Katalog Agnieszka Urmańska, 2017-06-13 Skórcz Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na stopień nauczyciela mianowanegoImię i nazwisko nauczyciela kontraktowego : Agnieszka Urmańska ul. Myśliwska 17 83-220 Skórcz Nazwa placówki: Zespół Szkół Publicznych w Skórczu Zajmowane stanowisko: nauczyciel historii PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 Planowana data zakończenia: 31. 05. 2012 § 7 ust. 2, pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Podejmowane w tym zakresie działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. VIII-IX 2009 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, przedłożenie planu rozwoju zawodowego. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy z opiekunem. IX 2009 Harmonogram współpracy. 3. Obserwacja zajęć przeprowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. • Obserwacja lekcji (2 w semestrze). Cały okres stażu Konspekty lekcji. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Przedstawienie konspektu, przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna. Cały okres stażu Konspekty lekcji. 5. Przeprowadzenie lekcji otwartych. • Przedstawienie konspektu , przeprowadzenie lekcji. Cały okres stażu Konspekty lekcji. 6. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • Kursy tematyczne , kursy kwalifikacyjne, warsztaty, szkoleniowe Rady Pedagogiczne, • Aktywny udział w pracy zespołu humanistycznego, analiza osiągnięć uczniów, • koordynowanie regionalnej ścieżki edukacyjnej oraz dziedzictwo kulturowe w regionie. • Umieszczenie w planie pracy i realizacja treści ścieżek międzyprzedmiotowych. • Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości szkolnych. • Przygotowywanie i organizowanie konkursów tematycznych i przedmiotowych • Ukończenie kursu kwalifikacyjnego lub studiów podyplomowych w zakresie wychowania do życia w rodzinie W ciągu stażu Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, zaświadczenia, Scenariusze wyakorzystujące nowo nabyte wiedzę i umiejętności, dokumentacja projektów. 7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej • Udoskonalanie planów pracy • Tworzenie dostosowanych do zespołu klasowego planów wychowawczych. W ciągu stażu Zbiór materiałów. 8. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • Wpisy w dziennikach lekcyjnych, dziennikach zajęć pozalekcyjnych i arkuszach ocen. W ciągu stażu Dzienniki lekcyjne, arkusze ocen. §7, ust.2, pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; 1. Poznanie środowiska uczniowskiego. • Obserwacja, zapoznanie z opiniami uczniów z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, współtworzenie i przeprowadzenie ankiet. Cały okres stażu Notatki. 2. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych uwzględnieniem potrzeb uczniów. • Udział uczniów w lokalnych uroczystościach i konkursach. • Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. • Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego • Organizacja spotkań z ciekawymi ludźmi zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem. • Organizacja wycieczek szkolnych, biwaków z udziałem uczniów i rodziców. • Przygotowanie uczniów, w ramach koła historyczno – regionalnego, do konkursów pozwalających odnaleźć się w dziedzictwie kulturowym oraz historycznym zamieszkiwa-nego środowiska. Według harmonogramu Potwierdzenia udziału, scenariusze uroczystości, podziękowania, dyplomy, zapisy w dziennikach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Prezentacje multimedialne. 3. Uaktywnienie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych. • Udział w warsztatach i szkoleniach poświęconych problemom współczesnego świata. • Współpraca z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym, bibliotekarzem i innymi nauczycielami przedmiotów w ramach organizacji uroczystości i rozwiązywania problemów wychowawczych • Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych • Rozmowy indywidualne z uczniami, projekcja filmów profilaktycznych. • Udział w akcjach społecznych organizowanych przez szkołę. • Współpraca z Komendą Hufca ZHP, prowadzenie 8 Drużyny Harcerskiej „Leśne Duchy” W ciągu stażu Potwierdzenia udziału w szkoleniach, wpisy w dzienniku. 4. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów wynikających ze specyficznych warunków środowiskowych. Współpraca ze strukturami samorządowymi. • Zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy. • Promowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie. • Realizacja Programu Profilaktycznego Szkoły przy współpracy z instytucjami pozaszkolnymi, członek komisji dokonującej ewaluacji programu. W ciągu stażu Plany dydaktyczne i wychowawczy, dyplomy, wyróżnienia, nagrody, zaświadczenia o współpracy. §7, ust.2, pkt 3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej: 1. Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii komputerowej i informacyjnej. • Udział w kursach, szkoleniach. • Korzystanie z informacji i wskazówek nauczycieli informatyki W ciągu stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń. 2. Korzystanie z programów komputerowych, Internetu w praktyce szkolnej. • Przygotowywanie nowych narzędzi przydatnych do pracy w szkole. • Opracowanie dokumentacji, scenariuszy, zajęć, sprawdzianów, testów, tworzenie prezentacji multimedialnych. W ciągu stażu Sprawdziany, testy, dokumentacja szkolna, zaproszenia, dyplomy, • Wykorzystanie zasobów portali edukacyj-nych i zasobów biblioteki szkolnej do doskonalenia pracy własnej. Zestawy informacji do powielenia. • Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu, urządzeń multimedialnych, encyklopedii multimedialnych do opracowywania lekcji . • Współpraca z Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej działającym na terenie szkoły W ciągu stażu W ciągu stażu Materiały pomocnicze, karty pracy, prezentacje multimedialne. § 7, ust.2, pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań: 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach i warsztatach służących poszerzeniu wiedzy pedagogicznej. Według harmonogramu Potwierdzenia udziału. 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. 3. Umiejętne stosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki. • Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów, współpraca z rodzicami. Cały okres stażu Potwierdzenia, dokumentacja podjętych działań. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych lub dydaktycznych. • Pełnienie funkcji wychowawcy klasy. Cały okres stażu Opis rozwiązywanych problemów. • Prowadzenie badań ankietowych służących ocenie jakości i efektywności własnych oddziaływań wychowawczych. Według potrzeb Ankiety. • Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, znajomości prawa oświatowego do diagnozowania i rozwiązywania problemów uczniów mających trudnościami w nauce i o obniżonym poziomie intelektualnym. tworzenie programów pracy z tymi uczniami • Wprowadzenie nowych metod aktywizujących w pracy dydaktycznej. • Wykorzystywanie w pracy dydaktycznej jako słuchowiska materiałów ”Słowa wolności” • Organizowanie zajęć „żywej lekcji historii” • Organizowanie dla chętnych uczniów wycieczek o tematyce historycznej • Redagowanie gazetki historycznej Cały okres stażu Dokumentacja obejmująca wymagania edukacyjne i programy pracy z uczniem o obniżonym poziomie intelektualnym. §7, ust.2, pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedury nadawania stopni awansu zawodowego nauczycieli. • Udział w warsztatach, szkoleniach, zapoznawanie się z nowymi aktami prawnymi. • Opracowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia stażu. Według harmonogramu Zaświadczenia, sprawozdania. 2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. • Analiza podstawowych aktów prawnych. W ciągu stażu Wypisy z obowiązujących aktów prawnych. 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Udział w Radach Pedagogicznych i zebraniach zespołów przedmiotowych. W ciągu stażu Zapisy w protokołach. • Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. Plany wynikowe. • Udział w pracach komisji egzaminacyjnych i konkursowych. W ciągu stażu Dokumentacja z przebiegu. Zatwierdzam do realizacji: ……………………………………… …………………………………………….. Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |