Katalog

Aleksandra Cach, 2017-06-13
Chorzów

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Bal Karnawałowy" - zajęcia otwarte z udziałem rodziców

- n +

Temat zajęć: Wspomnienia z Balu Karnawałowego
Cele ogólne:
- wdrażanie do uważnego słuchania
- doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania całymi zdaniami
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- rozwijanie sprawności ruchowej dzieci
- doskonalenie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie
- kształtowanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania powtarzających się regularności
- rozwijanie sprawności manualnej dzieci
Cele szczegółowe (dziecko):
- potrafi skupić uwagę na czytanym przez n-la tekście
- potrafi skonstruować pełnozdaniową odpowiedź na pytanie
- potrafi złożyć obrazek pocięty na części
- potrafi wskazać takie same elementy
- potrafi przejść pod przeszkodą odpowiednio się schylając
- potrafi policzyć elementy wskazując liczone przedmioty
- potrafi dostrzec i kontynuować powtarzające się regularności
- potrafi rytmicznie rysować linie pętelkowe
- potrafi starannie kolorować postać
Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci i rodziców, zaproszenie do wspólnego udziału w zajęciach.
2. "Ania i Jaś idą na bal przebierańców" - słuchanie opowiadania czytanego przez n-la.
Prowadząca odczytuje opowiadanie o Ani i Jasiu, a następnie prowadzi rozmowę dotyczącą jego treści:
- Jak nazywały się dzieci, które wystąpiły w opowiadaniu?
- O czym dzieci rozmawiały z rodzicami podczas obiadu?
- Czy dzieciom spodobał się pomysł rodziców?
- Za kogo przebrani byli Ania i Jaś na swoim balu przebierańców?
- Czy wiemy kto jeszcze było obecny na balu w przedszkolu Ani i Jasia?
Następnie opowiada dzieciom, że rodzeństwo napisało z pomocą swoich rodziców list do naszych przedszkolaków, bo bardzo chcieli opowiedzieć nam o swoim balu dużo więcej szczegółów.
3. "Kto bawił się z nami na balu?" - zabawa z wykorzystaniem obrazków pociętych na części.

Kim byliśmy na balu doskonale wiecie,a gdy ułożycie obrazki z części - więcej się dowiecie.
Okaże się kto na balu z nami tańczył i śpiewał,
kto wyśmienite humory wtedy miewał.

Zadaniem dzieci jest dobrać się parami (poprzez losowanie) i wspólnie ułożyć obrazki
z części, aby dowiedzieć się, jakie postacie były jeszcze obecne na balu karnawałowym. Dzieci wspólnie umieszczają "puzzle" na tablicy, a pod nimi - kartonik z narysowaną liczbą kropek odpowiadającą liczbie sylab w nazwach postaci.
4. "Jakiej muzyki słuchaliśmy na balu?" - zabawa taneczna do piosenki King Africa "La bomba".

Na balu walczyka tańczyliśmy,
świetnie się przy tym bawiliśmy.
Wy też teraz trochę do muzyki potańczcie,
czy pod przeszkodą przejdziecie - sprawdźcie.
Czy na Waszym balu taka zabawa się pojawiła
i dużo radości wszystkim przysporzyła?

Dzieci chodzą dookoła dywanu i poruszają się w rytm muzyki. Kiedy zbliżają się do przeszkody próbują przejść do nią tak, aby jej nie dotknąć. Prowadząca stopniowo obniża przeszkodę.
5. "Jak udekorowana była sala?" - zabawa doskonaląca umiejętność liczenia oraz dostrzegania powtarzających się regularności.

Nasza sala balowa pięknie udekorowana była,
nawet potem nocą często nam się śniła!
Balony na sznurkach były powieszone,
łańcuchy z bibuły też były zrobione.
Jak to wyglądało dowiedzieć się możecie,
bo wszyscy doskonale liczyć umiecie.

Zadaniem dzieci jest powiesić balony w określonej kolejności, na sznurku przyczepionym do tablicy klamerkami do bielizny. Jako pierwszy wieszają balon, który ma w środku jeden kamyk (żółty), jako drugi ten, który w środku ma dwa kamyki (czerwony), jako trzeci ten
z trzema kamykami (zielony) i jako czwarty - ten z czterema (niebieski). Kamyki włożone są do środka nie nadmuchanych balonów, aby dowiedzieć się ile ich jest w środku, dzieci dotykają balony palcami i próbują je wyczuć. Następnie n-lka sama wiesza balony w takiej samej kolejności: żółty, czerwony, zielony, niebieski. Zadaniem dzieci jest dostrzec powtarzającą się regularność i kontynuować ją już bez pomocy n-lki.
6. "Jak Wy bawiliście się na swoim balu?" - praca plastyczna.

Teraz chcemy dowiedzieć się jak Wasza sala balowa wyglądała, czy tak samo pięknie jak nasza się prezentowała.
Narysujcie serpentyny, balony przyklejcie,
dobrą zabawę przy tym miejcie.
Potem na środku postać z balu ustawcie,
piękne kolory jej sprawcie.

Zadaniem dzieci jest rysować linie pętelkowe po całej kartce przyklejonej do stolika w rytm piosenki "Bal w przedszkolu dzisiaj", stojąc przy stoliku. Kiedy nastąpi przerwa w muzyce każde dziecko przechodzi o jedno miejsce w prawą stronę, zabierając ze sobą swoją kredkę. Kiedy muzyka zabrzmi ponownie dziecko rysuje linie pętelkowe po kartce, przy której aktualnie stoi. Zabawa trwa tak długo, aż dzieci wrócą na swoje początkowe miejsca. Następnie dzieci przyklejają na kartce balony wg indywidualnie określonego kodu (np. żółty, czerwony, zielony, żółty, czerwony, zielony, itd.). Na koniec wybierają sobie postać w stroju karnawałowym, kolorują ją, wycinają i przyklejają na środku kartki.
7. Zakończenie zajęć, podziękowanie dzieciom i rodzicom za udział w zabawie.

Świetnie radę sobie dzisiaj daliście,
chyba nie mało przy tym się śmialiście.
Niech Wasze prace przedszkolną szatnię ozdobią,
i Waszym Rodzicom radości przysporzą.
A my może kiedyś na innym balu się spotkamy,
wtedy chętnie się z Wami przywitamy.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.