Katalog Kamil Kociuba, 2017-06-13 Gdynia Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. Dane personalne: a. Pełniona funkcja: nauczyciel zawodowych przedmiotów informatycznych, wychowawca klasy b. Okres odbywania stażu: 01.09.2014r. – 31.05.2017r. 2. Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela. 3. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami). GŁÓWNE CELE DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU: 1. Aktywny udział w realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze statutu szkoły. 2. Umiejętność wykorzystywania różnorodnych metod i form w pracy oraz ich analiza i ocenianie skuteczności. 3. Sprawne posługiwanie się przepisami prawa oświatowego. 4. Poznanie problemów społeczności lokalnej i włączenie się w ich rozwiązywanie. 5. Wykorzystanie technologii informatycznej i Internetu w codziennej pracy. 6. Pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Zakładam, że mój Plan Rozwoju ma charakter otwarty, co oznacza, że w trakcie jego realizacji mogą pojawić się nowe zadania i wyzwania, których nie byłem w stanie przewidzieć w momencie pisania planu. I. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOLY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 1). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. IX/X 2014r. Notatki 2.Udział w różnych formach pracy szkoły Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem Aktywna działalność w zespole przedmiotowym i ewaluacyjnym(pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych) Wg harmonogramu Wg planu pracy szkoły Protokoły posiedzeń RP Potwierdzenia, notatki, protokoły ze spotkań zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych 3.Współpraca z Samorządem Uczniowskim Aktywny udział w wydarzeniach organizowanych przez Samorząd Uczniowski Wg planu pracy SU Udział klas w wydarzeniach, wpisy realizacji w dzienniku lekcyjnym 4.Współpraca z Radą Rodziców Organizowanie i przeprowadzanie ogólnoklasowych spotkań z rodzicami Organizowanie i przeprowadzanie indywidualnych spotkań z rodzicami Udział w konsultacjach indywidualnych Wg harmonogramu, w okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami, wpisy w teczce wychowawcy, notatki w dzienniczku dokumentującym spotkania konsultacyjne, II. POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Współpraca z opiekunem stażu Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Regularne konsultacje i wyciąganie wniosków. Wg harmonogramu obserwacji Karty obserwacji zajęć, wybrane scenariusze zajęć Scenariusze zajęć, karty obserwacji Notatki, uwagi 2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów) Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli przedmiotów informatycznych Samodoskonalenie zawodowe oparte o techniki multimedialne oraz kursy e-learningowe W okresie stażu Zaświadczenia, protokoły szkoleń RP Zaświadczenia Karty obserwacji Notatki III. POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ OBDYWA STAŻ (§ 7, ust. 1, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Wnikliwa analiza prawa oświatowego Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych) Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych. W okresie stażu Potwierdzenia, notatki IV. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1.Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy, Program profilaktyki). Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego VIII – IX 2014r. VIII – XII 2014r. VI 2015r. VI 2016r. VI 2017r. Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Notatki Dokumentacja, sprawozdania raz w roku 2.Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. W okresie stażu VI 2017r. VI 2017r. Wpisy w dokumentacji stażu Sprawozdanie z realizacji stażu Wniosek wraz z dokumentacja formalną 3.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu. IX 2014r. Kontrakt 4.Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu Opracowanie planów wynikowych z przedmiotów Urządzenia Techniki Komputerowej, Systemy operacyjne, Program wychowawczy klasy informatycznej Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Wdrażanie aktywizujących metod nauczania. Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów. Wykonywanie pomocy dydaktycznych (gazetki, prezentacje multimedialne, testy, sprzętowe pomoce dydaktyczne). Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne. IX 2014r., IX 2015r., IX 2016r. W okresie stażu Wg harmonogramu W okresie stażu Plany wynikowe Wybrane scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, spisy pomocy Testy, sprawdziany, analizy Wybrane scenariusze zajęć Testy, prace klasowe Pomoce dydaktyczne Regulaminy, protokoły Sprawozdania, scenariusze Dzienniki 5.Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych (np. Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka) Dokumentowanie dorobku kulturalnego szkoły. Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych Organizowane szkolnych konkursów(np. Konkurs wiedzy o Prawach Człowieka) Organizowanie i prowadzenie kursów przygotowujących do egzaminów zawodowych Wg harmonogramu W okresie stażu Wg potrzeb Scenariusze imprez, uroczystości Protokoły Strona internetowa szkoły, Protokoły Notatki, wyniki testów 6.Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach Opracowanie szczegółowych konspektów. Konsultacja z opiekunem stażu. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji. Praca w zespole przedmiotowym, zespole ewaluacyjnym. Udział w próbnych egzaminach maturalnych i próbnych egzaminach zawodowych Wg harmonogramu hospitacji W okresie stażu Arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć, adnotacje w dziennikach Protokoły, notatki, plany pracy Analizy, zaświadczenia, wpisy w dzienniku, sprawozdania zespołu informatycznych przedmiotów zawodowych V. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów Zbieranie informacji na temat uczniów. Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów Przygotowanie uczniów kończących szkołę ponadgimnazjalną do wejścia w życie zawodowe W okresie stażu Notatki, Dzienniki zajęć Plan pracy wychowawcy, teczka wychowawcy 2.Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. Aktywna współpraca z wychowawcami innych klas. Wg harmonogramu spotkań W okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami Notatki 3.Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. Współpraca ze strażą miejską w zakresie przeprowadzania prelekcji na wybrane tematy Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę Wg potrzeb W okresie stażu Wg harmonogramu akcji Wpisy w dziennikach Sprawdziany, karty pracy, dzienniki zajęć Protokoły, zaświadczenia 4Przekazywanie dziedzictwa kulturowego Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść kulturalnych Wg harmonogramu Sprawozdanie, scenariusze przedstawień Karty wycieczek, sprawozdania VI. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.edux.pl; www.interklasa.pl; www.scholaris.pl; www.interklasa.pl; www.wsip.com.pl; www.szkolnictwo.pl; www.profesor.pl; www.awans.net; www.gwo.pl; www.oeiizk.edu.pl; www. wszpwn.pl W okresie stażu Wydruki, notatki 2.Publikacje w Internecie. Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. W okresie stażu Strona internetowa 3.Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. Prowadzenie zajęć w szkolnej pracowni komputerowej Dokumentowanie przebiegu stażu. W okresie stażu Wg potrzeb W okresie stażu Strona internetowa Zaproszenia, dyplomy Materiały i pomoce dydaktyczne Scenariusze zajęć Potwierdzenie dyrektora szkoły VII. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 4). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach i szkoleniach (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów, nauczanie matematyki na styku dwóch etapów edukacyjnych). Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma). Udział w wybranych szkoleniach organizowanych przez GODN W okresie stażu Wg potrzeb Zaświadczenia. Notatki, potwierdzenia opiekuna. Notatki, wydruki Zaświadczenia. 2.Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. W okresie stażu Wg potrzeb Notatki Zapis w dokumentacji przebiegu stażu, teczka wychowawcy VIII. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5). Lp. Zadania Formy realizacji TerminWyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1.Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. W okresie stażu Wg harmonogramu Plany wynikowe, PSO Protokoły 2.Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. Analiza przepisów prawa oświatowego W okresie stażu Notatki Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |