Katalog

Patrycja Szymańska, 2017-06-13
Bydgoszcz

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO




IMIĘ I NAZWISKO:
MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa nr
ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego
CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU:
PRZEWIDYWANY CZAS ZAKOŃCZENIA STAŻU:


Czynności organizacyjne
Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Poznanie procedur awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
• opracowanie planu rozwoju zawodowego cały okres stażu

wrzesień 2014r.

• wniosek o rozpoczęcie stażu
• plan rozwoju zawodowego



Dokumentowanie i realizowanie planu rozwoju zawodowego • założenie teczki- awans zawodowy
• gromadzenie dokumentacji z realizacji zamierzonych zadań wrzesień 2014
cały okres stażu • teczka
Ocena własnych umiejętności, podsumowanie własnych dokonań • uzyskanie oceny dorobku zawodowego maj 2017 • ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego maj 2017 • sprawozdanie
Złożenie wniosku o podjęciu postepowania kwalifikacyjnego po zakończeniu stażu
• przygotowanie wniosku o podjęcie postepowania kwalifikacyjnego czerwiec 2017 • wniosek o podjęcie postepowania kwalifikacyjnego







§ 8 ust. 2 pkt 1
uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
1. Poszerzanie wiedzy
i umiejętności
w ramach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego • udział w formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb szkoły i oferty edukacyjnej (np. udział w kursach, warsztatach i konsultacjach metodycznych)
• udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
• rozpoczęcie i ukończenie studiów II stopnia na kierunku filologia angielska
cały okres stażu



10.2014- 06.2016 • zaświadczenia
o ukończonych formach doskonalenia zawodowego


• dyplom ukończenia studiów II stopnia
2. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy • gromadzenie pomocy dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela języka angielskiego
• studiowanie literatury z zakresu dydaktyki języka angielskiego
• korzystanie ze stron internetowych poświęconych rozwijaniu kompetencji zawodowych
• stosowanie aktywnych metod nauczania i pomocy dydaktycznych
• konsultacje i współpraca z nauczycielami języka angielskiego
• bieżąca i etapowa ewaluacja dokumentów szkolnych oraz podejmowanych działań edukacyjnych, np. kryteriów oceniania






cały okres stażu






• notatki własne
• bibliografia
• adresy stron internetowych
• wybór zgromadzonych materiałów (np. kart pracy, testów, scenariuszy lekcji, itp.)

• potwierdzenia

• ankiety, dokumenty




3. Diagnozowanie i monitorowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • przeprowadzanie testów diagnostycznych dla klas rozpoczynających naukę w danym roku szkolnym
• przeprowadzanie w klasach testów kompetencji na zakończenie roku szkolnego
• przeprowadzanie próbnych sprawdzianów szóstoklasisty
• sprawdzanie testów i opracowywanie analizy wyników oraz wniosków do dalszej pracy
• prezentowanie analiz na posiedzeniach rady pedagogicznej




cały okres stażu • testy
• analiza wyników pomiaru dydaktycznego









§ 8 ust. 2 pkt 2
wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Organizacja warsztatu pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej • wykorzystywanie programów komputerowych do opracowywania dokumentacji szkolnej oraz różnorodnych materiałów dydaktycznych, np. kart pracy, krzyżówek, testów, sprawdzianów, tabel, zestawień, ankiet, itp.
• wykorzystanie programu Power Point w celu przygotowywania prezentacji multimedialnych do wybranych tematów z języka angielskiego, godzin wychowawczych oraz zebrań z rodzicami
• przeprowadzanie zajęć języka angielskiego w pracowni komputerowej
• wykorzystywanie Internetu jako źródła informacji niezbędnych do rozwijania kompetencji językowych
• umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o osiągnięciach uczniów oraz relacji z uroczystości i imprez szkolnych
• udział w szkoleniach internetowych
• korzystanie z platformy e-Twinning w celu realizacji różnorodnych projektów edukacyjnych wraz z innymi europejskimi placówkami oświatowymi
• korzystanie z Internetu w celu komunikacji z uczniami oraz nauczycielami z zaprzyjaźnionej szkoły w USA





cały okres stażu • dokumenty szkolne

• wybrane materiały dydaktyczne





• adresy stron internetowych

• wpisy na stronie internetowej szkoły



• zaświadczenia
• certyfikaty



• zdjęcia, korespondencja


2. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych • publikowanie materiałów na stronach internetowych portali edukacyjnych, np. planu rozwoju zawodowego, konspektów lekcji, uroczystości szkolnych, testów, artykułów
cały okres stażu • certyfikat publikacji lub adresy stron internetowych
3.
Motywowanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej w celach edukacyjnych • prezentowanie uczniom atrakcyjnych stron internetowych związanych z wybranymi zagadnieniami z zakresu nauki języka angielskiego
• korzystanie z narzędzi diagnostycznych online
(np. Pearson , OUP) cały okres stażu • adresy stron


• raporty uczniów

§ 8 ust. 2 pkt 3
umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych,
prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli • przygotowywanie i udostępnianie scenariuszy lekcji
• przeprowadzanie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
• prowadzenie zajęć dla nauczyciela stażysty, w ramach pełnienia funkcji opiekuna stażu
cały okres stażu • scenariusze lekcji

