![]() |
![]() |
Katalog Patrycja Szymańska, 2017-06-13 Bydgoszcz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: MIEJSCE PRACY: Szkoła Podstawowa nr ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: PRZEWIDYWANY CZAS ZAKOŃCZENIA STAŻU: Czynności organizacyjne Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Poznanie procedur awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli • opracowanie planu rozwoju zawodowego cały okres stażu wrzesień 2014r. • wniosek o rozpoczęcie stażu • plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie i realizowanie planu rozwoju zawodowego • założenie teczki- awans zawodowy • gromadzenie dokumentacji z realizacji zamierzonych zadań wrzesień 2014 cały okres stażu • teczka Ocena własnych umiejętności, podsumowanie własnych dokonań • uzyskanie oceny dorobku zawodowego maj 2017 • ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego maj 2017 • sprawozdanie Złożenie wniosku o podjęciu postepowania kwalifikacyjnego po zakończeniu stażu • przygotowanie wniosku o podjęcie postepowania kwalifikacyjnego czerwiec 2017 • wniosek o podjęcie postepowania kwalifikacyjnego § 8 ust. 2 pkt 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w ramach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego • udział w formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb szkoły i oferty edukacyjnej (np. udział w kursach, warsztatach i konsultacjach metodycznych) • udział w szkoleniowych radach pedagogicznych • rozpoczęcie i ukończenie studiów II stopnia na kierunku filologia angielska cały okres stażu 10.2014- 06.2016 • zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego • dyplom ukończenia studiów II stopnia 2. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy • gromadzenie pomocy dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela języka angielskiego • studiowanie literatury z zakresu dydaktyki języka angielskiego • korzystanie ze stron internetowych poświęconych rozwijaniu kompetencji zawodowych • stosowanie aktywnych metod nauczania i pomocy dydaktycznych • konsultacje i współpraca z nauczycielami języka angielskiego • bieżąca i etapowa ewaluacja dokumentów szkolnych oraz podejmowanych działań edukacyjnych, np. kryteriów oceniania cały okres stażu • notatki własne • bibliografia • adresy stron internetowych • wybór zgromadzonych materiałów (np. kart pracy, testów, scenariuszy lekcji, itp.) • potwierdzenia • ankiety, dokumenty 3. Diagnozowanie i monitorowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • przeprowadzanie testów diagnostycznych dla klas rozpoczynających naukę w danym roku szkolnym • przeprowadzanie w klasach testów kompetencji na zakończenie roku szkolnego • przeprowadzanie próbnych sprawdzianów szóstoklasisty • sprawdzanie testów i opracowywanie analizy wyników oraz wniosków do dalszej pracy • prezentowanie analiz na posiedzeniach rady pedagogicznej cały okres stażu • testy • analiza wyników pomiaru dydaktycznego § 8 ust. 2 pkt 2 wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Organizacja warsztatu pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej • wykorzystywanie programów komputerowych do opracowywania dokumentacji szkolnej oraz różnorodnych materiałów dydaktycznych, np. kart pracy, krzyżówek, testów, sprawdzianów, tabel, zestawień, ankiet, itp. • wykorzystanie programu Power Point w celu przygotowywania prezentacji multimedialnych do wybranych tematów z języka angielskiego, godzin wychowawczych oraz zebrań z rodzicami • przeprowadzanie zajęć języka angielskiego w pracowni komputerowej • wykorzystywanie Internetu jako źródła informacji niezbędnych do rozwijania kompetencji językowych • umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji o osiągnięciach uczniów oraz relacji z uroczystości i imprez szkolnych • udział w szkoleniach internetowych • korzystanie z platformy e-Twinning w celu realizacji różnorodnych projektów edukacyjnych wraz z innymi europejskimi placówkami oświatowymi • korzystanie z Internetu w celu komunikacji z uczniami oraz nauczycielami z zaprzyjaźnionej szkoły w USA cały okres stażu • dokumenty szkolne • wybrane materiały dydaktyczne • adresy stron internetowych • wpisy na stronie internetowej szkoły • zaświadczenia • certyfikaty • zdjęcia, korespondencja 2. Publikacje własnych materiałów na stronach internetowych • publikowanie materiałów na stronach internetowych portali edukacyjnych, np. planu rozwoju zawodowego, konspektów lekcji, uroczystości szkolnych, testów, artykułów cały okres stażu • certyfikat publikacji lub adresy stron internetowych 3. Motywowanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej w celach edukacyjnych • prezentowanie uczniom atrakcyjnych stron internetowych związanych z wybranymi zagadnieniami z zakresu nauki języka angielskiego • korzystanie z narzędzi diagnostycznych online (np. Pearson , OUP) cały okres stażu • adresy stron • raporty uczniów § 8 ust. 2 pkt 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli • przygotowywanie i udostępnianie scenariuszy lekcji • przeprowadzanie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli • prowadzenie zajęć dla nauczyciela stażysty, w ramach pełnienia funkcji opiekuna stażu cały okres stażu • scenariusze lekcji • wnioski z przeprowadzonych zajęć 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z nauczycielami • przeprowadzanie rad szkoleniowych w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli • współpraca z nauczycielami języka angielskiego (np. opracowywanie wspólnych wymagań i standardów pracy; ewaluacja dokumentów szkolnych, np. Przedmiotowego Systemu Oceniania; wymiana poglądów, spostrzeżeń; udostępnianie posiadanych materiałów dydaktycznych, np. filmów edukacyjnych, książek, artykułów, itp.) • czynny udział w pracach zespołu humanistycznego • współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, uczącymi w danej klasie (wymiana doświadczeń w celu ustalenia wspólnego frontu działań wychowawczych) • współpraca z nauczycielami przygotowującymi uroczystości, imprezy szkolne i konkursy przedmiotowe według potrzeb cały okres stażu • protokoły, notatki • dokumenty • protokoły • harmonogram uroczystości szkolnych, scenariusze § 8 ust. 2 pkt 4a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Praca z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi Praca z uczniem zdolnym: • opracowanie i wdrożenie programu kółka języka angielskiego • uwzględnienie w pracy dydaktycznej potrzeb ucznia zdolnego: zachęcanie do wykonywania dodatkowych zadań, wykraczających poza ramy programowe, motywowanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach językowych, itp. Praca z uczniem słabym: • opracowanie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych (uwzględnienie w pracy dydaktycznej potrzeb ucznia słabego: wyrównanie braków, zachęcanie młodzieży do pomocy koleżeńskiej, itp.) cały okres stażu cały okres stażu • programy zajęć • potwierdzenie dyrekcji szkoły • notatki • zaświadczenia • programy zajęć 2. Praca z uczniem kończącym II etap edukacyjny • opracowanie programu i prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów do Sprawdzianu szóstoklasisty cały okres stażu • program zajęć 3. Opracowanie autorskich programów wychowawczo- profilaktycznych • opracowanie programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych • realizacja programu rok szkolny 2015/2016 • program zajęć • ewaluacja programu • zdjęcia • opracowanie programu zajęć profilaktycznych realizacja programu rok szkolny 2016/2017 • program zajęć • ewaluacja programu • zdjęcia § 8 ust. 2 pkt 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie lub współorganizowanie wycieczek dydaktycznych • organizacja wycieczek dydaktycznych mających na celu zapoznanie młodzieży z dziedzictwem i działalnością kulturalną regionu (np. wycieczki do muzeów, galerii, instytucji tkj. radio, prasa czy telewizja) cały okres stażu • potwierdzenia dyrekcji szkoły • dokumentacja szkolna (np. karty wycieczek, regulaminy, itp.) 2. Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych oraz imprez kulturalno-rozrywkowych • organizacja uroczystości i imprez szkolnych (np. akademii szkolnych, Pierwszego Dnia Wiosny, Dnia Świętego Patryka, Festynu Rodzinnego itp.) • zachęcanie do współpracy rodziców, społeczności lokalnej • współpraca z Radą Osiedla cały okres stażu • dokumentacja szkolna, relacje z uroczystości, scenariusze 3. Organizowanie i przeprowadzenie konkursów • przygotowywanie i przeprowadzanie szkolnych konkursów z języka angielskiego • współpraca z Radą Rodziców • opracowanie regulaminów organizowanych konkursów • publikacja na stronie internetowej szkoły osiągnięć uczniów w organizowanych konkursach cały okres stażu • przygotowane regulaminy, teksty (np. dyktanda, testy itp.), dokumentacja konkursowa • potwierdzenie dyrekcji szkoły § 8 ust. 2 pkt 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Pogłębianie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów, ich relacji w grupie rówieśniczej • poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów (np.: rozmowy z rodzicami, rozmowy indywidualne z uczniem, obserwacja ucznia itp.) • pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów (wychowawczych lub dydaktycznych) cały okres stażu • wpisy w dzienniku lekcyjnym • notatki własne 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • współpraca z pedagogiem szkolnym w kwestii zachowań i postaw uczniów • kierowanie do poradni uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi • wdrażanie w pracy dydaktyczno-wychowawczej zaleceń, sugestii poradni • udział w zajęciach organizowanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną (według zainteresowań i potrzeb uczniów) cały okres stażu zgodnie z ofertą PPP • wpisy w dzienniku lekcyjnym • notatki 3. Współpraca z instytucjami kulturalno-oświatowymi • organizowanie wyjść do muzeów, galerii, kin, Teatru Polskiego, Filharmonii Pomorskiej • udział w różnego rodzaju okolicznościowych, kulturalno-oświatowych spotkaniach, akcjach itp. • motywowanie uczniów do angażowania się w lokalne i ogólnopolskie akcje charytatywne cały okres stażu • potwierdzenia dyrekcji szkoły • karty wyjść § 8 ust. 2 pkt 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów uczniów • zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych; ustalenie i zastosowanie środków zaradczych; systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu; refleksje i wnioski • współpraca z pedagogiem szkolnym cały okres stażu • opis i analiza dwóch przypadków 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych • studiowanie literatury z zakresu pedagogiki i psychologii cały okres stażu • notatki własne (bibliografia, adresy stron internetowych) Powyższy plan podczas realizacji może ulec zmianom. Plan rozwoju zawodowego opracowała: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |