Katalog

Anna Kobiałka, 2017-06-13
rzeszow

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć pozalekcyjnych

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
W GRUPIE I i II

TEMAT ZAJĘĆ: Zajęcia plastyczno – ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

DATA:
GRUPA: I i II
MIEJSCE ZAJĘĆ: Podwórko szkolne
OSOBA PROWADZĄCA: mgr Anna Kobiałka


CELE GŁÓWNE:
- Poznanie zabaw grupowych z chustą, które rozwijają funkcje poznawcze dzieci.
- Uczenie uważnego słuchania poleceń.
- Nauka twórczego myślenia i współpracy w grupie.

CELE OPERACYJNE:
Wychowanek;
- pokazuje za pomocą gestów odgrywaną rolę.
- współdziała w zabawach z innymi poprzez zabawę integrującą grupę.
- jest aktywny ruchowo.
- zainspirowany muzyką tworzy obraz kwitnącej łąki.
- rozwija umiejętności nazywania znakiem lub gestem rzeczy, osób, czynności.

FORMY PRACY:
- Praca w grupie

METODY PRACY:
- Słowna
- Ćwiczenia praktyczne i zabawy
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- chusta animacyjna – płyta CD – odtwarzacz CD – piłki – zabawki – brisol – kolorowe kredki – farby – klej – miska z wodą – ręcznik.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.Powitanie wychowanków.
2. Zapoznanie z tematem zajęć.
3. Opowiadanie.
Nauczyciel czyta uczniom opowiadanie o wiośnie. Wcześniej instruuje jakie gesty wykonywać kiedy w opowiadaniu pojawią się:
Zapach łąki – głębokie wdechy i wydechy
Bocian - chód z wysokim unoszeniem kolan
Kwiaty rosną – wznoszenie się
Kwiaty więdną – opadanie
Burza – tupanie
Tęcza – zakreślenie łuku
Majowy wianek – uczniowie tworzą koło
Był ciepły majowy dzień. W powietrzu unosił się zapach łąki, po której wolno maszerował bocian. Niebo miało piękny, niebieski kolor, słońce mocno świeciło sprawiając, że kwiaty szybko rosły. Wtem nad łąkę nadciągnęły ciemne burzowe chmury. Bocian, który jeszcze przed chwilą z gracją maszerował po trawie – odleciał. Rozpętała się wiosenna burza. Deszcz padał tak intensywnie, że wszystkie kwiaty zwiędły. Ponieważ słońce nie przestawało świecić, nad łąką pojawiła się piękna tęcza. Po ciemnych burzowych chmurach nie było już śladu. Kwiaty rozkwitły na nowo i utworzyły piękny majowy wianek. Zapadła noc a w powietrzu nadal nosił się cudowny zapach łąki.
4. Zabawy animacyjne z chustą:
• „Kogo brakuje”. Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera osobę, która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują kto jest pod chustą.
• „Worek ze skarbami”. Uczestnicy siedzą wokół chusty. W worku znajdują się rekwizyty w kolorach odpowiadającym kolorom chusty. Uczestnicy podają go sobie w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie zadaniem osoby, która trzyma worek jest wyciągnięcie rekwizytu, podanie jego nazwy, koloru, zastosowania i położenie go na polu chusty w tym kolorze.
5. Tworzenie obrazu majowej łąki. Wspólna praca plastyczna przy dźwiękach muzyki.
Każdy z uczniów dostaje zieloną kredkę i ustawia się w kolejkę. Uczniowie pojedynczo podchodzą do dużej kartki i rysują kreskę, która będzie trawą na majowej łące. Uczeń odchodzi na koniec kolejki. Czynność powtarzamy aż do zapełnienia łąki trawą.
Do namalowania nieba wybieramy 2 lub 3 uczniów, którzy moczą dłonie w niebieskiej farbie i okrężnymi ruchami malują kartkę na niebiesko.
By zapełnić majową łąkę uczniowie albo sami malują kwiaty albo przyklejają gotowe elementy.
6. Zabawy animacyjne z chustą:
• „Morskie fale”. Na chuście siedzi lub leży jedna osoba. Pozostali wachlują chustą robiąc fale. Później zmiana osób.
• „Kolorowa Gwiazda”. Wszyscy leża na chuście z nogami skierowanymi do środka chusty. Jednocześnie wykonują polecenia. „Trzymamy się za ręce, podnosimy je do góry, kładziemy ręce za głowę, podnosimy nogi” – powtarzamy kilka razy.
• „Relaksacja”. Dzieci leżą na chuście i odpoczywają.
7. Omówienie zajęć, ocena aktywności.
8. Pożegnanie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.