• wnioski z przeprowadzonych zajęć
2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami
z nauczycielami • przeprowadzanie rad szkoleniowych w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli
• współpraca z nauczycielami języka angielskiego
(np. opracowywanie wspólnych wymagań i standardów pracy; ewaluacja dokumentów szkolnych, np. Przedmiotowego Systemu Oceniania; wymiana poglądów, spostrzeżeń; udostępnianie posiadanych materiałów dydaktycznych, np. filmów edukacyjnych, książek, artykułów, itp.)
• czynny udział w pracach zespołu humanistycznego
• współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, uczącymi w danej klasie (wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych)
• współpraca z nauczycielami przygotowującymi uroczystości, imprezy szkolne i konkursy przedmiotowe według potrzeb








cały okres stażu



• protokoły, notatki




• dokumenty




• protokoły




• harmonogram uroczystości szkolnych, scenariusze

§ 8 ust. 2 pkt 4a
opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

1. Praca z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi Praca z uczniem zdolnym:
• opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego
• uwzględnienie w pracy dydaktycznej potrzeb ucznia zdolnego: zachęcanie do wykonywania dodatkowych zadań, wykraczających poza ramy programowe, motywowanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach językowych, itp.

Praca z uczniem słabym:

• opracowanie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych (uwzględnienie w pracy dydaktycznej potrzeb ucznia słabego: wyrównanie braków, zachęcanie młodzieży do pomocy koleżeńskiej, itp.)
cały okres stażu










cały okres stażu
• programy zajęć
• potwierdzenie dyrekcji szkoły
• notatki

• zaświadczenia





• programy zajęć
2. Praca z uczniem kończącym II etap edukacyjny
• opracowanie programu i prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do Sprawdzianu szóstoklasisty

cały okres stażu
• program zajęć
3.
Opracowanie autorskich programów wychowawczo- profilaktycznych • opracowanie programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych
• realizacja programu rok szkolny
2015/2016 • program zajęć
• ewaluacja programu
• zdjęcia
• opracowanie programu zajęć profilaktycznych realizacja programu rok szkolny
2016/2017 • program zajęć
• ewaluacja programu
• zdjęcia


§ 8 ust. 2 pkt 4c
poszerzenie zakresu działań szkoły,
w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

1. Organizowanie lub współorganizowanie wycieczek
dydaktycznych • organizacja wycieczek dydaktycznych mających na celu zapoznanie młodzieży z dziedzictwem i działalnością kulturalną regionu (np. wycieczki do muzeów, galerii, instytucji tkj. radio, prasa czy telewizja)
cały okres stażu • potwierdzenia dyrekcji szkoły
• dokumentacja szkolna
(np. karty wycieczek, regulaminy, itp.)

2. Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych oraz imprez kulturalno-rozrywkowych • organizacja uroczystości i imprez szkolnych (np. akademii szkolnych, Pierwszego Dnia Wiosny, Dnia Świętego Patryka, Festynu Rodzinnego itp.)
• zachęcanie do współpracy rodziców, społeczności lokalnej
• współpraca z Radą Osiedla cały okres stażu • dokumentacja szkolna, relacje z uroczystości, scenariusze
3. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów • przygotowywanie i przeprowadzanie szkolnych konkursów z języka angielskiego
• współpraca z Radą Rodziców
• opracowanie regulaminów organizowanych konkursów
• publikacja na stronie internetowej szkoły osiągnięć uczniów w organizowanych konkursach

cały okres stażu • przygotowane regulaminy, teksty (np. dyktanda, testy itp.), dokumentacja konkursowa
• potwierdzenie dyrekcji szkoły


§ 8 ust. 2 pkt 4e
wykonywanie zadań na rzecz oświaty,
pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami,
instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Pogłębianie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów, ich relacji w grupie rówieśniczej • poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów (np.: rozmowy z rodzicami, rozmowy indywidualne z uczniem, obserwacja ucznia itp.)
• pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów (wychowawczych lub dydaktycznych) cały okres stażu • wpisy w dzienniku lekcyjnym

• notatki własne
2. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
• współpraca z pedagogiem szkolnym w kwestii zachowań i postaw uczniów
• kierowanie do poradni uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
• wdrażanie w pracy dydaktyczno-wychowawczej zaleceń, sugestii poradni
• udział w zajęciach organizowanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną (według zainteresowań i potrzeb uczniów)
cały okres stażu





zgodnie z ofertą PPP • wpisy w dzienniku lekcyjnym





• notatki
3. Współpraca z instytucjami kulturalno-oświatowymi



• organizowanie wyjść do muzeów, galerii, kin, Teatru Polskiego, Filharmonii Pomorskiej
• udział w różnego rodzaju okolicznościowych, kulturalno-oświatowych spotkaniach, akcjach itp.
• motywowanie uczniów do angażowania się w lokalne i ogólnopolskie akcje charytatywne
cały okres stażu • potwierdzenia dyrekcji szkoły
• karty wyjść






§ 8 ust. 2 pkt 5
umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów uczniów • zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych; ustalenie i zastosowanie środków zaradczych; systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu; refleksje i wnioski
• współpraca z pedagogiem szkolnym
cały okres stażu
• opis i analiza dwóch przypadków
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych


• studiowanie literatury z zakresu pedagogiki i psychologii cały okres stażu • notatki własne (bibliografia, adresy stron internetowych)




Powyższy plan podczas realizacji może ulec zmianom.






Plan rozwoju zawodowego opracowała:

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.