![]() |
![]() |
Katalog Renata Kudławiec, 2017-06-13 Ropica Polska Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Renata Kudławiec Przedmiot nauczania: język angielski Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Ropicy Polskiej Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 Data zakończenia stażu: 31.05.2017 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli) Śledzenie zmian w prawie oświatowym Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego IX 2014 Okres stażu IX 2014 IX 2014 V 2017 Zgromadzone materiały Notatki własne Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy Aktywne uczestnictwo w Radach Pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych) Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Przedmiotowego Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, Powiatowe Centrum Edukacji, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwa działające na rynku Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. Lektura czasopism anglojęzycznych Okres stażu Protokoły z posiedzenia RP, listy obecności Protokół, notatki Certyfikaty, zaświadczenia, materiały szkoleniowe, itp. Notatki własne 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program Wychowawczy, • Program Profilaktyczny Szkoły, • PSO i inne Okres stażu Notatki, zgromadzone materiały §8, ust. 2, pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Wykorzystanie w pracy Internetu Pozyskiwanie ze stron internetowych informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy zawodowej Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego Okres stażu Notatki, zgromadzone materiały 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, pomocy dydaktycznych, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników multimedialnych Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych: Internetu, tablicy interaktywnej, prezentacji multimedialnych Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów, konspekty lekcji Zapisy w dziennikach lekcyjnych, prezentacje multimedialne § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczyciela praktykanta oraz innych nauczycieli Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z terenu Gminy i Powiatu Gorlice. Udział w konkursach międzyszkolnych. Konsultacje w ramach działań Zespołu ds. Ewaluacji Wewnętrznej Aktywna praca w ramach Zespołu Humanistycznego: wymiana doświadczeń, konsultacje, wspólne rozwiązywanie problemów dydaktyczno-wychowawczych, organizacja imprez i konkursów Okres stażu Okres stażu Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły Scenariusze, karty pracy Regulaminy konkursów, zaświadczenia Ankiety, raporty Protokoły z posiedzeń 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy Opublikowanie na portalu internetowym planu rozwoju zawodowego Okres stażu Potwierdzenie publikacji § 8 ust.2, pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Organizacja zajęć pozalekcyjnych Opracowanie własnego programu koła zainteresowań z j. angielskiego Okres stażu Dzienniki zajęć pozalekcyjnych § 8 ust.2, pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Organizacja konkursu ogólnoszkolnego Przygotowanie i przeprowadzenie Konkursu Piosenki Obcojęzycznej oraz Konkursu Wiedzy o Wielkiej Brytanii dla uczniów kl. 4-6 SP i 1-3 Gim Okres stażu Regulamin konkursów, protokół z konkursów 2. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły Pomoc w organizacji zabawy Halloween/Andrzejek Pomoc w organizacji Tygodnia Języków Obcych Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły Publikacje na stronie internetowej szkoły § 8 ust.2, pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Szkolnym Klubem Caritas Współpraca z pedagogiem szkolnym w pracy dydaktyczno- wychowawczej, konsultacje w sprawach opinii z PPP Współpraca ze Szkolnym Klubem Caritas pod kątem pomocy w ramach Szlachetnej Paczki, zbiórek nakrętek, zabawek, itp. Okres stażu Sprawozdanie z działalności 2. Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania. Współpraca w ramach organizacji Pikniku Rodzinnego w Zespole Szkół w Ropicy Polskiej Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego Okres stażu Zaświadczenia § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Opracowanie przynajmniej dwóch przypadków wychowawczych lub edukacyjnych Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych Obserwacja, opis i analiza dwóch przypadków Znalezienie rozwiązania i zastosowanie go w praktyce. Okres stażu Opis przypadków Opracował: Zatwierdził: Renata Kudławiec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |