Katalog

Kamil Kociuba, 2017-06-13
Gdynia

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


1. Dane personalne:
a. Pełniona funkcja: nauczyciel zawodowych przedmiotów informatycznych, wychowawca klasy
b. Okres odbywania stażu: 01.09.2014r. – 31.05.2017r.

2. Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela.

3. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami).




GŁÓWNE CELE DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU:

1. Aktywny udział w realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych
i opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły.
2. Umiejętność wykorzystywania różnorodnych metod i form w pracy oraz ich analiza i ocenianie skuteczności.
3. Sprawne posługiwanie się przepisami prawa oświatowego.
4. Poznanie problemów społeczności lokalnej i włączenie się w ich rozwiązywanie.
5. Wykorzystanie technologii informatycznej i Internetu w codziennej pracy.
6. Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki.
Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego


Zakładam, że mój Plan Rozwoju ma charakter otwarty, co oznacza, że w trakcie jego realizacji mogą
pojawić się nowe zadania i wyzwania, których nie byłem w stanie przewidzieć w momencie pisania planu.
I. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOLY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO
(§ 7, ust. 1, pkt. 1).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp.
IX/X 2014r.
Notatki
2.Udział w różnych formach pracy szkoły
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem
Aktywna działalność w zespole przedmiotowym i ewaluacyjnym(pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych)
Wg harmonogramu
Wg planu pracy szkoły
Protokoły posiedzeń RP
Potwierdzenia, notatki, protokoły ze spotkań zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych
3.Współpraca z Samorządem Uczniowskim
Aktywny udział w wydarzeniach organizowanych przez Samorząd Uczniowski
Wg planu pracy SU
Udział klas w wydarzeniach, wpisy realizacji w dzienniku lekcyjnym
4.Współpraca z Radą Rodziców
Organizowanie i przeprowadzanie ogólnoklasowych spotkań z rodzicami
Organizowanie i przeprowadzanie indywidualnych spotkań z rodzicami
Udział w konsultacjach indywidualnych
Wg harmonogramu, w okresie stażu
Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami, wpisy w teczce wychowawcy, notatki w dzienniczku dokumentującym spotkania konsultacyjne,

II. POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
(§ 7, ust. 1, pkt. 2).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Współpraca z opiekunem stażu
Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Regularne konsultacje i wyciąganie wniosków.
Wg harmonogramu obserwacji
Karty obserwacji zajęć, wybrane scenariusze zajęć
Scenariusze zajęć, karty obserwacji
Notatki, uwagi
2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego.
Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów)
Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli przedmiotów informatycznych
Samodoskonalenie zawodowe oparte o techniki multimedialne oraz kursy e-learningowe
W okresie stażu
Zaświadczenia, protokoły szkoleń RP
Zaświadczenia
Karty obserwacji
Notatki

III. POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ OBDYWA STAŻ
(§ 7, ust. 1, pkt. 3).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Wnikliwa analiza prawa oświatowego
Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych)
Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych.
W okresie stażu
Potwierdzenia, notatki

IV. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
(§ 7, ust. 2, pkt. 1).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)
Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy, Program profilaktyki).
Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego
VIII – IX 2014r.
VIII – XII 2014r.
VI 2015r.
VI 2016r.
VI 2017r.
Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Notatki
Dokumentacja, sprawozdania raz w roku
2.Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju
Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek.
Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym.
W okresie stażu
VI 2017r.
VI 2017r.
Wpisy w dokumentacji stażu
Sprawozdanie z realizacji stażu
Wniosek wraz z dokumentacja formalną
3.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu.
IX 2014r.
Kontrakt
4.Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu
Opracowanie planów wynikowych z przedmiotów Urządzenia Techniki Komputerowej, Systemy operacyjne, Program wychowawczy klasy informatycznej
Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych.
Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
Wdrażanie aktywizujących metod nauczania.
Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów.
Wykonywanie pomocy dydaktycznych (gazetki, prezentacje multimedialne, testy, sprzętowe pomoce dydaktyczne).
Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne.
IX 2014r.,
IX 2015r.,
IX 2016r.
W okresie stażu
Wg harmonogramu
W okresie stażu
Plany wynikowe
Wybrane scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, spisy pomocy
Testy, sprawdziany, analizy
Wybrane scenariusze zajęć
Testy, prace klasowe
Pomoce dydaktyczne
Regulaminy, protokoły
Sprawozdania, scenariusze
Dzienniki
5.Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły
Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych (np. Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka)
Dokumentowanie dorobku kulturalnego szkoły.
Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych
Organizowane szkolnych konkursów(np. Konkurs wiedzy o Prawach Człowieka)
Organizowanie i prowadzenie kursów przygotowujących do egzaminów zawodowych
Wg harmonogramu
W okresie stażu
Wg potrzeb
Scenariusze imprez, uroczystości
Protokoły
Strona internetowa szkoły, Protokoły
Notatki, wyniki testów
6.Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach
Opracowanie szczegółowych konspektów.
Konsultacja z opiekunem stażu.
Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły.
Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji.
Praca w zespole przedmiotowym, zespole ewaluacyjnym.
Udział w próbnych egzaminach maturalnych i próbnych egzaminach zawodowych
Wg harmonogramu hospitacji
W okresie stażu
Arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć, adnotacje w dziennikach
Protokoły, notatki, plany pracy
Analizy, zaświadczenia, wpisy w dzienniku, sprawozdania zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych

V. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH
(§ 7, ust. 2, pkt. 2).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.
Obserwacja i analiza możliwości uczniów
Zbieranie informacji na temat uczniów.
Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce.
Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów
Przygotowanie uczniów kończących szkołę ponadgimnazjalną do wejścia w życie zawodowe
W okresie stażu
Notatki, Dzienniki zajęć
Plan pracy wychowawcy, teczka wychowawcy
2.Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów
Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów.
Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami.
Aktywna współpraca z wychowawcami innych klas.
Wg harmonogramu spotkań
W okresie stażu
Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami
Notatki
3.Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi.
Współpraca ze strażą miejską w zakresie przeprowadzania prelekcji na wybrane tematy
Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów
Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę
Wg potrzeb
W okresie stażu
Wg harmonogramu akcji
Wpisy w dziennikach
Sprawdziany, karty pracy, dzienniki zajęć
Protokoły, zaświadczenia
4Przekazywanie dziedzictwa kulturowego
Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych
Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść kulturalnych
Wg harmonogramu
Sprawozdanie, scenariusze przedstawień
Karty wycieczek, sprawozdania

VI. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
(§ 7, ust. 2, pkt. 3).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji.
Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi).
Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.edux.pl; www.interklasa.pl; www.scholaris.pl; www.interklasa.pl; www.wsip.com.pl; www.szkolnictwo.pl; www.profesor.pl; www.awans.net; www.gwo.pl; www.oeiizk.edu.pl; www. wszpwn.pl
W okresie stażu
Wydruki, notatki
2.Publikacje w Internecie.
Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp.
W okresie stażu
Strona internetowa
3.Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy
Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły.
Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp.
Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp.
Prowadzenie zajęć w szkolnej pracowni komputerowej
Dokumentowanie przebiegu stażu.
W okresie stażu
Wg potrzeb
W okresie stażu
Strona internetowa
Zaproszenia, dyplomy
Materiały i pomoce dydaktyczne
Scenariusze zajęć
Potwierdzenie dyrektora szkoły

VII. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ
(§ 7, ust. 2, pkt. 4).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych.
Udział w kursach i szkoleniach (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów, nauczanie matematyki na styku dwóch etapów edukacyjnych).
Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie).
Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma).
Udział w wybranych szkoleniach organizowanych przez GODN
W okresie stażu
Wg potrzeb
Zaświadczenia.
Notatki, potwierdzenia opiekuna.
Notatki, wydruki
Zaświadczenia.
2.Aktywne realizowanie zadań wychowawczych
i opiekuńczych
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację.
Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych.
W okresie stażu
Wg potrzeb
Notatki
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu, teczka wychowawcy

VIII. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ
(§ 7, ust. 2, pkt. 5).

Lp.
Zadania
Formy realizacji
TerminWyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego.
Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych.
Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych
Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne.
W okresie stażu
Wg harmonogramu
Plany wynikowe, PSO
Protokoły
2.Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności.
Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN.
Analiza przepisów prawa oświatowego
W okresie stażu
Notatki
Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.