbaty.

10. Kiedy pojawiły się Weinlehrpfad?
A. lata 20 XX wieku.
B. lata 40 XX wieku.
C. lata 60 XX wieku.
D. lata 80 XX wieku.

11. Weinlehrpfad określano w późniejszym czasie jako
A. Weinstrassen.
B. Teinstrassen.
C. Weinstrassent.
D. Teinstrassent.

12. W których latach XX wieku we wszystkich rejonach winiarskich RFN (Niemcy) były wyznaczone szlaki wina?
A. 50
B. 60
C. 70
D. 80

13. Z czego znane jest gospodarstwo ekologiczne Agreco, które mieści się w Grecji (na Krecie)?
A. Z produkcji naturalnego jogurtu, oliwy z oliwek, miodu, piwa.
B. Z produkcji naturalnego jogurtu, oliwy z oliwek, miodu, wina.
C. Z produkcji naturalnej śmietany, oliwy z oliwek, miodu, kawy.
D. Z produkcji naturalnego jogurtu, herbaty, maślanki, wina.

14. Osoby odwiedzające znane restauracje, słynące z wyszukanych potraw to
A. Smakosze kuchni regionalnej.
B. Wykwintni smakosze.
C. Snobistyczni smakosze.
D. Turyści kulinarni aktywni.

15. Osoby, których głównym celem jest poruszanie się szlakami kulinarnymi zwani są
A. Turystami kulinarnymi rywalizującymi.
B. Smakoszami kuchni etnicznej.
C. Snobistycznymi smakoszami.
D. Turystami kulinarnymi aktywnymi.

16. Biroturystyka zwana jest inaczej turystyką
A. Winną.
B. Piwną.
C. Mleczną.
D. Wodną.

17. Według Word Food Travel Association turyści kulinarni wydają średnio 1200 USD na podróż z czego
A. 10 % pochłaniają wydatki na wyżywienie.
B. 24 % pochłaniają wydatki na wyżywienie.
C. 36 % pochłaniają wydatki na wyżywienie.
D. 48 % pochłaniają wydatki na wyżywienie.

18. W śród turystów kulinarnych wydatki na wyżywienie stanowią
A. 20 % wszystkich środków wydanych podczas podróży.
B. 30 % wszystkich środków wydanych podczas podróży.
C. 50 % wszystkich środków wydanych podczas podróży.
D. 70 % wszystkich środków wydanych podczas podróży.

19. W którym roku założono w USA International Culinary Tourism Association?
A. 2003
B. 2005
C. 2010
D.2013

20. W którym roku International Culinary Tourism Association zmieniło nazwę na Word Food Travel Association?
A. 2005
B. 2007
C.2010
D. 2012

21. Celem stowarzyszenia Word Food Travel Association jest
A. Promowanie kultury jedzenia oraz tradycji kulinarnych poprzez podróże.
B. Zacieśnienie więzi pomiędzy przedstawicielami branży gastronomicznej i turystycznej, a turystami.
C. Ułatwienie odkrywania światowego dziedzictwa kulinarnego poprzez działania marketingowe.
D. Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe.

22. W którym roku w Polsce utworzono Polskie Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej?
A. 2007
B. 2009
C.2011
D.2013

23. Gdzie utworzono Polskie Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej?
A. W Warszawie.
B. W Poznaniu.
C. W Krakowie.
D. W Lublinie.

24. Celem Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej jest
A. promowanie turystyki kwalifikowanej.
B. kultywowanie narodowych i regionalnych tradycji kulinarnych.
C. zmniejszanie zasobów wiedzy turystyki kulinarnej.
D. promocja polskiego hotelarstwa.

25. Do najbardziej popularnych krajów odwiedzanych przez turystów kulinarnych należą
A. Francja, Hiszpania, Włochy, Japonia, Indie, Tajlandia.
B. Francja, Hiszpania, Włochy, Japonia, Indie, Holandia.
C. Słowacja, Hiszpania, Czechy, Japonia, Indie, Tajlandia.
D. Polska, Chorwacja, Włochy, Japonia, Indie, Tajlandia.

26. Turyści kulinarni pochodzą głównie z
A. Niemiec, Wielkiej Brytanii, Krajów Beneluksu, Włoch, Grecji, krajów skandynawskich, USA.
B. Niemiec, Japonii, Krajów Beneluksu, Włoch, Francji, krajów skandynawskich, USA.
C. Niemiec, Wielkiej Brytanii, Portugali, Beneluksu, Włoch, Francji, krajów skandynawskich, USA.
D. Niemiec, Wielkiej Brytanii, Krajów Beneluksu, Włoch, Francji, krajów skandynawskich, USA.

27. Wśród kulinarnych produktów oferowanych przez poszczególne regiony największe znaczenie mają
A. szlaki turystyczne.
B. imprezy kulinarne.
C. muzea kulinarne.
D. warsztaty kulinarne.

28. Specyficzny krajobraz winiarski w dolinie La Geria znajduje się w
A. Niemczech.
B. Portugali.
C. Hiszpanii.
D. Chorwacji.

29. Główne regiony winiarskie w Polsce to
A. Ziemia Lubuska, Podkarpacie, Małopolska.
B. Lubelszczyzna, Wielkopolska, Małopolska.
C. Dolny Śląsk, Podkarpacie, Pomorze.
D. Suwalszczyzna, Podkarpacie, Dolny Śląsk.

30. W którym roku utworzono Lubuski Szlak Wina i Miodu?
A. 2006
B. 2009
C. 2011
D. 2014
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.